Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Oct 2012
Hallo allemaal,
ik wil graag een volvo uit 86 kopen het is mij nog niet geheel duidelijk wat verschil is tussen de 200 serie en de 700 serie (buiten dat de 700 serie iets groter is
Zit er verschil in verbruik bij benzine/LPG bv.
Klopt hetdat de volvo 760 GLE de meest uitgebreide opties heeft?
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
740 is volgens mij niet echt groter ;-)...Zeker niet qua laadruimte.
740 is moderner, rijdt beter...is in alles eigenlijk beter ;-)
En toch rijden we massaal in de 240 's.......is gewoon een ander gevoel. LPG is gemiddeld 10 a 15% onzuiniger dan benzine. Vergt iets meer onderhoud maar scheelt 1 euro per liter.
760 GLE is inderdaad top of the bill. Zou alleen de V6 van de 760 persoonlijk niet aanraden maar voor een viercilinder kiezen qua betrouwbaarheid.
Volvo 244 DL 1974
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Waarom uit 86? Leg mij nou eens uit wat de voordelen zijn van een auto uit 86?
Groeten van Frans
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
v700r schreef:Waarom uit 86? Leg mij nou eens uit wat de voordelen zijn van een auto uit 86?
Belastingvrij zonder bijtelling voor lpg/diesel.
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
LNijhuis schreef:Hallo allemaal,
ik wil graag een volvo uit 86 kopen het is mij nog niet geheel duidelijk wat verschil is tussen de 200 serie en de 700 serie (buiten dat de 700 serie iets groter is
Zit er verschil in verbruik bij benzine/LPG bv.
Klopt hetdat de volvo 760 GLE de meest uitgebreide opties heeft?
Betrouwbaar zijn ze allebei. Tis een kwestie van de looks. De 740 is iets comfortabeler maar de 240 is meer Cult.
Technisch niet veel verschillen. Gebruiken veelal dezelfde motoren waarbij de 740 hier en daar iets fellere nokkenassen kreeg.
Als de economie je niet veel scheelt kun je een 6-cilinder nemen. Maar de 4-pitter zal iets meer betrouwbaarheid geven als je alle verhalen moet geloven. Hoewel er ook probleemloze 6-pitters (PRV motoren) rondrijden.
Succes.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Of je er nou eentje uit '86 of bijvoorbeeld '82 pakt maakt niks uit. Ze zeggen dat '86ers beter zijn behandeld tegen roest, maar mijn 240 uit '86 heeft ook gewoon z'n roestplekken.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Gerald schreef:Belastingvrij zonder bijtelling voor lpg/diesel.
En wat kost zo'n belastingvrij ding en wat kost een (nog) niet belastingvrij en vaak beter exemplaar?
Groeten van Frans
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Yellow240 schreef:mijn 240 uit '86 heeft ook gewoon z'n roestplekken.
OH?
Groeten van Frans
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
v700r schreef:En wat kost zo'n belastingvrij ding en wat kost een (nog) niet belastingvrij en vaak beter exemplaar?
Mij scheelt het 150 euro per maand. Wegenbelasting en verzekering. Dat zou in twee jaar tijd 3600 euro zijn. Bovendien is ie nu met oldtimerverzekering all risk verzekerd voor minder dan de helft van WA toen het nog geen oldtimer was. Voor mij heeft het wel degelijk nut gehad een belastingvrije te kopen. Als ik nu geen student was en fulltime baan had was het een ander verhaal geweest.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
v700r schreef:En wat kost zo'n belastingvrij ding en wat kost een (nog) niet belastingvrij en vaak beter exemplaar?
V700r heeft wel een punt......vnl als je veel teveel betaalt voor een belastingvrije klassieker. Als je een goedkope belastingvrije klassieker koopt en op LPG rijdt, zelf wat kunt sleutelen, kan je niet goedkoper rijden.
Prijzen van 7000 euro voor een belastingvrije 740 estate benzine snap ik ook niet....koop dan een 940 LPT op G3 voor 1500 euro en rijdt dat ding helemaal op.
Ach ja het heeft allemaal te maken met wat het je waard is.
Volvo 244 DL 1974