12 June 2013, 11:00
DopdeDouwer schreef:advies per PB.
Tja, 200euro voor een blok is ook geen geld natuurlijk. Daarvoor koop ik ook een blok zonder er naar om te kijken.
Heb je al een olie op de zuiger-test gedaan?
Groeten, Boele
"goede" motor gekocht hier op het forum, na installatie lage compressie...
|
12 June 2013, 11:00
DopdeDouwer schreef:advies per PB. Tja, 200euro voor een blok is ook geen geld natuurlijk. Daarvoor koop ik ook een blok zonder er naar om te kijken. Heb je al een olie op de zuiger-test gedaan?
Groeten, Boele
12 June 2013, 12:11
Ik kan me wel voorstellen dat je een motor als goed omschrijft omdat ie nooit problemen gaf, altijd netjes liep, niet lekte, weinig olie en geen water gebruikte.
Van de fiat 500 weet ik iemand die even snel een blokje in elkaar sleutelde met roest aan de cilinders en andere oude troep, maar vervolgens bleek juist dat blokje jaren probleemloos en betrouwbaar te draaien.
12 June 2013, 12:15
Hoi Boele, nee, ik heb nog geen olie op de zuiger test gedaan. De reden van de lage compressie vind ik in dit geval ook niet belangrijk (en zoals ik al zei, kleppenstellen heeft het iets verbeterd).
200 euro is niet veel geld voor een goede motor, maar moet ik er dan meteen vanuit gaan dat als ik iemand 200 euro betaal ik zoiets krijg? voor 350 euro kon ik een een complete sloper krijgen met een lopende motor, maar als iemand zegt dat een motor goed is dan mag ik er toch van uit gaan dat dat zo is?
12 June 2013, 12:32
trouwens, het ging om 200 euro voor een kale motor, geen aanbouwdelen en dergelijke.
12 June 2013, 12:52
Hoe lang heeft het blok stilgestaan?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
12 June 2013, 13:24
Heeft het blok uberhaupt al gelopen?
Zolang het blok gewoon goed loopt, geen olie of water zuipt, normaal vermogen heeft zou ik me er niet zo druk over maken. Distributie wel op tijd staan?
Van 1992 850 GLT naar 244 DL
1995 850 T-5R ombouw voor erbij
12 June 2013, 15:18
Je hebt het over een sloper met lopende motor. Geloof me, compressietesten kunnen zeer slecht uitvallen en dan loopt een motor nog 'goed'. Hoe lang heeft het blok stil gelegen? Doe inderdaad Boele z'n olietest eens. Helpt de olie wat? Dan zitten de zuigerveren beetje vast, veel WD-40 in die cilinder baggeren en even laten weken. Vervolgens nog een keer testen. Et hoeft niet persà al een afgeschreven motor te zijn.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
12 June 2013, 16:12
Geen idee hoe lang het blok heeft stil gestaan.
Inmiddels heb ik al weer een paar duizend kilometer met de motor gereden, en het rijdt allemaal wel, maar vlot is anders. Ik denk ook niet dat de zuigerveren nu nog vast zitten ![]() ![]()
12 June 2013, 17:46
Ah zo, had niet begrepen dat je er al mee aan et toeren was.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
20 July 2013, 08:35
Heb uiteindelijk de volgende reactie gekregen van de verkoper:
"Vervelend dit te horen maar het blok liep goed voor demontage." Daar schiet ik dus een hoop mee op. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|