30 April 2016, 20:18
Ik wil graag een extra oudere volvo kopen als "werkpaard" voor klussen en om mee naar Zweden op vakantie te gaan. In eerste instantie was ik op zoek naar een wat oudere 245, maar na ook een nieuwere gereden te hebben met een injectiemotor lijkt me dat een betere keuze. Nu ben ik vandaag naar een 245 gaan kijken die vooral qua prijs erg interessant is.
![[Afbeelding: 7e14f1eeddd5124e47eac502872712dc_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/7e14f1eeddd5124e47eac502872712dc_view.jpg)
Niet moeders mooiste, maar daar is de prijs ook naar en ik wil ook geen hele mooie auto. Een beetje karakter is wel leuk
De auto is helemaal hard, op wat kleine oppervlakkige plekjes na (bij het raam) en achterin zit een lastige deuk, maar dat fix ik ooit wel een keer. Ik maak me meer zorgen om de motor. Het lambda lampje brand, de auto spuwt zwarte rookpluimen alsof het een opgevoerde diesel is, maar hij loopt verder heel netjes. Alleen met gas los en als ik net op het gas ga stoot ie een beetje. Verder voelt ie pittig en loopt ie stationair ook mooi regelmatig.
Als ik hem koop breng ik hem na aanschaf naar een specialist om hem te laten fixen, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie wat heel erg duur kan zijn... de MAF sensor en lambda sonde zijn net vervangen door de huidige eigenaar en dat zijn volgens mij ook meteen de duurste punten waar iets mis mee kan zijn? Injectoren?
![[Afbeelding: 7e14f1eeddd5124e47eac502872712dc_view.jpg]](http://b2.img.mobypicture.com/7e14f1eeddd5124e47eac502872712dc_view.jpg)
Niet moeders mooiste, maar daar is de prijs ook naar en ik wil ook geen hele mooie auto. Een beetje karakter is wel leuk

De auto is helemaal hard, op wat kleine oppervlakkige plekjes na (bij het raam) en achterin zit een lastige deuk, maar dat fix ik ooit wel een keer. Ik maak me meer zorgen om de motor. Het lambda lampje brand, de auto spuwt zwarte rookpluimen alsof het een opgevoerde diesel is, maar hij loopt verder heel netjes. Alleen met gas los en als ik net op het gas ga stoot ie een beetje. Verder voelt ie pittig en loopt ie stationair ook mooi regelmatig.
Als ik hem koop breng ik hem na aanschaf naar een specialist om hem te laten fixen, maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie wat heel erg duur kan zijn... de MAF sensor en lambda sonde zijn net vervangen door de huidige eigenaar en dat zijn volgens mij ook meteen de duurste punten waar iets mis mee kan zijn? Injectoren?