Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ik las op het jeep forum iets over RDW keurmeesters die bij de LPG keuring opeens ook andere dingen gaan controleren zoals spoorbreedtes e.d.
Loop ik dan het risico dat doordat de naald is ingesleten het CO op benzine te hoog is waardoor er geen goedkeur meer mogelijk is zonder de carb. te vervangen?
Of blijft het enkel bij het controleren van de gegevens die bekend zijn op het kentekenbewijs?
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Als je auto op LPG rijdt (versleten naald), wordt de auto ook op LPG gekeurd, dat staat namelijk op je kenteken. Dat hij (niet) goed op benzine rijdt maakt niet uit. Op standje LPG heeft een versleten naald heeft geen invloed op je CO-uitstoot.
Als je een jeep hebt met niet originele velgen, waarbij de wielen ver buiten de wielkasten steken, kan je verwachten dat de keurmeester checkt of dat niet teveel van het goede is. (mag namelijk niet).
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
En als ik dan met een rochelende auto met versleten naald voor de LPG uitbouw keuring kom, gaat de keurmeester dan geen CO check doen?
Want teveel CO op standje benzine mag ook niet, maar dat werd bij de APK altijd vergeten.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
2 September 2013, 18:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2013, 18:46 door jos245.)
Bij LPG uitbouw moet de Co op benzine weer goed zijn dus dat is een van de controlepunten, wat niet wil zeggen dat het altijd gebeurt.
De laatste keer dat ik voor een lpg uitbouwkeuring bij de RDW was vroeg de keurmeester:heb je alles eruit gehaald? Toen ik bevestigend antwoordde bekeek hij alleen het chassisnummer en ging toen de papieren invullen.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik had er even overheen gelezen dat je het over een LPG-uitbouw 'keuring' had, mijn antwoord sloeg op een gewone apk keuring.