Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 aankoop advies
Beste, vrij nieuw in de wereld van de 240 classics, maar sta op het punt na heel lang meelezen hier
er toch een aan te schaffen, eindelijk!

Maar nu wil ik toch graag ook jullie ongezouten mening, ik hoop dat ik het hier in het juiste topic zet.
Het gaat om de volgende >>

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bjwibtzcjyse

Ben er vandaag wezen kijken, puur op uiterlijk ziet ze er super uit, 2 kleine plekjes, maar volgens mij
niet echt roest in deurlijsten en achterbak. Onderkant zag er naar mijn idee goed uit. Maar lees hier ook
een hoop verhalen over oude onderstellen met nieuwe chassis. Nou lijkt mij dit niet het geval, maar zekerheid
is toch altijd mooi mee genomen. Ontzettend bedankt alvast!!
Antwoord
Ziet er netjes uit. Alleen vind ik em redelijk aan de prijs, zeker omdat de volvo geen onderhoudshistorie heeft en er ook geen LPG in ligt. De complimenten van de RDW keurmeester schaar ik in de categorie van eerste eigenaar geweest Wink.
Als je hem voor een stuk minder kan kopen met garantie lijkt het een goede koop.
Staan trouwens genoeg 245 's te koop op marktplaats dus zou rustig rondkijken.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Als 'ie zo mooi is als op de foto dan koop je daar een goede auto aan lijkt me. Prijs lijkt me niet verkeerd, zeker als er enige vorm van garantie op zit. Je kan ze particulier wel goedkoper vinden, maar de vraag is dan of die veel beter zijn (meestal niet) en garantie heb je dan helemaal niet. Als je nieuw in het wereldje bent zou ik eerder het zekere voor het onzekere nemen. Wink

SJ Auto ken ik trouwens ook wel, die verkopen zeker geen rommel en ik zou er wel een auto durven te kopen. Wink Ik denk ook dat 'ie met eventuele garantie ook wel behulpzaam zal zijn.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Om je vraag over het omkatten te beantwoorden: ik zie niks wat daarop zou wijzen dus wat dat betreft lijkt het een eerlijke auto.

Prijzen voor belastingvrije 245's schieten alle kanten op, hangt vooral van de staat van de auto af of dat terecht is. Allerbelangrijkste is roest, onderhoud en in dit geval hoe netjes de ombouw van rechts- naar linksgestuurd is gedaan.

Mocht je wat meer zekerheid willen dan kun je natuurlijk altijd iemand meevragen om te gaan kijken...

Succes met je aankoop!
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Zonder historie is nog niet zo erg, de kilometerstand moet echter wel aannemelijk zijn, zit de originele mijlenteller er nog in of erbij? Wanneer de verkoper de auto heeft geimporteerd moet hij de oorspronkelijke spullen nog wel hebben.

Voor de helft van het geld koop je een mooie latere 245 met lage km. stand. Op autoscout staan nog wel enkele voorbeelden.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4xaghqlb2st

Staat toevallig bij mij in de buurt, mooi ding!
Antwoord
Allereerst super bedankt voor alle tips! De tellers zijn overgeplaatst, dus ik ga er van uit dat het dan
ook echt de orginele zijn, ze zijn iig in miles en er staat dan een 110.000 ong. op de teller. Ik vind het wel
prettig om een goede te kopen, aangezien ik deze ook als enige wagen ga gebruiken. Maar het wel heel
leuk vind om classic te rijden. Dus daarom valt die latere 245 af, maar toch onwijs bedankt volvo eindhoven!

Dus ik vind het niet erg om iets meer te betalen, maar dan moet hij wel goed zijn! Gastank wil ik er later wel
echt in bouwen denk ik zo. Hij is volgens mij zo mooi als op de foto, ik zag niet echt optische minpunten. Zag
er allemaal super goed uit. Ik ga zaterdag een testrit maken, met iemand die ook echt verstand heeft van auto's
maar niet perse op Volvo gebied.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten, ik ga het blog van Volvorider nog even goed doornemen ook.
En zal zeker ook met SJ autos eens praten over garantie, hij kwam iig over als een man die er verstand van had.
Antwoord
Paar keer nu de aankoop tips van volvorider (Paul) doorgenomen en iets wat hij hier in heeft staan, zet me toch aan het denken :
Citaat:Wat zeker ook heel belangrijk is of een auto sluitende (onderhouds) historie heeft en aantoonbaar!. Zonder historie in de prijsklasse waarin gezocht wordt, zonder historie ALTIJD laten staan.

Dit is dus enorm van toepassing bij deze auto, helemaal in deze prijsklasse, geen zin om tegen verkeerde dingen aan te lopen.
Nu gaat er wel iemand mee, die verstand heeft van auto's, maar is dit dan wel slim en niet raar dat dit er niet bij zit (ook al komt deze uit Engeland??
Antwoord
Ik snap dat gehamer op onderhoudshistrorie niet. Ten eerste kan je zelf zien wat er gedaan is en hoe, en ten tweede vertrouw ik geen enkele garage al hebben ze nog zulke leuke stempeltjes.

Dus, kijk naar nieuwe onderdelen, zijn ze van enige kwaliteit (Volvo, Bosch) of zomaar wat? Hoe zien bouten en moeren eruit, netjes of afgerond? Overal vegen en krassen, afdrukken van tangen, deuken van liften en bruggen of netjes gewerkt?

Nou ja, kleine nuancering, als je zulke dure 240's gaat kopen is het voor de waardevastheid van je 'investering' wel nuttig om er onderhoudsboekjes bij te hebben. Maar als je niet van plan bent hem binnen 5 jaar weer te verkopen gaat dat ook niet meer op want dan heb je je eigen onderhoudshistorie er inmiddels bij.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Onderhoudshistorie is idd relatief. Ok, ik heb het er ook graag bij, maar mijn eerste 240 had gÃÃn historie en daar had ik nooit problemen mee. De huidige heeft de meest gedetailleerde historie ooit en daar is altijd wat mee mis.. :Smile

Een dosis gezond verstand en iemand mee hebben die wat van auto's kent zal al heel wat schelen!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
vette voorschermen is ook een weggever..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 344 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Aanschaf advies XC90 2.5 benzine Bane_87 0 296 7 September 2024, 05:48
Laatste bericht: Bane_87
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.108 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 975 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.326 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  Advies - auto leasen prive rosalietideman89 2 1.491 7 June 2023, 22:11
Laatste bericht: BartJu
  hulp bij aankoop XC90 2.5T XCTim 0 906 17 March 2023, 16:32
Laatste bericht: XCTim
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.522 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.575 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.864 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)