Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik zat ff te neuzen op Marktplaats en daar kwam ik deze tegen. Aan de mijne moet veel gebeuren. Zoals wielkastranden beide zijden achter vervangen, deuren vervangen, achterklep is niet jofel meer, binnenkant wielkasten zijn doorgerot, plaatwerk onder de achterklep doorgerot. Je zou het niet zeggen zoals ie op de foto staat. What to do??
Wat zal een restauratie kosten, ben ik voor 2000 euro klaar? Ik kan een hoop zelf, maar (nog) niet lassen, ik heb geen sleutelruimte.
Hoeveel zou ik voor de mijne terug kunnen vangen? Het is wel een aparte kleur, veel zwarte zie je niet. Verders is ie technisch in goede staat. Maar voor het fijne zou er een handbak (5versn) onder moeten, kan mijn vrouw er ook in rijden.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Black Moose schreef:Eindelijk, de velgen bij Dirk opgehaald voor ik naar de Wintertrail ging.
Tevens de grill ingeruild en een klokje èn een startmotor bemachtigd.
Mijn laatste keveronderdelen daar achtergelaten voor Dennis, ik hoop dat je er iets mee kan, anders kliko.
Ik heb de velgen ff op de foto gezet om te kijken of het een beetje smoelt.
![[Afbeelding: Foto-YP3FMSDT-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP3FMSDT-D.jpg)
Ziet er goed uit hoor! Alleen geen naafdopjes?
Overblazen van je auto kan je wel voor 2k doen, maar dan is het volgens mij garantie tot aan de garagedeur...
Groeten, Boele
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Is wel een mooie auto, die van marktplaats, maar iets in zijn advertentie klopt niet:
"Met de hoge neus, the real deal! "
The real deal is nog altijd een flathood haha.
Ga er vanuit met een restauratie (laswerk/spuitwerk) van het ergste, wil je het goed doen. Goed spuitwerk, en vooral de voorbereiding, kost veel geld. Ik denk niet dat je met 2000 klaar bent, om hem helemaal opgelast en gespoten te hebben (wil je het goed gedaan hebben).
Nogmaals bedankt voor de Keverspullen, komt altijd van pas!
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Gezond verstand fluistert altijd dat het beter is een gezonde(re) body te prefereren boven eentje met veel laswerk.
Het blijkt achteraf vaak goedkoper om wat meer te investeren voor een auto zonder of met weinig werk, dan er eentje helemaal op te knappen. En wanneer komt er aan zo'n project een einde.. er komen altijd wel weer nieuwe zaken om het hoekje kijken.
Maar emotie heeft vaak geen boodschap aan wat gezond verstand aan het vertellen is, dus zo'n keuze blijft altijd heel erg moeilijk :fencing:
Als je zelf niet kan lassen, lijkt me dat je een bom geld zal kwijt zijn om de zwarte weer op te knappen. Met 2000 euro kom je er m.i. zeker niet. Dat alleen al ben je kwijt aan een spuitbeurt, dan heb je nog niets gelast.. :verward:
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik vind je zwarte 245 erg mooi, qua stijl. qua carrosserie is hij niet best inderdaad.
Met die te koopstaande 245 ben je in iedergeval een stuk goedkoper uit. Van het geld dat je nog voor je 245 vangt kan je een LPG installatie inbouwen.
(ik zou die blauwe wel even goed checken op laswerk, want hij lijkt wel pas gespoten)
En omdat hydra's super mooi staan onder een blauwe station ben ik bereid mijn hydra's te ruilen voor je galaxies  .
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jan, mocht je nog een adresje nodig hebben voor je Galaxies, de mijne zijn erg netjes opgeknapt, op 1tje zat een putje, dit hebben ze mooi opgevuld. Misschien kunnen ze dat ook wel met de stoeprandschade van jouw Galaxy velg.
Het nadeel van de blauwe pas gespoten Volvo, is dat je niet weet wat er allemaal gedaan is, en op welke wijze. Daarom is het opknappen van je eigen 240 misschien zo gek nog niet.
Groeten, Boele
Berichten: 683
Topics: 158
Lid sinds: Dec 2009
Black Moose schreef:Ik zat ff te neuzen op Marktplaats en daar kwam ik deze tegen. Aan de mijne moet veel gebeuren. Zoals wielkastranden beide zijden achter vervangen, deuren vervangen, achterklep is niet jofel meer, binnenkant wielkasten zijn doorgerot, plaatwerk onder de achterklep doorgerot. Je zou het niet zeggen zoals ie op de foto staat. What to do??
Wat zal een restauratie kosten, ben ik voor 2000 euro klaar? Ik kan een hoop zelf, maar (nog) niet lassen, ik heb geen sleutelruimte.
Hoeveel zou ik voor de mijne terug kunnen vangen? Het is wel een aparte kleur, veel zwarte zie je niet. Verders is ie technisch in goede staat. Maar voor het fijne zou er een handbak (5versn) onder moeten, kan mijn vrouw er ook in rijden.
Die vijfbak (M47?) zit er al onder volgens de advertentie en is ook op de interieurfoto te zien, dus dat scheelt al weer voor je vrouw.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik bracht het vandaag heel voorzichtig thuis, maar gelijk werden alle argumentaties om een ander te kopen in de grond geboord. "Je weet nu wat je hebt" was de eerste reactie, "je hoeft 'm toch niet helemaal te restaureren, een beetje opknappen is toch ook goed", "over twee jaar maak je toch niet zoveel km's meer" (klopt, dan raak ik mijn baan kwijt)
Ja zwart is natuurlijk een makkelijke kleur, je kan een hoop maskeren. Nieuwe wielranden er in lassen en netjes laten afwerken, andere deuren er in dan lijkt het alweer heel wat, de rest is allemaal onderhuids.
Lascursus volgen bij SBKA, dan kan ik zelf de onderhuidse reparaties uitvoeren.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Zelf proberen te leren lassen (als je dat wil, ik wil het niet eens kunnen  ) en voor spuitwerk zijn er wel goedkope adresjes te regelen waar je goed uit bent tegen een niet al te hoge prijs.  Die blauwe ziet er erg goed uit, maar je weet natuurlijk nooit hoe goed 'ie gerestaureerd is: helaas zie je regelmatig wat plamuurbakken voorbij komen die op het eerste gezicht er goed uit zien maar over een paar jaar (of zelfs binnen een jaar) toch niet zo goed blijken te zijn.  Bij de Winter Trial zag je bij sommige auto's die 2 jaar geleden overgespoten zijn de kreukels er al in staan, dan weet je helaas al genoeg.
En je zwarte is eigenlijk ook leuker dan die blauwe.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Als het nou een flatnose was geweest:tongue:, ik denk dat ik toch maar die deuren ga halen, kan ik me iig geen buil aan vallen, zitten nog meer onderdelen bij, ook een M46. Ik zal ff bij een lasser een offerte laten maken, weet ik iets meer waar ik aan toe ben. Achterschermen over laten spuiten zal de kop ook niet kosten, staat ie er iig weer netjes bij.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
|