Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoger brandstofgebruik na vervangen distributrieriemvervanging en brandstofpompriem
#1
Beste,

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een VolvoV70 2.5d uit 2000.
Het is een geweldige auto en ik kan zeggen dat het mijn beste auto aankoop tot nu toe was.
Sinds de aankoop (gekocht bij ca. 170.000km) heb ik ca. 65.000km gereden zonder noemenswaardige kosten.
Om de 6 maanden een kleine end an een grote beurt.

Maar nu komt het:
Afgelopen week is de complete distribitieriem inclusief waterpomp vervangen. Ook is de brandstofpompriem vervangen inclusief de spanrollen.
Auto loopt geweldig maar het verbruik is van 1: 16,5 naar 1:8 gegaan!.
Kan dit het gevolg zijn dat de afstelling van de riemen niet goed is uitgevoerd.
Werkzaamheden zijn bij de Volvo dealer in het oosten van het land uitgevoerd waar ik overigens tevreden over ben.
Maar het verbruik lijkt me aan de hoge kant.

heeft iemand hier ervaring mee?

groet,

Volvoman
Antwoord
#2
Ja, kan iddd. Het probleem is dat de Volvodealers de auto alleen statisch op tijd kunnen zetten, maar absoluut niet dynamisch. De riem zal er an sich wel juist omheen getrokken zijn, maar het zit in de afstelling van het geheel. Degene die dit echt heel goed kunnen zijn Pul in Urk en Terlouw in Mijnsherenland. Misschien even een stukje rijden, maar zeer zeker de moeite waard !
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#3
Hallo,

Dank voor je reactie.
Maar een dealer moet dit toch weten, ze doen dit immers niet voor het eerst.
Volgende week ga ik een afspraak maken om dit te onderzoeken.
Antwoord
#4
Zoals al gezegd, een dealer kan hier gewoon weinig mee en zal zeggen dat het klopt (statisch gezien wel ja), echter dynamisch is een heel ander verhaal en hebben ze gewoon de apparatuur niet voor. Zelfs mijn eigen dealer (en geloof me, kom ik heel vaak en kan er mee lezen en schrijven) stuurt mensen door naar genoemde bedrijven. is natuurlijk ook niet voor niets, maar een hoop dealers willen dit gewoon niet in zien...
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#5
Gewoon terug naar de dealer gaan en het hem laten oplossen. Kan is groot dat de riem een tandje verkeerd staat. Heb het zelf ook weleens gehad met een VW diesel; geluid is ook anders een soort ouwe rampenerende traktor.
Antwoord
#6
Hallo,

Dealer heeft inderdaad de riem niet in de juiste stand gemonteerd vandaar het hoge verbruik.
dank jullie alleen voor het advies

groet,

Volvoman
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Dieselpomp vervangen Volvo 244GLE 2.4 D6 1983 h.vdweetering 3 10.250 22 March 2015, 13:17
Laatste bericht: h.vdweetering
  verstuivers / inspuit-leidingen vervangen 240diesel 5 14.324 2 May 2012, 23:52
Laatste bericht: eerstkoffie
  Wie heeft ervaring met het vervangen van gloeispiralen? stadland 8 9.303 16 April 2012, 02:00
Laatste bericht: eerstkoffie
  Dieselpomp keerring vervangen GJ244D6 3 6.122 20 February 2012, 22:39
Laatste bericht: GJ244D6
  Prijsverschillen distrubutie vervangen Anthony 21 17.110 27 March 2011, 01:02
Laatste bericht: Anthony
  Gloeispiralen vervangen? Robert Haven 6 11.459 13 March 2011, 14:36
Laatste bericht: 240diesel
  D24 vervangen of reviseren 2maal245 2 3.771 21 December 2010, 20:15
Laatste bericht: 2maal245
  pakking carterdeksel vervangen Bert Zweden 12 10.740 22 June 2009, 16:40
Laatste bericht: Bert Zweden

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)