Berichten: 56
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2011
Hoi allemaal, tja een nieuwer type lijkt me ook wel wat. Alleen 1 op 10 op benzine Ãn wegenbelasting wordt ook een dure hobby. Om dan nog gas in te bouwen lijkt me helemaal duur worden. Daarom heb ik even verder gekeken en kwam ik op een 244 uit 1982 bij Scandcar. Er zit volgens hun een b23e motor in. Weten jullie of deze motor het goed doet op gas? Ik heb ergens gelezen dat iemand een 100 liter tank in zijn auto heeft zitten vanwege het verbruik. Zo hoeft hij niet al te snel te tanken. Is het inderdaad aan te raden om een dergelijke tank in te laten bouwen? Ik zie ze namelijk ook wel kleiner. En de laatste vraag, waar zit eigenlijk de gasvuldop (of hoe je dat noemt) bij een 240? Op foto's van een 240 zie ik dat namelijk nooit terug.
Nou dit was het dan wel weer, op weg naar de aankoop van een Volvo 240, na eerst zo veel mogelijk informatie ingewonnen te hebben.
Groet,
Erik
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Ik heb een 100 litertank in mijn 242. Voordeel is actieradius, nadeel is dat er minder kratten bier achterin kunnen.
70 litertank is voldoende en past perfect. Tegenwoordig met de nieuwe installaties is injectie geen probleem meer, vuldop wordtkeurig weggewerkt achter de kentekenplaat.
Berichten: 56
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2011
Nou gelukkig drink ik geen bier, dat scheelt weer. Ik zal eens een offerte opvragen voor het inbouwen van een gasinstallatie. Even kijken hoever we dan komen.
Berichten: 56
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2011
Hoi allemaal, ik heb nog even rondgekeken op dit forum en ik las iets over een b23e k-jet in combinatie met gas. Leek wel of ik las dat dit zeker problemen op gaat leveren. En daar zit ik natuurlijk als a-technisch iemand niet op te wachten. De gasinstallatie moet nog ingebouwd worden als de koop doorgaat. Kan iemand mij vertellen of ik zorgeloos gas kan rijden als ik dat laat inbouwen, of kom ik hoogstwaarschijnlijk toch voor probleempjes te staat. En kan iemand mij vertellen wat back fire is en wat voor schade dat kan aanrichten? De auto kost zelf namelijk € 6.950,00 bij Scandcar (244 uit 1983). En als dat verloren gaat door een explosie of iets dergelijks zou dat natuurlijk zonde zijn.
Ik hoop dat jullie mij willen informeren.
Groet,
Erik
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Oops, wat een geld.
En dat voor een auto die 18 eigenaren heeft gehad (volgens de zweedse RDW).
Dan moet er ook nog LPG in; zit je zo boven de â¬8000.
Damn, goeie handel.
Heeft vast niet meer dan â¬1500 ~ 2000 gekost in SE.
Leuke auto, dat dan wel weer, maar voor dat geld zou ik tenminste een rechter speaker voorin willen hebben (waar nu dat gat zit) en elctrische ramen)
Kilkkerdeklik
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Backfire:
http://en.wikipedia.org/wiki/Back-fire
Wel eens gehad vroeger, resulteert vaak in een rommelig luchtfilterhuis en een spannende klap under the bonnet.
Tegenwoordig kunnen ze in elke volvo wel een goede installatie zetten.
Auto hierboven vind ik persoonlijk veel te duur, zelfs al zou er LPG in liggen....
Kijk goed rond op marktplaats en neem je tijd...........komt vanzelf wel een leuke voorbij waar als LPG inligt.
Berichten: 56
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2011
Hartelijk dank voor jullie reactie. 18 eigenaren?! pff en dat met een relatief lage kilometerstand. Dat is idd veel. Heb geprobeerd te kijken op de zweedse rdw, maar dan met je naast het kenteken nog een nummer intikken. Jij hebt vast een andere site geraadpleegd. Wel erg makkelijk! Deze is dus te duur.. Dat van die speaker was me niet opgevallen. Dacht dat het juist een speaker was. Maar de foto's zijn wat klein, of het ligt aan mijn gebrek aan kennis haha. Pff nou dan ga ik nog even doorzoeken. Wilde de 244 eigenlijk inruilen tegen mijn huidige auto. Dan zou €8.000,00 wel een goede prijs zijn. Maar ik begrijp dus dat het voor deze auto te veel geld is. Nogmaals mijn dank! Ga morgen even op mijn eigen computer naar wiki kijken inzake de backfire. Goed weekend!
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
8000 is te veel voor elke 240. Koop er gewoon 1 voor 1000, en ga daar een tijdje in rijden. Van binnen zijn ze allemaal hetzelfde.
http://link.marktplaats.nl/499416238 van de resterende 7050 euro kan je een hoop benzine en wegenbelasting betalen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Volledig mee eens. Van het belastingvrij rijden op benzine icm hoge aanschafprijs heb ik nooit goed de lol van in gezien. Prachtige sedan trouwens!!!
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Marc1970 schreef:8000 is te veel voor elke 240. Koop er gewoon 1 voor 1000, en ga daar een tijdje in rijden. Van binnen zijn ze allemaal hetzelfde.
http://link.marktplaats.nl/499416238 van de resterende 7050 euro kan je een hoop benzine en wegenbelasting betalen.
Hele mooie auto:-P
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD