28 July 2012, 21:36
Hallo,
Ben op dit forum wel eens een oplossing tegen gekomen om slijtage aan naald en sproeier bij lpg te verminderen. Nu heb ik hier op mijn bureau een 175 CD liggen die komt uit van een B230A uit 1986, die af fabriek op lpg heeft gelopen, of af dealer. de lpg installatie was ook van 1986. Overigens met een bijzonder mengstuk nl. tussen de carb en het inlaat spruitstuk.
Het lijkt alsof hier sprake is van een gemodificeerde carb er zitten nl. vacuüm aansluitingen, onder het gele dopje en op de plek van de stel schroef voor de "solenoid valve terminal" ( uit: 24702977-TP11740-2-Carburetted-Fuel-Systems.pdf).
Helaas heeft deze carb ook last van slecht stationair loop, maar ik hoop deze ooit goed te krijgen en dan ook gelijk beschermd tegen lpg gebruik.
Wat denken jullie?
bvd,
Arjan
Ben op dit forum wel eens een oplossing tegen gekomen om slijtage aan naald en sproeier bij lpg te verminderen. Nu heb ik hier op mijn bureau een 175 CD liggen die komt uit van een B230A uit 1986, die af fabriek op lpg heeft gelopen, of af dealer. de lpg installatie was ook van 1986. Overigens met een bijzonder mengstuk nl. tussen de carb en het inlaat spruitstuk.
Het lijkt alsof hier sprake is van een gemodificeerde carb er zitten nl. vacuüm aansluitingen, onder het gele dopje en op de plek van de stel schroef voor de "solenoid valve terminal" ( uit: 24702977-TP11740-2-Carburetted-Fuel-Systems.pdf).
Helaas heeft deze carb ook last van slecht stationair loop, maar ik hoop deze ooit goed te krijgen en dan ook gelijk beschermd tegen lpg gebruik.
Wat denken jullie?
bvd,
Arjan