Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe belastingregels: wat ga jij doen?
Beter dan die NOx die je nu uitstoot want dat is lokaal een probleem. Laat de rest van de wereld maar lekker meegenieten van je CO.
Antwoord
DennisvdB schreef:Ooooh, das mooi, dan hebben we voor 250 euro een deal! Smile

verkeerd gelezen Dennis, voor "bangers" 250 euro, of word dat je nieuwe hobby?
@Arn02 je hoeft voor een banger echt de b21a er niet weer in te hangen hoor...
Antwoord
Ach waarom niet? Dan zal het aan mij niet gelegen hebben. En ook wel fijn dat de A1 dan niet in het dek van een boorplatform veranderd.
Antwoord
BartWillem schreef:Dit, en het feit dat je dan een jaarlijkse oldtimerkeuring mag ondergaan die strenger is dan hier in Nederland. Veel succes. Smile

Dat klopt niet. Overschrijven op naam van je broer in België lijkt me op zich geen probleem. Maar in België bestaat nog niet zoiets als een jaarlijkse oldtimerkeuring, hoewel daar wel sprake van is. Momenteel bestaat er wel een periodieke jaarlijkse keuring voor (nagenoeg alle) voertuigen, die voor 'normaal' verkeer zijn ingeschreven. Een wagen die 25 jaar oud is, kan je desgewenst inschrijven als oldtimer (bij vrachtwagens en motorfietsen is dit 30 jaar). Dan dient het voertuig een ÃÃnmalige keuring te ondergaan, de oldtimerkeuring. Die keuring stelt weinig voor en houdt vooral een visuele inspectie in. Natuurlijk worden de remmen en lichten ook wel even getest, maar enkel op werking, niet op afstelling. Je wagen wordt dan ook wettelijk ingeschreven als "oldtimer", waardoor je voortaan een speciale kentekenplaat dien te voeren (beginnend met de letter O - of, bij de nieuwe kentekenplaten, het cijfer "1", gevolgd door de letter "O").Behoudens die eenmalige keuring dient je voertuig dus "nooit" meer te worden gekeurd! Evenwel gelden voor oldtimers heel wat beperkingen. Zo mag je dan enkel de wagen van stal halen om van en naar evenementen te rijden, of proefritten te doen. In geval van proefritten, mag je enkel na zonsopgang, en voor zonsondergang rijden - dus niet 's nachts. Al zijn die beperkingen wettelijk bijzonder vaag omschreven en kan je er met wat fantasie altijd wel een draai aangeven hoor :-)

Net die onduidelijkheid willen ze nu wel aanpassen en er is sprake van dat de eenmalige oldtimerkeuring zal komen te vervallen. Dan zullen oldtimers ook periodiek dienen te worden gekeurd (ik dacht om de twee jaar, maar het hangt af van de leeftijd van het voertuig). Het voordeel is wel dat de rijbeperkingen grotendeels wegvallen en je het voertuig enigszins "normaal" kan gebruiken, met uitzondering van commerciële doeleinden en woon-werkverkeer.

Overigens wordt een auto vanaf 25 jaar sowieso belastingvrij, of je dat voertuig nu "normaal" inschrijft, of als oldtimer. Dat heeft geen belang.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ik heb van veel Belgen begrepen dat wanneer je er dagelijks mee wil rijden (en dus niet de belemmeringen van zonsopgang/zonsondergang/clubmeetings) je gewoon naar de jaarlijkse schouwing moet? En de keuring in België is vele malen strenger dan hier: hier letten ze niet zo erg op dat je andere maat banden/velgen onder je auto legt bijvoorbeeld. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Rubicon heeft het over de oldtimerkeuring. Ze zal ook zeker niet zeggen dat de periodieke jaarlijkse autokeuring in België van het simpelere soort is. Die keuring is strenger en hetde keurmeesters zijn ambetant.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Ah zo, maar in het geval van Lukiecijfers moet 'ie dus jaarlijks keuren en zal de oldtimerkeuring/oldtimerkenteken dus niet volstaan. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
http://petities.nl/petitie/overgangsrege...eling-2014
Antwoord
Ik dacht dat iedereen het er wel over eens was dat vanwege de crisis onze overheid (en dat zijn wij allemaal) haar financien op orde moest brengen.
18 Miljard structureel bezuinigen. Minder uitgaven, meer inkomsten. Ten behoeve van zorg, veiligheid, onderwijs, alles. De verkiezingen lieten zien dat
ons land precies links/rechts verdeeld is. Daarom ook deze PvdA-VVD coalitie. En waar moet het geld dan vandaan komen? Bezuinigen op defensie en
politie? Bezuinigen op scholen en verpleegsters? Dat gebeurt dus ook. Niet omdat iemand dat leuk vindt maar omdat het nodig is.
En dan wordt er ook een relatief kleine bijdrage gevraagd aan auto- en huizenbezitters. Dat is toch niet zo raar? Onderwijzers, politiemensen en
verpleegsters zullen het heel gewoon vinden en ik denk dat ze gelijk hebben.
Antwoord
Ik vind het flink zuur, die nieuwe regeling! :mad:
Toch is mijn eerste ingeving: we zien wel hoe het loopt.

Maar als ik er tóch weer even langer over nadenk (‘niet doen’:crazySmile: echt zuur! Want hoe je het ook berekend, of wendt, of keert: door deze aangekondigde wijzigingen ben ik (al) een boel geld kwijt en daarnaast voortaan een stuk duurder uit.

[B]Hoe het is (was)[/B]
Een auto kost veel geld en helaas sommige hobby's ook... De 240 is een superfijne auto Ãn hobby en daarom kwam het tot nu toe ideaal samen; Het belastingvoordeel waar we tot nu toe op konden rekenen was mÃÃr dan welkom als bijdrage in het onderhoud van de auto. Auto betaalbaar, hobby betaalbaar en er blijft een klassieker rijdend Ãn in goede staat... Wat wil je nog meer? Om hem zo goed te houden en daardoor ook te kunnen blijven genieten is de investering weliswaar hoog: zowel in aanschaf (geld) als in onderhoud (tijd en geld). Er tegenover staat de lage afschrijving (mooi en goed onderhouden is 'ie redelijk waardevast) en de 'verlaagde' kosten per km door de belastingvrijstelling.

Wat verandert
1a. De afschrijving is dit jaar opeens extreem hoog: de waarde is minstens gehalveerd! (laat me in de waan dat 'ie dat nog waard is! :mmphSmile
1b. De vaste kosten per jaar bedragen 'opeens' 1440,- extra! Of, verrekend met de km's, gaan de kosten per km fors omhoog.
2. Misschien dat er in de toekomst wat minder mensen op dit forum zijn?

Wat blijft
1. Een auto kost veel geld en helaas sommige hobby's ook...
2. De 240 is een superfijne auto Ãn hobby.
3. De waarde. Waardeverlies kan je voorkomen; je verliest pas Ãcht wat als je hem verkoopt. In vele opzichten.
4. Het aantal liefhebbers op dit forum
5. ik.
6. de 240.

Ik probeer nu de nieuwe regeling maar te zien als zure appel.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvolvo.nl verwelkomt nieuwe forum sponsor! TheSaint77 1 15.094 16 September 2015, 11:08
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuwe XC90 Jandegroot1970 1 2.995 2 July 2015, 20:19
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Nieuwe plannen van onze grote broer.... Arn02 2 3.816 16 June 2015, 19:51
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nieuwe ruitenwisserbladen voor, achter en voor de koplampen. Depechetoi 1 4.358 31 March 2014, 07:22
Laatste bericht: henqui
  Nieuwe berichten 244Drift 18 14.761 15 March 2014, 19:41
Laatste bericht: A_A
  Nieuwe belastingregels: rijden op aardgas oftewel cng Arn02 17 19.574 10 June 2013, 21:50
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Misschien een nieuwe Volvo-rijder? Freek-T 12 7.077 29 December 2011, 21:18
Laatste bericht: Freek-T
  Nieuwe poging ons uit onze Volvo's te pesten......... Martin245 5 4.719 14 July 2009, 09:02
Laatste bericht: abbabak
  volvo P1800 nieuwe stijl...prachtig Belg 2 2.851 14 May 2009, 21:01
Laatste bericht: Belg
  Nieuwe (chrome) spielgels voor 'n '79 244... Bassius 4 3.629 10 September 2008, 20:02
Laatste bericht: Bassius

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)