Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
dus voor de keuring een paar ATS velgen monteren lekker licht dat aluminium/magnesium legering
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
En reserveband eruit, en zorgen dat je even komende dagen weinig/niets eet (en uiteraard gauw een bolus draaien op het toilet voordat je de weegbrug op gaat).
Berichten: 11.650
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Laurens Zondag schreef:dus voor de keuring een paar ATS velgen monteren lekker licht dat aluminium/magnesium legering 
en een kunststof neus, deuren, schermen, voor- en achterklep, ruiten.. maar da's allemaal niet volgens de typegoedkeuring..
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
vergeet de ruitensproeiervloeistof ook niet

en als je dan toch bezig bent dashboard kastje leeg en alle andere zooi uit je auto/kofferbak iedere kg telt !!
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
jos245 schreef:CO uitstoot op benzine is onderdeel van de keuring en koplamphoogte afstelling eigenlijk ook
Maar niet elke keurmeester kijkt daar naar.
Wordt de massa op kenteken automatisch naar beneden aangepast of moet je hier om vragen?
Er wordt naar de inhoud van de lpg tank gevraagd en vervolgens wordt het automatisch op kenteken aangepast.
Voor iemand die op het normale tarief op benzine wil gaan rijden kan een weging waardevol zijn. Als de auto bijvoorbeeld 1270 kg. weegt en je brengt het gewicht door bijvoorbeeld lichtere velgen/banden terug tot 1250 kg. dan val je in een lagere MRB klasse.
Ok, bedankt, CO moet dus ook in orde zijn. Zaterdag maar eens aan het sleutelen.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Co op benzine is nogal eens een probleem om die goed te krijgen als de auto al die tijd op lpg heeft gereden en de carburateur daardoor wat ''uitgelubberd" is.
Berichten: 11.650
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
jos245 schreef:Co op benzine is nogal eens een probleem om die goed te krijgen als de auto al die tijd op lpg heeft gereden en de carburateur daardoor wat ''uitgelubberd" is.
...leen carb erop..
Berichten: 6.719
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
jos245 schreef:
[COLOR=#333333]Wordt de massa op kenteken automatisch naar beneden aangepast of moet je hier om vragen?
Er wordt naar de inhoud van de lpg tank gevraagd en vervolgens wordt het automatisch op kenteken aangepast.
Dat gaat automatisch, er wordt niet feitelijk gewogen, maar er wordt een bepaalde rekensom gebruikt aan de hand van de grootte van je tank. Dus bespaar je de moeite van gewichtsbesparing.
Berichten: 1.714
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
De rekensom voor meer-gewicht is 80% van nominale tankinhoud: Tank van 50L wordt 40 kg.
En hoe weten ze trouwens hoe groot je tank was, als je juist komt laten zien dat die eruit is gehaald?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 6.719
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
BartJu schreef:De rekensom voor meer-gewicht is 80% van nominale tankinhoud: Tank van 50L wordt 40 kg.
En hoe weten ze trouwens hoe groot je tank was, als je juist komt laten zien dat die eruit is gehaald?
Misschien ergens in de historie? Dezelfde som wordt ook gebruikt bij het inbouwen. Ik heb ook weleens gedacht aan het inbouwen van een 40L tank en vervolgens een een 120L tank "uitbouwen".