Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wegvallen vermogen B21A....
#21
Denk dat de oplossing eenvoudiger was dan het in eerste instantie leek....
Net nog even proef gereden en hij bleef gewoon in de 2000 toeren hangen. Aan de kant gezet en met het pedaal kwam ik niet veel verder dan 2000 RPM, de klep open gemaakt en handmatig gas gegeven en de volvo spinde volop.
Thuis de boel bij het pedaal en de hendels op het blok schoongemaakt en goed in het vet gezet en het probleem lijkt opgelost................
#22
haha, mooi werk.
Een sensordraadje dat per ongeluk massa maakt en een gaspedaal dat niet genoeg intrapt.
#23
Sorry!
De kabel van je gaspedaal naar de carburateur spant aan als je gasgeeft en dan komt er veel kracht op.. een mechanisme dat niet goed gangbaar is kan ervoor zorgen dat het toerental blijft hangen als je het pedaal loslaat maar bij intrappen kan er eigenlijk geen speling ontstaan tenzij de kabel knapt ofziiets maar dat is niet gebeurt.
Ik gok dat je de oorzaak nog niet gevonden hebt!
#24
sieko schreef:Sorry!
De kabel van je gaspedaal naar de carburateur spant aan als je gasgeeft en dan komt er veel kracht op.. een mechanisme dat niet goed gangbaar is kan ervoor zorgen dat het toerental blijft hangen als je het pedaal loslaat maar bij intrappen kan er eigenlijk geen speling ontstaan tenzij de kabel knapt ofziiets maar dat is niet gebeurt.
Ik gok dat je de oorzaak nog niet gevonden hebt!

Misschien was het niet helemaal duidelijk omschreven...hij blijft niet hangen...maar kwam niet boven de 2000 RPM uit...nu dus voorlopig wel. Als ik het gas loslaat komt hij gewoon terug tot de 800 RPM
Er zit eerlijk gezegd ook redelijk wat speling op het plasticje dat de carburateur aanstuurt (dat het schijfje met de gaskabel verbindt met de carburateur) ....is bij mijn 242 niet zo.......
Heb nu alles goed in gevet en voorlopig doet hij het weer. Een keertje op een lang stuk goed testen. Een beetje smeren zou ook bijna te makkelijk zijn idd ;-)
#25
Nog even getest.
Was inderdaad te mooi om waar te zijn......nu komt ie af en toe niet hoger uit dan 1000 RPM.....handmatig gaat wel maar reageert niet meteen.
Soms doet ie het goed en soms helemaal niet.....net zo wisselvallig als een vrouw zal ik maar zeggen ;-)
Morgen de bobine eens verwisselen misschien is dat toch het probleem.
Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
#26
Bobine voor een ander vervangen...maakt niet uit. Status is op dit moment dat het alleen maar slechter wordt. Als ik mazzel heb dan haal ik de 2000 RPM. Meeste gevallen niet verder dan stationair toerental. Als ik nu gas geef met het pedaal of op het blok...maakt niet veel meer uit.
Geen clue waar ik het moet zoeken.....
#27
Levert je benzinepomp wel genoeg druk ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
#28
Even de bobinekabel los en de benzineslang van de carb. lostrekken.
Starten; de brandstof moet er nu uit gutsen hou er dus een glas onder. binnen een paar seconden zou er ong een half theeglas vol benzine moeten staan.

Stel dat de brandstofpomp goed werkt:

Je hebt recentelijk de bougies vervangen, die kun je ook even bekijken.
Als ze vettig zijn dan betekent dat -volgens mij- een onvolledige verbranding; het teveel kleeft aan de bougie. Dan is het een ontstekingsprobleem..
#29
sieko schreef:Even de bobinekabel los en de benzineslang van de carb. lostrekken.
Starten; de brandstof moet er nu uit gutsen hou er dus een glas onder. binnen een paar seconden zou er ong een half theeglas vol benzine moeten staan.

Stel dat de brandstofpomp goed werkt:



Je hebt recentelijk de bougies vervangen, die kun je ook even bekijken.
Als ze vettig zijn dan betekent dat -volgens mij- een onvolledige verbranding; het teveel kleeft aan de bougie. Dan is het een ontstekingsprobleem..


Auto loopt alleen op lpg.....hij krijgt ook brandstof want hij blijft "vrolijk" stationair pruttelen. Bougies kan ik eens bekijken....geen idee wat het kan zijn. Ik verdenk iets electronisch.....maar ja....daar heb ik weinig aan ;-)
#30
verdamper nog goed? voldoende koelvloestof (ivm verdampert..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Motor (B21A) slaat niet meer aan 245 1984 B21A 17 8.766 30 March 2021, 09:36
Laatste bericht: sludge
  B21A naar B230FT in mijn 244 Nique88 12 6.151 7 February 2021, 12:38
Laatste bericht: Naciremus
  B21A loopt beroerd guido2 7 3.756 30 January 2021, 15:51
Laatste bericht: Marc1970
  motorwissel B21a naar B230A 245GLE1981 37 22.868 8 January 2021, 09:24
Laatste bericht: 245GLE1981
  Te hoog stationair - Volvo 244GL B21A gerbenvdlindeu 4 4.883 3 February 2019, 22:07
Laatste bericht: gerbenvdlindeu
  vochtproblemen koude start b21a LPG 245GLE1981 15 11.972 6 December 2018, 08:44
Laatste bericht: henqui
  Motorstoring B21A TransferSmout 17 12.910 24 August 2018, 20:56
Laatste bericht: Marc1970
  Moeite B21a afstellen Nivek 18 16.831 21 April 2017, 22:32
Laatste bericht: Nivek
  Koude start - slecht lopen - geen vermogen - inhouden Doeke Dobma 29 34.572 1 April 2017, 05:21
Laatste bericht: Grey240Polar
  goed lopen op benzine geen vermogen op lpg Dirk86 6 5.723 25 March 2017, 21:05
Laatste bericht: Dirk86

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)