Rob schreef:Btw, mijn GMS-schakelaar is gezekerd (middelste draad aan schakelaar kant, dus tussen LPG en Peut-stand in (in mijn schema rood, bij jou ook)Zie ook hierboven maar het is injectie dus wellichtvhoeft hij niet afgesloten te worden ..... Als spanning eraf is komt er niets. Zo zal het zijn.
Draad loopt van schakelaar naar zekeringkast en daarergens tussen hangt de zekering (onder het stuur ergens).
Die wellicht over het hoofd gezien?
Btw, waar is jou benzineafsluiter??????
shit volvo start niet meer
|
3 March 2012, 09:55
Maar hij start nu dus niet maar heeft op benzine dus nog nooit gestart...... Hoe zou dat nou komen. Zou ik iets kunnen veranderen zodat hij welgaat starten op benzine? Hij loopt wel op benzine maarden moet ik behoorlijke vaart hebben en dan omschakelen van gas naar benzine dan valt hij stil om op een heel laat moment alsnog op te pakken op benzine.
Liever zou ik hebben dat hij op beide goed start.... Nu dus op geen van beide Welke stappen dan te checken? Brandstof pomp? Of zou die goed moeten zijn omdat de auto uiteindelijk er wel op rijdt? Toch misschien bobine? Vanwege gele vonk Brandstof filter?( Oei die weet ik niet eens te zitten) iets in de balg dat blijft kleven? Ik heb dat nooit open gehad...
3 March 2012, 11:21
Ik doe dit uit mijn hoofd dus gaarne controle voordat je vrolijk overal 12v op zet
1. Losse zwevende zekeringen haat ik. De zekering die je zoekt is -dacht ik- 7 injection....controleer het contact door de zekering iets te verdraaiden. Ik heb de kast wel eens een 24u colabad gegeven maar het kan natuurlijk weer slechter zijn geworden. 2. Er zit op de startmotor 1 losse draad die -indien bekrachtigd tijdens het starten- het injectiesysteem voedt. 3. Als je op 2 geen resultaat hebt dan kijken naar het injectie relais, kan dezelfde truc zijn als bij je knipperlichtrelais (ik heb deze onderweg op een andere Volvo b21e wel eens met een penneveer gerepareerd omdat de orginle veer in het relais was gebroken) 4. Starten op benzine: Heb ik me nooit mee bezig gehouden, het werkte maar had later hetzelfde effect als jij beschrijft. Ik heb hem nooit op benzine weggegezet maar daar zou ik beginnen met benzinetank schoonmaken/pomp druk controle en wellicht toch een vers filter.... Dat is natuurlijk wel werk en je zal sneller het LPG probleem uit de wereld hebben....
[img][/img]
7 March 2012, 01:22
Zekeringen gechecked geen soelaas..... Draad van de start motor zal ik nog checken. Zal pas weekend worden weer. Wel balen hoor rijd nu rond in twingootje.
7 March 2012, 15:53
Kjet heeft 2 pompen, 1 in de tank (opvoerpomp) en 1 onder de auto, die bouwt de druk op.
Als je de aansturing van de pompen onderbreekt heb je geen benzine meer. Een daadwerkelijke afsluiter is er dus niet. Lees het Kjet topic eens door van Kaassie (geloof ik), kun je mooi je Kjet systeem checken. Altijd goed als dat gewoon werkt. Mijn 740 heeft ook een Kjet, en ook LPG. Beide systemen heb ik 100% werken, wel zo prettig!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
9 March 2012, 21:15
Hij doet het weer! Stekker bij bobine was blijkbaar toch gaar, nu start hij weer. Echter nog steeds niet op benzine.....
Als hij tijdens het rijden omgeschakeld wordt op benzine duurt het heel lang voor hij aanslaat..... Ik moet zeg maar eerst goed gang hebben vervolgens omschakelen op benzine en als hij dan bijna stil valt slaat hij uiteindelijk toch aan. Zou dit betekenen dat de pompen het dan wel doen? Of dat misschien een van de twee pompen stuk is?
10 March 2012, 09:17
Benzine: Volgens mij zijn de pompen even oud als de Volvo zelf.
Ik zou eerst gaan voor een bypass met een goed opgeladen accu (via kabel startmotor) en dan meten hoeveel volt het spul krijgt en druk er wordt opgebouwd. Vervolgens het sproeibeeld.... Ook is het belangrijk te weten wat je AFR zegt als ie op benzine loopt...
[img][/img]
10 March 2012, 11:31
abbabak schreef:Ook is het belangrijk te weten wat je AFR zegt als ie op benzine loopt... Hmmm.. wh.t the f.ck is een AFR!???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
10 March 2012, 13:15
Air fuel ratio. Een breedband lambda (0-5v i.p.v. 0-1v) meet de hoeveelheid zuurstof (O) in de uitlaatgassen en laat daardoor zien hoe stoïchicijns je verbranding is...
Kortom, alles wat je ervoor loopt te stumperen (profi's noemen dat tunen) en/of aan storingen hebt kan je hiermee opsporen...
[img][/img]
10 March 2012, 23:29
Ik gok op de opvoerpomp in de tank!
Als je op benzine schakelt en alleen de druk pomp doet het, dan zal die eerst de benzine aan moeten zuigen uit de tank ..... Als je drukpomp niet goed zou werken, krijg je ook geen benzine in het blok omdat de injectoren pas onder (hoge) druk openen. Dus check die pomp, en vervang je benzine filter!!!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)