Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Test geslaagd (zie boven), er stonden simpelweg geen enters. Misschien had je op je pc getypt en copyright paste naar het forum? En daarmee enters verdwenen...?

Anyway solved.

Wat er onder je kerstboom ligt is dat een complete Simons? Definitief geen 4-2-1 meer dan? Ik weet ff niet meer waar het was maar ik zag laatst een chrome spierpijpje voor een 140 voor weinig.
ah kijk ens, thanks m8..! ja idd, omdat de internet wachttijden alhier nog al ens tot verlies van verhalen lijdt heeft eea idd in Word gestaan.. niet meer doen dus..

Simonis is de standaard versie ja, maar hij trekt wel iets beter omdat de voorpijp voorheen het origineel was, en die is weer net ff kleiner..

4-2-1 ligt nog ingetaped in de garage, die kan er alleen maar voor icm de Weberts of de SU's. (en nog steeds met dank aan Arjan voor het herstellen van het spruitstukje, ben het niet vergeten..!) Dat hele verhaal staat in de koelkast, wachten op betere tijden helaas..

..dus for now een heel "gewoon" buisje.. en omdat de oude vlamdemper er ook niet meer onder hangt hoor je um bijna niet, net een B23.. wat een rust trouwens..
[Afbeelding: 1301101_zps17e10723.jpg]

..en ivm de loopneus, het zal de koude zijn, de radiateur maar gewisseld voor het reserve exemplaar uit de sloper. eerst aan het infuus..
[Afbeelding: DSC_0007_zps982e5a12.jpg]

..zonder te buigen de Kenlowe sensort er uit pielen..

[Afbeelding: DSC_0009_zps453e6f81.jpg]

[Afbeelding: DSC_0022_zps4cf034b4.jpg]

..welke was het nou.. :frown:

[Afbeelding: DSC_0013_zps3633b5e6.jpg]

..intercooler..?!

[Afbeelding: DSC_0015_zps482dff72.jpg]

..dat dan weer niet, de boel is weer dicht (ook dat handige rubbertje om de sensor in de slang..) en de trouwe Kenlowe doet z'n werk weer.. Daar is tegenwoordig eenhandiger systeem voor, buis met "potmeter" sensor, passend in de bovenste slang, zo kan elke klassieker een zelfdenker krijgen, en de ventilator haal je uit een willekeurige sloper..

[Afbeelding: DSC_0025_zps0120717f.jpg]

..was alles maar zo simpel op te lossen, er moet uiteindelijk weer eea los omdat de M46 er onderuit moet, of het blok eruit, er is duidelijk een rollager aan het overlijden, ik denk de voorste van de bak en hij lekt ook, voorlopig maar rondjes om de kerk, dan hoef ik niet zo ver gesleept te worden zeg maar..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Echt jammer dat die foto's weg zijn.. Ik vroeg me af welke maat velgen jij hebt, vind ze altijd mooi staan. Heb je een ET van 43, en eventueel spacers? En het is 16 inch of niet?
bedankt voor je antwoord, Kees
Foto's komt wel als ik een aanloop neem om ze allemaal weer te plaatsen. De velgen die er nu onder zitten zijn 15" en komen van een S80 met winterrubberts. De zilverkleurige zijn van een 850 of V70 en zijn 16". ET is overeenkomstig het origineel, kan zijn 40 maar dat is verder geen probleem. Ik raadt achter iig spacertjes aan, 5mm moet genoeg zijn, ik kwam er achter dat linksachter de band tegen de verstevigingplaat van het binnenscherm komt, heb even zonder gereden.. (vergeten..)
Waarom werkt de zoek functie niet? Ik wil graag het stukje vinden over Led-verlichting van Jambon. Maar 136 pagina's doorbladeren is mij iets te gortig ;-)
Groeten, Boele
Citaat:Waarom werkt de zoek functie niet?

de zoek-functie zuigt idd al tijden.
Kan ook nooit iets terugvinden, bijv posts van mezelf waarvan ik zeker weet dat ze bestaan.

Je kunt ik Google een eigen zoekmachine definieeren
Je zoekt dan bijv alleen binnen dit forum met Google; werkt stukken beter.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Dat probeerde ik al, door zoektermen: Opwaarderen Volvo 144 Jambon LED. Maar helaas..
Groeten, Boele
Is een kwestie van Google met de juiste opdracht op pad sturen. Deze geeft pagina 127 en 128 als beste kanshebbers maar ook de andere relevante
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
oudevolvo schreef:Is een kwestie van Google met de juiste opdracht op pad sturen. Deze geeft pagina 127 en 128 als beste kanshebbers maar ook de andere relevante

Pagina 59 zocht ik. Thanks!
Groeten, Boele
Misschien moet ik eea in boekvorm uitbrengen..

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.006 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.117 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.110 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.820 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)