Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Denk dat de oplossing eenvoudiger was dan het in eerste instantie leek....
Net nog even proef gereden en hij bleef gewoon in de 2000 toeren hangen. Aan de kant gezet en met het pedaal kwam ik niet veel verder dan 2000 RPM, de klep open gemaakt en handmatig gas gegeven en de volvo spinde volop.
Thuis de boel bij het pedaal en de hendels op het blok schoongemaakt en goed in het vet gezet en het probleem lijkt opgelost................
Berichten: 6.718
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
haha, mooi werk.
Een sensordraadje dat per ongeluk massa maakt en een gaspedaal dat niet genoeg intrapt.
Berichten: 27
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2012
Sorry!
De kabel van je gaspedaal naar de carburateur spant aan als je gasgeeft en dan komt er veel kracht op.. een mechanisme dat niet goed gangbaar is kan ervoor zorgen dat het toerental blijft hangen als je het pedaal loslaat maar bij intrappen kan er eigenlijk geen speling ontstaan tenzij de kabel knapt ofziiets maar dat is niet gebeurt.
Ik gok dat je de oorzaak nog niet gevonden hebt!
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
sieko schreef:Sorry!
De kabel van je gaspedaal naar de carburateur spant aan als je gasgeeft en dan komt er veel kracht op.. een mechanisme dat niet goed gangbaar is kan ervoor zorgen dat het toerental blijft hangen als je het pedaal loslaat maar bij intrappen kan er eigenlijk geen speling ontstaan tenzij de kabel knapt ofziiets maar dat is niet gebeurt.
Ik gok dat je de oorzaak nog niet gevonden hebt!
Misschien was het niet helemaal duidelijk omschreven...hij blijft niet hangen...maar kwam niet boven de 2000 RPM uit...nu dus voorlopig wel. Als ik het gas loslaat komt hij gewoon terug tot de 800 RPM
Er zit eerlijk gezegd ook redelijk wat speling op het plasticje dat de carburateur aanstuurt (dat het schijfje met de gaskabel verbindt met de carburateur) ....is bij mijn 242 niet zo.......
Heb nu alles goed in gevet en voorlopig doet hij het weer. Een keertje op een lang stuk goed testen. Een beetje smeren zou ook bijna te makkelijk zijn idd ;-)
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Nog even getest.
Was inderdaad te mooi om waar te zijn......nu komt ie af en toe niet hoger uit dan 1000 RPM.....handmatig gaat wel maar reageert niet meteen.
Soms doet ie het goed en soms helemaal niet.....net zo wisselvallig als een vrouw zal ik maar zeggen ;-)
Morgen de bobine eens verwisselen misschien is dat toch het probleem.
Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Bobine voor een ander vervangen...maakt niet uit. Status is op dit moment dat het alleen maar slechter wordt. Als ik mazzel heb dan haal ik de 2000 RPM. Meeste gevallen niet verder dan stationair toerental. Als ik nu gas geef met het pedaal of op het blok...maakt niet veel meer uit.
Geen clue waar ik het moet zoeken.....
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Levert je benzinepomp wel genoeg druk ?
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 27
Topics: 4
Lid sinds: Feb 2012
Even de bobinekabel los en de benzineslang van de carb. lostrekken.
Starten; de brandstof moet er nu uit gutsen hou er dus een glas onder. binnen een paar seconden zou er ong een half theeglas vol benzine moeten staan.
Stel dat de brandstofpomp goed werkt:
Je hebt recentelijk de bougies vervangen, die kun je ook even bekijken.
Als ze vettig zijn dan betekent dat -volgens mij- een onvolledige verbranding; het teveel kleeft aan de bougie. Dan is het een ontstekingsprobleem..
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
sieko schreef:Even de bobinekabel los en de benzineslang van de carb. lostrekken.
Starten; de brandstof moet er nu uit gutsen hou er dus een glas onder. binnen een paar seconden zou er ong een half theeglas vol benzine moeten staan.
Stel dat de brandstofpomp goed werkt:
Je hebt recentelijk de bougies vervangen, die kun je ook even bekijken.
Als ze vettig zijn dan betekent dat -volgens mij- een onvolledige verbranding; het teveel kleeft aan de bougie. Dan is het een ontstekingsprobleem..
Auto loopt alleen op lpg.....hij krijgt ook brandstof want hij blijft "vrolijk" stationair pruttelen. Bougies kan ik eens bekijken....geen idee wat het kan zijn. Ik verdenk iets electronisch.....maar ja....daar heb ik weinig aan ;-)
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
verdamper nog goed? voldoende koelvloestof (ivm verdampert..)