Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
1 voordeel; binnenkort komen er de wereld aan OMVL-R90E verdampers op de markt ivm gasuitbouw.
Lekker simpele dingen en qua afstelling het beste (tenminste dat vertelde mijn gasinbouwert).
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Klopt, het geluid stopt na enige tijd. Ook wel weer fijn !
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Gisteren nieuwe problemen. Toerental liep op naar 4.000 als je ontkoppelde voor een bocht wat samen met een loeiende fan zorgde voor een behoorlijk intimiderend effect op niets vermoedende wandelaars en fietsers ...

Bovendien had ik opeens een soort cruise control; als ik 65-70 km/uur in z'n vier reed kon ik het gaspedaal gewoon loslaten en lekker doorrijden! Weer naar de garage dus.
Vandaag bleek dat de veer van de gasklep de boosdoener was. Alles nog een keer afgesteld; motor loopt nu mooi stationair ook op LPG. Wel zijn steeds wat zachte plopjes te horen
Op benzine heb ik bij het in trappen van het gaspedaal een soort gepruttel waarna de motor opeens loskomt en de auto op gang komt. EÃ
n keer een backfire wat ik vreemd vind op benzine. Op LPG doen deze optrekproblemen zich niet [of veel minder] voor. Ik neem aan dat dit een ontstekingsprobleem is maar omdat benzine meer problemen heeft dan LPG weet ik niet goed wat ik moet doen, vervroegen of juist niet ...
Tips zijn van harte welkom!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zit er nog voldoende "acceleratie-olie" onder het gele dan wel zwarte dopje van de carburateur?
Zachte plopjes is misschien iets met de ontstekingstiming, probeer eens wat te vervroegen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
Olie in carburateur in orde. Ik heb de 123Ignition tijdens stationair iets tegen de klok ingedraaid, maar heel weinig. Ik merkte ook dat de vacuumslang van de ontsteking was losgeschoten. Misschien moet ik daar maar een slangenklemmetje op zetten.
Het toerental liep daardoor iets op en de plopjes zijn inderdaad verdwenen.
Wel voel ik bij 50 km/uur in z'n vier af en toe een schokje alsof er een ontsteking wordt 'overgeslagen'.
Ik ben echter al erg tevreden met het resultaat tot nu toe.
De auto trekt ook weer sneller op; ik doe weer een beetje mee in het verkeer
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Berichten: 1.244
Topics: 196
Lid sinds: Sep 2010
27 May 2013, 00:07
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 May 2013, 00:28 door Nicolaas H.)
O ja, nog vergeten. Het nadieselen is na een stevig ritje met hoge toerentallen op LPG vrijwel verdwenen. Eerst kon het nadieselen wel een seconde of 15 aanhouden, nu maakt ie nog maar Ã
Ã
n slagje extra.
Bedankt iedereen voor de goeie tips ik heb er erg veel aan gehad!
Afgelopen zaterdag bij de sleuteldag in Waalwijk geweest en een ander stuurhuis gemonteerd [een die niet lekt ...] en zomerbanden om mijn nieuwe velgen gelegd; ik begin zowaar weer een beetje trots op de wagen te worden.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]