Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Futloos gaspedaal
Dat is uiteraard zo moeilijk te zeggen, maar timing zou de oorzaak kunnen zijn. Misschien werkt je vervroeging niet meer optimaal. Ik weet niet of dat bij jouw type motor centrifugaal of vacuum is. Bij vacuum zou er een slangetje naar je inlaat los kunnen zitten. Maar goed, ik l*l ook maar wat. Ik vrees dat het toch een proefondervindelijk proces wordt. Zaken stap voor stap uitsluiten.
Antwoord
Ik heb een 123Ignition; volgens mij werkt de vervroeging digitaal. Maar ik kan me vergissen ...
Mocht er een slangetje loszitten, waartussen loopt dat dan precies?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Tussen een trommeltje aan de zijkant van de dizz en het inlaatspruitstuk. Iets van 4 of 5 mm binnenmaat normaliter. Ik zou sowieso alle slangetjes even nagaan op verdroging en scheurtjes.
Antwoord
De 123 heeft daarvoor geen trommeltje maar een aansluittuutje, zit direct op de behuizing vd verdeler.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
D-riem tandje versprongen.... Goeie optie gezien de effecten... Je symptomen klinken net als de d-riem die ik van t weekend heb gewisseld en de timing de eerste keer verkeerd had staan.
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Je verhaal lezend zou ik het in de timing zoeken. Je 123 kan bv kapot zijn of het verdelerhuis zit niet goed vast en is gedraaid en daarmee staat de timing verkeerd. Als je deze een aantal graden verdraait, scheelt dat?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Heb het slangetje gecheckt. Zat er op zich goed op maar ik vond wel dat de slang wat kort was waardoor in de kromming naar het inlaatspruitstuk wat afgeplat is. Het rubber is ook niet meer soepel maar dat kan door de kou komen. Ik vond dat het slangetje er vrij gemakkelijk afging. Het lijkt me sowieso geen kwaad kunnen dit slangetje te vervangen.

Morgen toch nog maar weer eens kijken naar de timing. Ik laat het weten.

Antwoord
Ben bezig met een proces met teveel variabelen. Het wordt er alleen maar slechter op!
Ik heb de 123Igniton een heel klein tikkie met de klok mee gedraaid [minder vervroeging].
Nu probeer ik de motor stationair te laten draaien door de stelschroef op de carburateur te verstellen maar ik kom er niet uit.

Ik vraag me af waar ik het beste mee kan beginnen.

Antwoord
controleer eens de staat van de distributie riem.
Normaal hoort een goede riem niet te verspringen.

Een in slecht verkerende staat distributieriem, kan verspringen, en de problemen geven die jij omschrijft.
Antwoord
Nicolaas H schreef:Ben bezig met een proces met teveel variabelen. Het wordt er alleen maar slechter op!
Ik heb de 123Igniton een heel klein tikkie met de klok mee gedraaid [minder vervroeging].
Nu probeer ik de motor stationair te laten draaien door de stelschroef op de carburateur te verstellen maar ik kom er niet uit.

Ik vraag me af waar ik het beste mee kan beginnen.

Aangezien je de problemen hebt op zowel gas als benzine zou ik van de carb afblijven. Als je die eenmaal ontregeld hebt blijf je bezig. Als de motor afslaat als je gas geeft (dus meer toeren maakt), moet je juist vervroegen. Hoe hoger de toeren, hoe meer vervroeging.
En wat anderen ook al schreven, ik zou inderdaad ook eerst even je kap van je dirtributieriem halen, de motor op BDP draaien en kijken of de markeringen op de riem overeenkomen met de witte punten op de tandwielen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Futloos reageren op gaspedaal Rob 14 9.015 9 October 2015, 14:38
Laatste bericht: Rob
  Zwaar gaspedaal in combi met tweede (kickdown?) fase carb. Jeroen V 4 2.245 14 February 2010, 20:17
Laatste bericht: Gideon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)