Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Voor de rest zitten er geen grote kogels of dikke houders aan de 140 toch? Dan zou deze alles aankunnen. En ga ik er ook zo ÃÃn kopen, dat gedoe met grote hamers ben ik nou wel zat.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
hij past r niet altijd tussen, zal dadelijk ens proberen (niet dat het nodig is..) . Net nw stofhoesjes gehaald, nu nog ff droog houden..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Het is inderdaad een handige tool Smile.
Moest er ook maar 1 of 2 gaan halen of zelf maken misschien.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
...dus, krik onder de onderste draagarm, zo bijft eea ook gewoon in de normale stand alsof ie op de wielen staat, veerspannerts er op.. works a treat.. (werkt als een tractatie red. ???).. boel zit weer gewoon opgesloten en de moer die al enigzins bewerkt is door de moerspijter komt er zonder morren af.. (zaten er achteraf ook niet bij..)

[Afbeelding: 2409100940102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2863892790102125362S600x600Q85.jpg]

..deze voor de handigheid los draaien (2x) , draagarm naarboven draaien en weer vast, blijft ie lekker uit de weg..

[Afbeelding: 2182427770102125362S600x600Q85.jpg]

..en met dop 5/8 de beide bouten er uit. Degene die ik er later heb ingedraaid horen bij de draagarmen die er nu op zitten en zijn uitgevoerd als Nyloc borgbout, kan dus verschil in zitten, komen van een eind "72 SE 142..

[Afbeelding: 2773035450102125362S600x600Q85.jpg]

..wat er tussen uit valt vooral niet verwisselen..! en voor de zekerheid ff achter het huios van de voorasbalk voelen of er net niet 1tje verstopt ligt..

[Afbeelding: 2300201430102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2318604820102125362S600x600Q85.jpg]

..klonk..

[Afbeelding: 2856782780102125362S600x600Q85.jpg]

...da's niks meer, kogel zelf is wel spelingvrij maar 0 weerstand, uiteindelijk de reserve armpjes gebruikt..

[Afbeelding: 2387872230102125362S600x600Q85.jpg]

..en die voorzien van de nw vet en hoesjes. Best is om de borgringen te gebruiken van de oude kogels, radius is net ff kleiner dan de nw en sluit eea beter aan op de kraag van het kogelhuisje..

.. detail, zo kun je goed zien waarom een nw kogel in de juiste stand moet worden ingeperst, het huis staat maar in 1 richting beweging toe middels een langwerpig gat..

[Afbeelding: 2838874860102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2945550440102125362S600x600Q85.jpg]

..en verder zoals Haynes altijd zegt, monteren in omgekeerde volgorde.. andere kant dito, stofhoes was nog helemaal intakt, zo derop..

Donderdag maar ens zien wat ze zeggen van het gebakje, is een "drive-in" APK station, maar wel eentje met een "martelbank" , nou ja, niet goed is niet goed, moet toch in orde zijn..


..voor de fans nog ff gepast, gaat echt maar net, komt feitelijk door de lengte het draadeind..

[Afbeelding: 2899265420102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Lekker bezig geweest, altijd handig een reserve draagarm Wink.

Die onderste fusees hadden geen specifieke richting trouwens of heb ik wat over 't hoofd gezien?

Nog meer camber toegevoegd trouwens of zo gelaten?
ideaal reserve spullen, ik hoor nu wel een tik bij het terugsturen vanuit links bij maximale uitslag, zou zomaar de onderste fusee kunnen zijn... morgenmiddag zal wel wat uitwijzen dan.. pakken we gewoon ook die van de plank..

ik dacht dat er een peiltje op staat maat kan me vergissen..

camber is genoeg zo, zou voor het goede nog slechts 0,3 graad bij kunnen, daarboven is meer voor circuitwerk, geen onderstuur is voldoende, banden liefst nog een beetje normaal afslijten.. Wink

bizar is wel de plaatjes van minder dan een mm er tussen, itt de lompe draagarmbussen en het bijbehorende slijtage patroon.. Big Grin van marge geen sprake..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ik dacht dat de dunste shim zelfs maar 0,15 mm was.

In het Greenbook kan ik voor de onderste kogel geen ri. vinden. Haynes: 'like the upper one except there is no slot to be positioned'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
...de meest linkse is zelfs geplet..

[Afbeelding: 2318604820102125362S600x600Q85.jpg]

zie niet in wat de toegevoegde waarde is van het "slot", armen bepalen uiteindelijk de locatie. Denk eerder dat er zoveel mogelijk materiaal als "dakje" zit om te voorkomen dat de kleine koger er uit schiet.. het feit dat ie moet kunnen bewegen in die richting bepaald dat er een sleuf nodig is..

..zie ik dus wel de toegevoegde waarde in.. Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:zie niet in wat de toegevoegde waarde is van het "slot", armen bepalen uiteindelijk de locatie. Denk eerder dat er zoveel mogelijk materiaal als "dakje" zit om te voorkomen dat de kleine koger er uit schiet.. het feit dat ie moet kunnen bewegen in die richting bepaald dat er een sleuf nodig is..

..zie ik dus wel de toegevoegde waarde in.. Wink
Helder:
Voor het mooie nog een plaatje, hier zie je op de bovenste kogel het "slot" (in hammetje aan de buitenkant) die wijst naar buiten zodat de beweegrichting (zie foto raymond) van de fuseekogel goed staat.
De onderste kogel heeft blijkbaar geen voorkeursrichting, die kan in 360graden dezelfde hoek maken.
[Afbeelding: 018.jpg]
ja en nu ben ik bang dat de onderste overleden is... morgen meer..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.106 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.089 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.728 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)