5 February 2012, 01:23
Hallo allemaal,
Heb deze vraag ook voorgelegd bij het volvo 700 forum en het volvo 850 forum.
Misschien hebben jullie ook goede en nuttige (objectieve) aanvullingen.
Ik heb voor dagelijks gebruik een volvo 740 estate met B230A motor (nov. 1985) op LPG. mooie auto rijdt goed.
Ook is er binnen het gezin een renault clio (2001) voor "vrouwlief"
Aangezien we een caravan gekocht hebben (1300 kg max.) zit ik te denken aan een vervanger voor de clio.
Ik zat zelf te denken aan een 940 estate 2.3 LPT, een 850 of V70 classic.
Op lpg-g3 of diesel.
Vrouwlief rijdt een kilometer of 12000 per jaar, ik met het "oudje" een kilometer of 20000 (incl. vakanties buitenland, is natuurlijk in de toekomst te wijzigen)
Budget is 1000 tot 2000 euroootjes.
Wat zal ik doen / waar zal ik voor gaan?
Omslagpunt zal ongeveer op zo'n 10000 tot 12000 km per jaar zijn dus diesel moet uit kunnen, LPG-G3 is ook mooi. (nog meer centjes "verdienen")
Graag wil ik van jullie weten:
-welke auto de voorkeur van julie heeft (en waarom),
- diesel of LPG-G3
- verbruik verschillende typen (ervaring)
- onderhoudskosten verschillende typen (beurten, onderdelen)
- welke is de beste caravantrekker?
- waarmee de minste storingen?
- etc, etc
Ik zie jullie reacties tegemoet,
groet ruben
Heb deze vraag ook voorgelegd bij het volvo 700 forum en het volvo 850 forum.
Misschien hebben jullie ook goede en nuttige (objectieve) aanvullingen.
Ik heb voor dagelijks gebruik een volvo 740 estate met B230A motor (nov. 1985) op LPG. mooie auto rijdt goed.
Ook is er binnen het gezin een renault clio (2001) voor "vrouwlief"
Aangezien we een caravan gekocht hebben (1300 kg max.) zit ik te denken aan een vervanger voor de clio.
Ik zat zelf te denken aan een 940 estate 2.3 LPT, een 850 of V70 classic.
Op lpg-g3 of diesel.
Vrouwlief rijdt een kilometer of 12000 per jaar, ik met het "oudje" een kilometer of 20000 (incl. vakanties buitenland, is natuurlijk in de toekomst te wijzigen)
Budget is 1000 tot 2000 euroootjes.
Wat zal ik doen / waar zal ik voor gaan?
Omslagpunt zal ongeveer op zo'n 10000 tot 12000 km per jaar zijn dus diesel moet uit kunnen, LPG-G3 is ook mooi. (nog meer centjes "verdienen")
Graag wil ik van jullie weten:
-welke auto de voorkeur van julie heeft (en waarom),
- diesel of LPG-G3
- verbruik verschillende typen (ervaring)
- onderhoudskosten verschillende typen (beurten, onderdelen)
- welke is de beste caravantrekker?
- waarmee de minste storingen?
- etc, etc
Ik zie jullie reacties tegemoet,
groet ruben