Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Was mij ook al opgevallen. Ik zocht dog in je toppic een foto van 140 remmen in het algemeen, inmiddels al gevonden maar toch irritant dat alles nu "verloren" is.
Ik was altijd blij als ik dit topic doorlas dat er zoveel inzichtelijk was met foto's... Is altijd leuk om dit topic te lezen als 144 rijderSmile
...dus vanmorgen onder de kerschtboom..
[Afbeelding: DSC_0001s_zps43f5a9ee.jpg]
..wordt een beetje moe van het gebrom achterin, en de voorste delen van de 1e beginnen na al die jaren dun te worden, de boel lekt en heb de originele voorpijp er niet tussen, ooit te goed opgeborgen, dus het hele spul hangt met een verloop aan de standaard versie, en doet het mr. Simons effect geen goed. Voorlopig terug naar de standaard uitvoering, alhoewel ik nog een nieuwe "vlamdemper" heb staan.. nu nog eronder knopen.. ..en verders.. het was de laatste tijd wat frisjes volgens de watertempmeter. Nu nam ik de Ralleymeters toch al met enige korrels zout waar, maar omwille van de ideeën van het naaldje toch maar ens wat gereedschap en de doos reserve thermostaten erbij gepakt. Vorig jaar stond er ook al een stuk karton in het vooronder.Voor de zekerheid eerst ff in een pannetje water op het vuur (niet doen als “Truus” thuis is, schijnt niet hygiënisch te zijn.. ) ..anywho, de 1e deed het, dus (na belooft te hebben extra veel aandacht aan het pannetje te schenken voordat de boontjes er in gaan.. .) het bekende ritueel van aftappen, thermostaathuisje los, wisselen, thermostaathuis je weer vast, nog een keer er af en terug omdat de brandstofslang er achter moet ( ) aftoppen, warm draaien, en ja, de naald komt hoger, beter dus..Erg jammer dat er een haarscheurtje onderaan de vulhals zit, en kan de radiateur er weer uit, gelukkig zit het gaatje hoog en verdwijnt er niet veel, de boel komt alleen niet voldoende op druk. Volgende wk het reserve exemplaar maar uit de opslag halen, en ik heb er nota bene vrijdag nog mee in m’n handen gestaan… klein geitje houdt je toch…Die vulhals krijgt eigenlijk op z’n donder met het draaien van de dop, die dingen zitten best wel stevig vast, terwijl ze na verloop van tijd niet goed meer afsluiten en zit er bij mij extra fietschband tussen, mogelijk kan er iets beters voor in de plaats worden gesoldeerd. Als ik zin heb zal ik ens bij de radiatorenmeneer langsgaan met de “oude” en zien of ie dat kan oplossen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ik reed deze zomer met 78 en heb hem nu gewisseld naar 87 graden, lekker warmWink
mwa ik denk dat ie gewoon lek was, nu zit er een oude 82 in, genoeg om orchideëen te kweken..
Dus je hebt een uitlaat over? Vind zon rechte pijp wel fraai voor de 142.
Groeten, Boele
tja wat heet een hele uitlaat, de pasvorm is niet geweldig gebleken (ondanks de investering, maar ja, geen buigmachine ende lasapparaat in de schuur) en de "herrie" binnen is niet je van het, en was best prijzig achteraf. Het voorste deel bestaat uit diverse stukken en een vernauwing omdat de voorpijp ooit al plaats maakte voor de 4-1 slecht dus dat gaat weg, de rvs achterdemper komt mogelijk op de plek van de dwarse, zal 1 op 1 passen qua buisdiameter en lengte, en als dat gaat maar ook op die locatie teveel herrie maakt bewaar ik um iig voor de MGB mocht daar ooit nog iets van terecht komen. (160 euri voor een rvs pot is genoeg dacht ik zo..)Overigens zag ik op IB een ANSA systeem voorbij komen, in NL trouwens maar voor teveel centjes, (uniek of niet) met 2 eindpijpen. De verdeling vindt plaats in de eindpot en vertrekt naar beide zijden, da's nog leuker. En dan 2 van die kleinere potjes gebruiken, dan zal het aantal db's ws weer afnemen.

Mijn idee er op is starten met de 1e demper, bocht over de as, vanaf dat punt aanpassen met Simons T-stuk en verder borduren met de standaard knietjes en nog een pot. Alleen zit rechts het sleepoog beetje in de weg, heb ik ook last van. Kan er eigenlijk net zo goed vanaf..anywho, ik begrijp "de vraag" maar ik houd wat overblijft nog ff op de plank..

Ik heb overigens ondertusschen de fabrikant gemeelt, met het oog op recht door steken, gevraagd of ze zelf een juiste oplossing hebben voor zo'n aanpassing, en ook denkend aan de 200 kont van de late 100's. Simons heeft bv geen systeem voor die laatste versie. Het antwoord kreeg ik woensdag, "Dear Raymond, If you mean the late model 1974 where they have moved the fuel tank (in front of the back axle - near the enging), then our article 076-K (for 240) will fit if you change the front pipe to 071-1 (so it fits the old engine in the 140)."Dus een 200 systeem met 100 serie voorpijp (er is dus ook geen kant ende klaar systeem voor de B20 200's blijkbaar) moet daar zo onder passen, daarvan afgeleid (en dat idee heb ik meen ik al ens geroepen..) is het wellicht mogelijk om met de late buis over de bocht de boel aan te passen, alhoewel ik daar in mijn geval niet mee uitkwam, de bodem aan de achterzijde is net ff te verschillend.
Achteraf zeg ik zelf maken met de te leveren bochten, trekoog er af, achterste steuntje voor de eindpijp aanpassen en naar rechts verhuizen, 2 inserts in de rechter balk trekken (zitten bij mij ook al ook maar kwam op dat moment niet uit met deze pot..) Die 2 Engelse heren met de lichtblauwe 142 in de wintertrial hebben de boel ook zo zitten en op de beelden afgaand zit daar de dwarse pot nu onder de koffer.. vanaf 00:14:20..
ok... nu werken de alineas niet meer zie ik..
Dat viel me ook al op bij je voorlaatste bericht.
Leescht een beetje lastig.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
..ok.. en wijzigen helpt ook niet zie ik.. (inclusief de lange wachttijden..)copy/paste hieronder wellicht de oplossing..!?......niet dus..

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.296 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.959 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.350 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 31.106 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)