26 September 2011, 21:17
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
26 September 2011, 21:21
Heeft die koekenbakker nou het bordje "croissant fromage" en "jambon" doorelkaar gehaald?
28 September 2011, 08:53
DopdeDouwer schreef:Heeft die koekenbakker nou het bordje "croissant fromage" en "jambon" doorelkaar gehaald?Fransen hè...
15 November 2011, 20:51
Ik heb je topic even vluchtig doorgelezen, Mooie wagen zeg!
Ps, die voorlip met die R sticker.. wat is dat precies voor een voorlip, origineel volvo of aftermarket? En waar zou ik eventueel zon voorlip kunnen vinden?
15 November 2011, 20:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 January 2012, 22:15 door Jambon.)
thanks, het is een Competition Parts spoiler die ik nieuw heb gekocht in "87. Geen idee of er kopieen van zijn. @Frox heeft r toevallig 1tje gevonden, welliswaar beschadigd. Enkele keer komt er op Blocket of Tradera 1tje langs maar sporadisch... Ãn dan moeten ze hem nog willen verkopen naar NL + de stevige verzendkosten.. zal lastig worden maar zeg nooit nooit.. om die reden is het altijd weer oppassen in de winter..!
Edit: [URL="http://rpglasfiber.com/eng.php"]wel dus..!! [/URL]Edit: linksonder...
3 January 2012, 18:53
hmmm.. 'tis hier wel stil de laatste tijd..
ff een lichtje aandoen.. da's beter.. ..over lampjes gesproken..(?) onlangs rolde ik langzaam over eoa beugel in het wegdek en er klonk een "bonk" uit het vooronder. Sinds vorige wk heb ik ook een aanhoudende "piep" uit dezelfde richting. Toch maar ens aan de wielen gaan hangen (met de versleten lagers van linksvoor in gedachte..) Blijkt zowel links (toen vervangen door een op zich goede gebruikte naaf uit eigen doos..) en rechts behoorlijke speling..:frown: in 1e instantie was ik bang dat de oude techniek en bijbehorende maatvoering niet zou matchen met het brede rubber en dito belasting, maar er werd en word immers ook met de oudjes ge-raced en ge-rallied, dus da's verkeerd gedacht. eerst maar ens de garage in gedoken om te zien wat er verstopt zit in de diverse doosjes, iig 1 set (inmiddels erg NOS geworden..) van het duitse Ruville en 1 SKF. Ken het merk niet maar blijkbaar beide goed vergelijkbaar. morgen het duikpak maar aan en de stormvloedkering een tandje hoger en de boel vervangen want het gaat uiteindelijk toch mis zo.. ook nog op Ebay rondgesnuffeld voor oude voorraad, vooral op .UK kom je wel ens wat tegen voor weinig, vandaag ff niet (maar heb iig m'n eigen stock om vooruit te kunnen..). Wel kom je setjes van 18-20 euri tegen, lijkt me geen goed plan. ook nog ff ruggespraak met Martens gehad. Hij heeft nog voorraad SKF (= 1e montage..) liggen (feitelijk gebruikt t/m de 2 serie bj "80, kosten in de reguliere autmateriaalzaak 40⬠per kant..), en zijn prijziger. Er zijn blijkbaar chinese merken op de markt, en daar kun je narigheid van verwachten.. Ik gaf aan Quintin Hazell, zie je (al lang)vaak voor dit soort delen, maar daar gaat zijn kennis ook weer verder, QH is een oude handelsonderneming die inkocht en nog steeds koopt, QH doosje er om en naar de winkel. Echter had je vroeger weinig lagerfabrikanten, en dus kocht QH oa bij SKF in, geen probleem dus.. tegenwoordig moet je daar dus goed mee oppassen, maar hoe..? Lagers voor 20 euri per wiel is dus duidelijk een no-go... En breder rubber en/of voorteinaanpassingen ten aanzien van een goede kwaliteit lager (lees juiste..) mag dus geen probleem opleveren.
3 January 2012, 23:08
Tja.....
Ik zou niet weten of er bij onze Volvo's SKF-lagers in zitten, (zijn die anders dan bij de Ama/1800?) Nog nooit een lager stuk gereden, speling? gewoon de moer een tandje vaster zolang het wiel soepel draait. Zijn ze echt allebei kaduuk? Anders zou ik er mooi 1 kopen voor 20euro. En zien hoelang hij het houdt. Geloof niet dat zo'n lager in een jaar kaduuk is. Toch?
Groeten, Boele
3 January 2012, 23:25
de 1e die overleed kwam doordat het oude vet verdroogd/-ouderd was en óp de astap lag, dan gebeurd er weinig mee in de buurt van de lagers, met dank aan de balorige monteur uit Gent.. lagers klonken alsof er bouwpuin in zat, ondanks de weinige km's. Deze exemplaren hebben het dan net ff langer uitgehouden..
dus de onderhoudwerkzaamheden zijn sowiezo niet correct uitgevoerd, Ãn gezien de km's zijn de intervallen ws heel lang na elkaar uitgevoerd.. verklaard een hoop.. trouwens, wie loopt z'n lagers na bij onderhoud..? minstens de naafdop er af om bij het buitenste lager wat nieuw vet te stoppen, of beter, naaf er af en binnen en buiten wat vettigheid aan te vullen..? feit is wel dat ik in al die jaren met m'n vorige auto 1x de boel vernieuwd heb, 1e lagers waren in principe van "69, en dat is in "90 oid vervangen. Werd daarna nagenoeg dagelijks mee gereden en dus "staat" ie ook niet lang stil op de lagers, da's er ook niet goed voor.. al die tijd niets van die strekking mee gebeurd.. je kunt overigens probleemloos de moer een tandje verder draaien, maar op gegeven moment zit je door de harde laag van de schaal heen, dan gaat het harder en dat zie je pas als je de boel los hebt..
14 January 2012, 21:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2012, 00:02 door Jambon.)
...bouwpuin klinkt ongeveer zo... (06 kwaliteit maar het zegt genoeg..)
<embed src="http://p.webshots.com/flash/smallplayer.swf?videoFile=http://videoserve.webshots.com/video/34909/3099162390102125362BvWwqh_v_0.flv&audio=on&displayImagePreview=http://videothumb30.webshots.com/thumb/34909/3099162390102125362BvWwqhstill_002_0.jpg&videoPageUrl=http://rides.webshots.com/video/3099162390102125362BvWwqh&autoPlay=false&shareLink=http://cards.webshots.com/ecard/personalize?photoId=3099162390102125362%26source=v" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350" quality="best" allowscriptaccess="always">
Wheel bearings front right ..aldus, na uitstellen het ding eraf getrokken.. ..op de astap zit oud vet, genoeg voor de lagers... maar daar zitten geen lagers en voegt het weinig toe... dit was net als links ook al aardig verdroogt.. [align=center] ![]() ..reserve naaf gevuld.. igv van geen pers dan zachter materiaal gebruiken om de loopringen met beleid er in te tikken... let ook even op eventuele bramen op de rand waar ie op komt, van het er uit tikken van de oude ring..! ![]() ..er zat een ander type keerring bij dan origineel, heb um maar weer verwijderd en de oude (onbeschadigd..) met viltring geplaatst, want hiermee gaat het dus never passen.. ![]() ..astap van te voren ff lekker reinigen en dan kan de boel er weer op, verder niet spannend.. Geeft wel aan om bij onderhoud aan het oudere spul ook hier aan aandacht te geven..! ...heb er even voor moeten sparen, en vandaag opgehaald... ![]() ..jawel, een lasergun voor op het dashboard, handig voor in de file, kun je eindelijk een beetje doorrijden..
14 January 2012, 21:42
Toch wel nokkie vol gepropt met vet he?
Mooie stuurbekrachting! Jij bent bij Joost op visite geweest in Veghel? Ik was altijd van plan het zelf een keer te maken, maar voor 475euro kan je hem er zo tussen hangen. Alhoewel ik daar ook een tijdje voor moet sparen.. Hij staat bij mij ook nog op het lijstje. Eerst stuurhuisrevisie, dan stabistok achter monteren, dan KDFI, dan stuurbekrachtiging.
Groeten, Boele
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.006 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.118 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|