Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2007
Beste mede dieselaars,
De brandstofpomp keerring van mijn volvo244 D24tic lekt. Deze zou ik willen vervangen icm de pompaandrijfriem & gloebougie 5 & 6.
Zijn er hier ervaring deskundigen die de nodige tips kunnen geven.
Ik ga er bijvoorbeeld van uit dat de pomp er in zijn geheel van af moet, klopt dit?
Het zou helemaal mooi zijn als ik dit met iemand samen zou kunnen doen die dit al vaker heeft gedaan.
Groet,
Gert-Jan
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2007
Inmiddels weer heel wat ervaring rijker:
1) Ja, pomp moet er af. Meestal zijn ook de lagerbussen in de pomp versleten en dit kan je (bijna)niet zelf doen(Bosch diesel service, of andere expert);
2) Om de getande pomp aandrijfwiel van het pomphuis te krijgen heb je een speciale poelietrekker nodig(zeker als de vorige eigenaar het geheel in de locktide had gezet) zie:
http://www.amt.nl/Nieuws/Facomtrekker-vo...schade.htm
3) In mijn volvo zit een D24tic motor. De ruimte tussen het pompaandrijfwiel en het schutboord is zo klein dat hier geen poelietrekker tussen past, alleen de brandstofpomp verwijderen kan dus niet.. Bout de pompsteun los van het blok(dus pomp incl. pompsteun).
3) Vervang meteen je pomp aandrijfriem als je dit klusje doet.
4) Uiteraard weer de brandstofpomp op tijd afstellen na het inbouwen.(staat nu op 0,98) en loopt&start als een zonnetje.
Mvg.
G-J
Berichten: 33
Topics: 3
Lid sinds: Jun 2008
Heeft even geduurt als ik naar de datum van je vorige bericht kijk. (ha ha)
Ik heb laatst mijn gloeibougies vervangen en was ook bang voor de 6de,maar met een maagneetje erbij is het wel te doen zonder een verstuiver er uit te hoeven draaien.
Het is wel een gepiel.
Ik weet niet wat die revisie heeft gekost,maar ik heb laatst een goede brandstofpomp verkocht voor 50 euro (stuk gemakkelijker)
maar goed nu is hij ook goed.
succes ermee
Berichten: 25
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2007
Nou de revisie heeft wel wat meer gekost, om en nabij de 450 ekkies. Had eerst een tweedehands pomp geprobeerd(dit is mijn standaard aanpak) echter na heeeel veel inbouw werk sloeg de motor nog steeds niet aan. Bpomp was defect. Toen toch maar de oude pomp laten reviseren bij Bosch diesel service.