Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
ja ik heb Gerrit ook gevonden, maar ben niet zeker van de kleuren, dat wil per fabrikant nog wel eens minder goed zijn uit gevoerd, lees herkenbaar, heb geprobeerd bij daglicht maar helaas is de leesbril niet voldoende meer, leeftijd hè.. vraag het nog wel ff bij de electronicameneer waar het vandaan komt..

ik wilde aanvankelijk ook 1 weerstand gebruiken, raadde hij af.. och, beetje meer solderen.. maar het moet er nog in ..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
aah mooi! Dan kan ik meteen ff kijken hoe jij dat hebt gedaan! xD
Wat kost dat dan ongeveer?

(buiten de vergunning voor het lijmpistool)
Groeten, Boele
dertieneurovijftig... ledjes zijn blijkbaar ook duurder geworden in 20jr.. wellicht online te vinden..
hoop gepruts voor een beetje licht...

[Afbeelding: 2566623820102125362S600x600Q85.jpg]

..de blauwe gloed is van de glaasjes in de metertjes, beter dan dit wordt het niet. Nu ens bedenken of er blauwe LED's in de andere meters komen, want vroehgâghh had je geen blauw... die zijn nog ouderwets wit.. eigenlijk horen er Pentametertjes in.. die zijn ook oud en dus ook blank...

[Afbeelding: 2238176690102125362S600x600Q85.jpg]

Edit: en die heten dacht ik ook VDO Aero...

Voor nog meer mensen die het LED idee willen toepassen. Beter plaats je ledjes in serie, hierdoor dicipeer je minder energie in je weerstandjes die zo onnodig warm worden.

de ideale opstelling vind je met http://led.linear1.org/led.wiz

goedkope leds op leds-buy.nl
goed verhaal, wel goed dat er de mogelijkheid wordt geboden om vragen te stellen..!

..niet dat ik spul r nu weer ga uitpeuteren...

enig idee waarom de mr. achter de balie aanraadt per LED een weerstand te plaatsen..?

Leds-Buy is ook een leuke club..

met 1 weerstand ziet eea er dan zo uit...

[Afbeelding: 2657885310102125362S600x600Q85.jpg]
Waarschijnlijk omdat hij je dan meer weerstandjes kan verkopen Tongue? T maakt voor de werking van de led niets uit, reken voor de gein maar eens uit hoeveel watt er aan warmte wordt gecreeerd in 1 weerstand icm 3 leds in serie of 3 losse leds met eigen weerstand.
geen idee hoe maar ik denk meteen aan een warmtewisselaar.. :wink: kan zomaar de kachel er uit...
..over knopjes gesproken..( :confused: ) , heb r weer 2 bij.., nu kan ik a h begin van de straat de deuren openen..! (1ste knopje..) en ook weer sluiten..! (2e knopje..)

lekker zinvol..:der:

waarom dan wel..? bevroren slotjes icm "brievenbussleuteltjes" is niet direct een fijne combi, Ãn een stukje verwennerij, maar wel handig met je handen vol.. trekknopjes van de achterdeuren ook niet echt meer bereikbaar vanwege de bredere rugleuningen.. alleen jammer dat de kofferbak niet mee doet, daar istie te oud voor, alhoewel er ongetwijfeld een oplossing voor zal zijn..

wel gesmokkeld deze keer, a d rechterkant heb ik beide deuren verwijderd om enorùmmù gaten te boren en de 2serie doorvoerrubbers te kunnen plaatsen en achter de deurvanger te verwijderen vanwege de trekstang en het onderste scharnier te vervangen door een 2serie exemplaar met geïntegreerde vanger. Die laatste zit er links wel in, kan met deur aan de auto, maar de rubbers heb ik uit gemakzucht overgeslagen, geen zin om de boel er uit te "slopen".. zitten wel rubbers in ntl, degene die standaard in de deurstijlen zitten, daar een gat in gemaakt. Draden netjes in een nw mantel getrokken, ad voorzijde via het deurvangergat de deur in en ad binnenzijde achter de veer ervan langs. Goed kijken of r niets klemt oid, dan gaat het goed. De mantel sluit goed aan op het rubber zodat er geen regenwater naar binnen kan.. Onderin de deur de boel aan elkaar gestekkert, zak er omheen, afgesloten met ty-rips en tegen de binnendeurplaat ed bevestigd zodat het niet in de "waterbak" ligt..

anywho, de hele dag met gekleurde spaghetti in een lekker vette omgeving in de weer voor een gadget.. wel meteen speakersnoer en bedrading voor E-ramen er in, hoef ik niet wÃÃr het dashboard overhoop te halen. (wel ntl, maar dat weet ik nog niet..)

Wel voor zorgen dat al dat soort xtra snoertjes zo hoog mogelijk in het dashboard verstopt worden..! Kwam er achter dat tussen het brandschot en de kachel best wel veel ruimte zit voor allerlei "zooi" ...

iig een aanrader (er is al meer over geschreven..) voor auto's waar de centrale vergrendeling is omgevallen, alle draden liggen er immers al, waarschijnlijk zal er voor de linkerdeur wel 1 of 2 draden bij moeten (2serie), maar dan heb je wel meteen volledige vergrendeling op afstand, heb je wel een xtra steuntje voor de linkervoordeurservo nodig. Moet in sommige gevallen wel een gaatje in het steuntje worden geboord omdat de Volvo-servo's iets anders daar op gemonteerd worden. Ik heb nu rechts 2 oude exemplaren, en links 2 uit de nw set, linksvoor (tenzij je graag rechts instapt..) heb je sowiezo de versie uit de set nodig vanwege de aansturing via het slot, op dat moment is die servo de signaalgever voor de rest.

In de beschrijving staat dat eea ongeveer 100.000X mee gaat... laat het de helft zijn bwv.. dan kun je toch behoorlijk vaak de boel ont-/vergrendelen..!

in het kader van overvloedig vet in de deuren nog maar wat meer toegevoegd, en wel ad buitenzijde van het portierglas.... roest dat dan..:noidea:.. nope, maar de ruithouder wel, kom je vanzelf achter als ie op een dag scheef in de deur lazert.. gelukkig heb ik er aardig wat van op de plank liggen, maar zolang de boel heel blijft graag..

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.101 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.089 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.712 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)