Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Je komt zeker mooie beklimmingen tegen van 9á10 % richting westkust en naar boven.
Maar als je motorblok (b230A) goed is, en goed wordt onderhouden, moet dit volgens mij geen probleem zijn.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
En zorgen dat je koppeling en je handrem goed werkt hahahah.
Misschien gewoon je huidige volvo houden en er een achteras met een iets kortere overbrenging
onder hangen?
Kom je net iets makkelijker weg op een helling en heb je meer aan je 5de versnelling.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Goede remmen, en koppeling is idd. aan te raden.
Misschien ten overvloede,maar als je vanuit stilstand moet hellingtrekken,eerst (mits voldoende ruimte) de combinatie schuin op de loodlijn van de helling
laten zakken.
Je hoeft dan in de 1e meter niet het volledige gewicht van de caravan te trekken.
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
caravantrekker.nl
goede tips en je kunt een trekkracht berekening laten maken van je combo
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 124
Topics: 13
Lid sinds: Dec 2010
16 February 2012, 22:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 February 2012, 22:15 door Rik Tuin.)
Volvo 240 met B230a is, ook op LPG, geen enkel probleem met caravan in Nederland. Gezien de ervaringen in Zuid-Limburg verwacht ik voor jouw bestemmingen geen problemen. De auto reed afgelopen jaar met caravan op LPG rond de 1:8. Gewoon rustig rijdend rond de 80-90. Betreft een caravan van 1000 kg.
Niets wordt er, helemaal niets, uit talloos veel miljoenen.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
17 February 2012, 00:00
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 February 2012, 00:02 door SFRC.)
Ik heb een 245 (1979) met een B230K blokje, carb en LPG. Met een 1300kg zware KIP 480 reed ik makkelijk naar de 110 (in de 4) op weg van Kaartsheuvel naar Bladel. Met jouw auto moet dat ook makkelijk kunnen.\