Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: May 2012
Sinds enkele weken heb ik een vreemde ratel in de 940. Heel in het begin heb ik het ook gehad. Tijd weggeweest (na opspannen nieuwe snaren), maar nu is ie er weer.
BESCHRIJVING:
⢠De ratel gaat NIET mee met het toerental van de motor maar gaat resoneren. Dus een lager o.i.d. lijkt me uitgesloten.
⢠Als je IN de auto zit lijkt het ergens tegen het schutbord aan te gaan.
⢠Lijkt zelfs te klinken DOOR de middelste ventilatieroosters.
⢠Onder de kap lijkt het van onder de auto vandaan te komen.
⢠Alleen als ie koud is, ÃÃnmaal op temperatuur is ie weer weg.
⢠Snaren staan goed op spanning.
Behoorlijk irritant daar het net een aftandse Oostblokker lijkt als je koud weg rijdt. Iemand al iets soortgelijks gehad? Tips? Tricks?
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: May 2012
Sinds enkele weken heb ik een vreemde ratel in de 940. Heel in het begin heb ik het ook gehad. Tijd weggeweest (na opspannen nieuwe snaren), maar nu is ie er weer.
BESCHRIJVING:
⢠De ratel gaat NIET mee met het toerental van de motor maar gaat resoneren. Dus een lager o.i.d. lijkt me uitgesloten.
⢠Als je IN de auto zit lijkt het ergens tegen het schutbord aan te gaan.
⢠Lijkt zelfs te klinken DOOR de ventilatieroosters.
⢠Onder de kap lijkt het van onder de auto vandaan te komen.
⢠Alleen als ie koud is, ÃÃnmaal op temperatuur is ie weer weg.
⢠Snaren staan goed op spanning.
Behoorlijk irritant daar het net een aftandse Oostblokker lijkt als je koud weg rijdt. Zou het iets van een hitteschild op de uitlaat kunnen zijn? Iemand al iets soortgelijks gehad? Tips? Tricks?
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
ivm dubbel onderwerp graag hier verder:
http://volvolvo.nl/showthread.php/11592?...post303147
Komt het uit (de buurt van) je versnellingsbak?
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Dat kan zomaar je toplager zijn wat achter je koppelingsplaat zit.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jerry schreef:Dat kan zomaar je toplager zijn wat achter je koppelingsplaat zit.
zie opmerking: De ratel gaat NIET mee met het toerental van de motor maar gaat resoneren. Dus een lager o.i.d. lijkt me uitgesloten.
dus toplager zal het niet zijn. Heb je al met je kachel/snelheden gespeeld?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Eerste stuk vd uitlaat is van meerdere isolatieplaten voorzien dus die kunnen best klapperen als ze loszitten. Kijk er eens naar zou ik zeggen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Marc1970 schreef:Eerste stuk vd uitlaat is van meerdere isolatieplaten voorzien dus die kunnen best klapperen als ze loszitten. Kijk er eens naar zou ik zeggen.
of simpelweg tegen je katalysator kloppen. Dat kon wel eens de boosdoener zijn.....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 3
Topics: 1
Lid sinds: May 2012
Dank voor de reacties. Kwam elders op dit forum ook een soortgelijk euvel tegen. Dat bleek de starterkrans te zijn die los kwam van het vliegwiel. Maar dan zou de frequentie van de ratel toch mee moeten gaan met het toerental???