Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Het is wel zo dat jongere 240's en 740's vaak toch minder roest hebben dan de oudere oldtimertjes. Zal inderdaad met verzinken oid te maken hebben.
Vraag is of die 3600 euro op twee jaar genoeg is om een roestende oldtimer op de weg te houden. Of je koopt er een die in een dusdanig goede staat is dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Maar dan zou mijn eerste actie ook een tectylbehandeling van enkele honderden euro's zijn plus de aanschafprijs van zo'n exemplaar, maakt dat de belastingvrije waarschijnlijk net zo duur uitvalt. En dan, een '88er word ook belastingvrij over drie jaar, wellicht dat je voor het prijsverschil de maandlasten drie jaar lang kan rechtvaardigen.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Ik heb het al eerder gezegd, snap dat (gezeur) allemaal niet zo goed. Als je echt serieus met een klassieker wilt rijden, ben je 'de besparing' van het niet hoeven betalen van wegenbelasting allang weer kwijt aan het noodzakelijke onderhoud ervan.
Wil je het goed doen en echt van de auto op aan kunnen, kost het gewoon goed geld. Heel simpel.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Volvo 142 B23 schreef:En dan, een '88er word ook belastingvrij over drie jaar, wellicht dat je voor het prijsverschil de maandlasten drie jaar lang kan rechtvaardigen.
Klopt, maar van voor 1-1-1987 betaal je de LPG en Diesel toeslag niet, dat is nu juist de lol ervan.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2012
Dag Frans,
Nou ik dacht dit is de laatste serie belasting vrij en heeft waarschijnlijk ook geen kinderziektes meer omdat ze al eerder met het bouwen waren gestart.
Maar als je mij een mooi alternatief (graag met argumenten) kunt voorstellen ben ik uiteraard niet blind om 86 te willen kopen.
grt
Leo
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
volvosvenska schreef:Klopt, maar van voor 1-1-1987 betaal je de LPG en Diesel toeslag niet, dat is nu juist de lol ervan.
Tja stond het hele belasting vrij rijden niet op losse schroeven? Als je het daarvoor doet zou ik de kabinetsformatie even afwachten.
Berichten: 534
Topics: 12
Lid sinds: Oct 2007
Dirk342 schreef:Wil je het goed doen...
En daar sla je de spijker op z'n platte koppie.
Berichten: 88
Topics: 11
Lid sinds: Jan 2012
Tja, ik heb ÃÃn van de laatst gebouwde 240's. Ja, ik betaal wegenbelasting en ja, ik betaal €61 per maand aan de verzekering. De auto is dan wel allrisk verzekerd tegen taxatiewaarde (€8500). Voor mij was de overweging dat ik hem dagelijks kan gebruiken en dus ook geen maximaal aantal kilometers per jaar heb. Verder is het een auto die ik hou voor de rest van mijn leven in principe. De auto voldoet dan ook 100% aan mijn verwachtingen.... En goedkoop rijden is natuurlijk een persoonlijk begrip. Ik reed hiervoor een V70 van ruim €70.000. In de lease. De kosten die ik nu heb zijn een tiende van de kosten die ik had. Voor mijn gevoel rij ik dus super goedkoop in een prachtige auto!
Berichten: 59
Topics: 17
Lid sinds: Jun 2012
Ik ben dus zoiemand die een geimporteerde 245 modeljaar 87 en bouwjaar 1986 in goede staat heeft gekocht voor 8750 euro. Hiervoor heb ik een Avensis de deur uitgedaan. Ik heb er nog geen moment spijt van en geniet nog steeds van elke rit. Nu houd ik ook erg van techniek en aan deze auto kan ik nog lekker sleutelen. De gasinstallatie kwam er nog overheen en natuurlijk een goede tectylbehandeling. In mijn zoektocht ligt mij nog wel bij dat de 740 uit 86 al een verzonken carrosserie heeft en de 240 niet. Verbeter me als ik het mis heb. Maar ik was zo verliefd op het model dat ik toch voor de 245 ben gegaan.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ja ik heb ook een te dure onpraktische 242 gekocht. Maar dat is mijn liefhebberij voor specifiek dit type. Om centen te besparen had ik dat niet hoeven doen.
Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2012
volvosvenska schreef:740 is volgens mij niet echt groter ;-)...Zeker niet qua laadruimte.
740 is moderner, rijdt beter...is in alles eigenlijk beter ;-)
En toch rijden we massaal in de 240 's.......is gewoon een ander gevoel. LPG is gemiddeld 10 a 15% onzuiniger dan benzine. Vergt iets meer onderhoud maar scheelt 1 euro per liter.
760 GLE is inderdaad top of the bill. Zou alleen de V6 van de 760 persoonlijk niet aanraden maar voor een viercilinder kiezen qua betrouwbaarheid.
Heb gisteren een zweed gekocht volvo 740 2.3 GLE nu invoeren en plekjes gaan weg werken. daarna kijken na een gasinstallatie iemand een goede tip voor de installatie, bv welke garage is hier uitstekend in en ok nog eens niet te duur. Onderbouw lijkt mij het mooiste. Is een G3 installatie mogelijk?
Leo