18 June 2013, 23:07
Hallo Forumleden,
ik zou graag wat hulp krijgen bij het opnieuw afstelllen van mijn LPG installatie.
Ik heb al even de zoek/functie gebruikt maar ik heb daar niet echt kunnen "slagen".
Aangezien ik de auto gekocht heb met een al gedemonteerde motor, heb ik geen "voorbeeld" gehad van hoe het allemaal gezeten heeft en dus weer terug moet.
Zo zou ik dus graag wat foto's willen bekijken van hoe alles hoort te zitten. De (vacuum)slangen weer op de goed aansluitingen op de motor en verdampe.
De rust afstelling van de hevel van de gas installatie die aangesloten zit op de gasrol.
Waar is he stelschroefje voor aan de rechterkant van de installatie? CO of alleen stationairregeling.
Het dunne slangetje op de verdamper waar hoor deze op?
En graag zou ik wat tips ontvangen voor het afstellen van de installatie.
CO op benzine is inmiddels goed.
De LPG installatie moet gewoon beter. Ik ga er van uit dat de installatie ooit jarenlang probleemloos is gebruikt, dus hier streven we ook weer na.
We hebben absoluut geen 2 linker handen en JeeWee zelfs 2 rechter ( mega-handig en wat zijn ogen zien maken zijn handen. Het is alleen zoeken naar een speld in een hooiberg.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen.
Zoals duidelijk mag zijn gaat het om:
Volvo 245 TIC '82
B21ET met originele Necam model H 135HP installatie.
Foto's kunnen hier of eventueel gemaild worden naar: Johanwr(at)live(punt)nl
Alvast hartstikke bedankt voor de moeite.
Vriendelijke groet,
Johan Woermeijer
ik zou graag wat hulp krijgen bij het opnieuw afstelllen van mijn LPG installatie.
Ik heb al even de zoek/functie gebruikt maar ik heb daar niet echt kunnen "slagen".
Aangezien ik de auto gekocht heb met een al gedemonteerde motor, heb ik geen "voorbeeld" gehad van hoe het allemaal gezeten heeft en dus weer terug moet.
Zo zou ik dus graag wat foto's willen bekijken van hoe alles hoort te zitten. De (vacuum)slangen weer op de goed aansluitingen op de motor en verdampe.
De rust afstelling van de hevel van de gas installatie die aangesloten zit op de gasrol.
Waar is he stelschroefje voor aan de rechterkant van de installatie? CO of alleen stationairregeling.
Het dunne slangetje op de verdamper waar hoor deze op?
En graag zou ik wat tips ontvangen voor het afstellen van de installatie.
CO op benzine is inmiddels goed.
De LPG installatie moet gewoon beter. Ik ga er van uit dat de installatie ooit jarenlang probleemloos is gebruikt, dus hier streven we ook weer na.
We hebben absoluut geen 2 linker handen en JeeWee zelfs 2 rechter ( mega-handig en wat zijn ogen zien maken zijn handen. Het is alleen zoeken naar een speld in een hooiberg.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen.
Zoals duidelijk mag zijn gaat het om:
Volvo 245 TIC '82
B21ET met originele Necam model H 135HP installatie.
Foto's kunnen hier of eventueel gemaild worden naar: Johanwr(at)live(punt)nl
Alvast hartstikke bedankt voor de moeite.
Vriendelijke groet,
Johan Woermeijer
Volvo 245 2.1 TIC "82 (151-1) 319.000,
Volvo 854 2.3 T-5 "94 (420-2) 275.000,
Volvo 855 2.5 10v LPG G2 "94 (418-11) 704.000
http://www.woermeijermotorsport.nl
Volvo 854 2.3 T-5 "94 (420-2) 275.000,
Volvo 855 2.5 10v LPG G2 "94 (418-11) 704.000
http://www.woermeijermotorsport.nl