Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotos van mijn zwarte 245
Ik zat ff te neuzen op Marktplaats en daar kwam ik deze tegen. Aan de mijne moet veel gebeuren. Zoals wielkastranden beide zijden achter vervangen, deuren vervangen, achterklep is niet jofel meer, binnenkant wielkasten zijn doorgerot, plaatwerk onder de achterklep doorgerot. Je zou het niet zeggen zoals ie op de foto staat. What to do??
Wat zal een restauratie kosten, ben ik voor 2000 euro klaar? Ik kan een hoop zelf, maar (nog) niet lassen, ik heb geen sleutelruimte.
Hoeveel zou ik voor de mijne terug kunnen vangen? Het is wel een aparte kleur, veel zwarte zie je niet. Verders is ie technisch in goede staat. Maar voor het fijne zou er een handbak (5versn) onder moeten, kan mijn vrouw er ook in rijden.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:Eindelijk, de velgen bij Dirk opgehaald voor ik naar de Wintertrail ging.
Tevens de grill ingeruild en een klokje èn een startmotor bemachtigd.
Mijn laatste keveronderdelen daar achtergelaten voor Dennis, ik hoop dat je er iets mee kan, anders kliko.
Ik heb de velgen ff op de foto gezet om te kijken of het een beetje smoelt.

[Afbeelding: Foto-YP3FMSDT-D.jpg]

Ziet er goed uit hoor! Alleen geen naafdopjes?

Overblazen van je auto kan je wel voor 2k doen, maar dan is het volgens mij garantie tot aan de garagedeur...
Groeten, Boele
Antwoord
Is wel een mooie auto, die van marktplaats, maar iets in zijn advertentie klopt niet:

"Met de hoge neus, the real deal! "

The real deal is nog altijd een flathood haha.

Ga er vanuit met een restauratie (laswerk/spuitwerk) van het ergste, wil je het goed doen. Goed spuitwerk, en vooral de voorbereiding, kost veel geld. Ik denk niet dat je met 2000 klaar bent, om hem helemaal opgelast en gespoten te hebben (wil je het goed gedaan hebben).

Nogmaals bedankt voor de Keverspullen, komt altijd van pas!
Antwoord
Gezond verstand fluistert altijd dat het beter is een gezonde(re) body te prefereren boven eentje met veel laswerk.
Het blijkt achteraf vaak goedkoper om wat meer te investeren voor een auto zonder of met weinig werk, dan er eentje helemaal op te knappen. En wanneer komt er aan zo'n project een einde.. er komen altijd wel weer nieuwe zaken om het hoekje kijken.

Maar emotie heeft vaak geen boodschap aan wat gezond verstand aan het vertellen is, dus zo'n keuze blijft altijd heel erg moeilijk :fencing:

Als je zelf niet kan lassen, lijkt me dat je een bom geld zal kwijt zijn om de zwarte weer op te knappen. Met 2000 euro kom je er m.i. zeker niet. Dat alleen al ben je kwijt aan een spuitbeurt, dan heb je nog niets gelast.. :verward:
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ik vind je zwarte 245 erg mooi, qua stijl. qua carrosserie is hij niet best inderdaad.
Met die te koopstaande 245 ben je in iedergeval een stuk goedkoper uit. Van het geld dat je nog voor je 245 vangt kan je een LPG installatie inbouwen.
(ik zou die blauwe wel even goed checken op laswerk, want hij lijkt wel pas gespoten)

En omdat hydra's super mooi staan onder een blauwe station ben ik bereid mijn hydra's te ruilen voor je galaxies Wink.
Antwoord
Jan, mocht je nog een adresje nodig hebben voor je Galaxies, de mijne zijn erg netjes opgeknapt, op 1tje zat een putje, dit hebben ze mooi opgevuld. Misschien kunnen ze dat ook wel met de stoeprandschade van jouw Galaxy velg.

Het nadeel van de blauwe pas gespoten Volvo, is dat je niet weet wat er allemaal gedaan is, en op welke wijze. Daarom is het opknappen van je eigen 240 misschien zo gek nog niet.
Groeten, Boele
Antwoord
Black Moose schreef:Ik zat ff te neuzen op Marktplaats en daar kwam ik deze tegen. Aan de mijne moet veel gebeuren. Zoals wielkastranden beide zijden achter vervangen, deuren vervangen, achterklep is niet jofel meer, binnenkant wielkasten zijn doorgerot, plaatwerk onder de achterklep doorgerot. Je zou het niet zeggen zoals ie op de foto staat. What to do??
Wat zal een restauratie kosten, ben ik voor 2000 euro klaar? Ik kan een hoop zelf, maar (nog) niet lassen, ik heb geen sleutelruimte.
Hoeveel zou ik voor de mijne terug kunnen vangen? Het is wel een aparte kleur, veel zwarte zie je niet. Verders is ie technisch in goede staat. Maar voor het fijne zou er een handbak (5versn) onder moeten, kan mijn vrouw er ook in rijden.

Die vijfbak (M47?) zit er al onder volgens de advertentie en is ook op de interieurfoto te zien, dus dat scheelt al weer voor je vrouw.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
Ik bracht het vandaag heel voorzichtig thuis, maar gelijk werden alle argumentaties om een ander te kopen in de grond geboord. "Je weet nu wat je hebt" was de eerste reactie, "je hoeft 'm toch niet helemaal te restaureren, een beetje opknappen is toch ook goed", "over twee jaar maak je toch niet zoveel km's meer" (klopt, dan raak ik mijn baan kwijt)

Ja zwart is natuurlijk een makkelijke kleur, je kan een hoop maskeren. Nieuwe wielranden er in lassen en netjes laten afwerken, andere deuren er in dan lijkt het alweer heel wat, de rest is allemaal onderhuids.
Lascursus volgen bij SBKA, dan kan ik zelf de onderhuidse reparaties uitvoeren.
VW T3 camper TD
Antwoord
Zelf proberen te leren lassen (als je dat wil, ik wil het niet eens kunnen Tongue) en voor spuitwerk zijn er wel goedkope adresjes te regelen waar je goed uit bent tegen een niet al te hoge prijs. Smile Die blauwe ziet er erg goed uit, maar je weet natuurlijk nooit hoe goed 'ie gerestaureerd is: helaas zie je regelmatig wat plamuurbakken voorbij komen die op het eerste gezicht er goed uit zien maar over een paar jaar (of zelfs binnen een jaar) toch niet zo goed blijken te zijn. Sad Bij de Winter Trial zag je bij sommige auto's die 2 jaar geleden overgespoten zijn de kreukels er al in staan, dan weet je helaas al genoeg. Sad

En je zwarte is eigenlijk ook leuker dan die blauwe. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Als het nou een flatnose was geweest:tongue:, ik denk dat ik toch maar die deuren ga halen, kan ik me iig geen buil aan vallen, zitten nog meer onderdelen bij, ook een M46. Ik zal ff bij een lasser een offerte laten maken, weet ik iets meer waar ik aan toe ben. Achterschermen over laten spuiten zal de kop ook niet kosten, staat ie er iig weer netjes bij.
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.109 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.173 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 14.747 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 189.201 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 108.159 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 60.644 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970
  Zwarte 940 2.3 LPT Arjan240 13 11.427 20 August 2018, 00:53
Laatste bericht: Arjan240
  Mijn witte 240 Bostel 10 10.581 26 July 2018, 08:40
Laatste bericht: Bostel
  Mijn eerste (Update 16-01-11) Martin245 60 43.684 1 April 2018, 21:31
Laatste bericht: Martin245
  mijn prachtige 240 GL is verongelukt. Een andere of toch maar niet? Job 14 14.670 20 February 2017, 23:53
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)