17 May 2011, 10:15
Zo nog even wat beeld materiaal bij de aandachtspunten waar je echt naar moet zoeken.
(Deze vallen vaak pas op de tweede keer dat je gaat kijken
)
Krikpunten:
Op de bodem aan de voor- en achterzijde ervan zit meestal water en troep en daardoor ook vaak roest
![[Afbeelding: 142-11.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoISr8XII/AAAAAAAABoc/B2d4Wq_s8TA/142-11.jpg)
Motorkap scharnieren:
Hier een plaatje waar de binnenschermen eraf zijn (en de bevestigingspunten zelf ook ;D )
![[Afbeelding: 142-1.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoJ5S9yaI/AAAAAAAABok/mVyECiOCWFo/s800/142-1.jpg)
Ophaning van de spatlappen achterzijde: (hoeft niet dramatisch te zijn)
zowiezo de hele wielbakken zijn gevoelig
![[Afbeelding: 142-3.jpg]](https://lh5.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoGMEO1_I/AAAAAAAABoQ/kiyR0xGH3EQ/142-3.jpg)
Bevestiging van de achter dempers:
Hier moet je eigenlijk even achter het wiel kunnen kijken, daar zit een verstevigingsplaat voor de schokdemper. Tussen deze plaat en de wielkast kan het gaat roesten.
![[Afbeelding: 142-4.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoGxPJiXI/AAAAAAAABoU/IDny_op7Y_4/142-4.jpg)
Dorpel
rond dit punt wordt vaak een beetje gerommeld...
cirkel: buitenzijde
pijl: binnenzijde, even de bekleding weghalen en de boel inspecteren kan je meteen het doppie eruit trekken en in de balk kijken
![[Afbeelding: 142-5.jpg]](https://lh6.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoHK2TNvI/AAAAAAAABoY/wuTVhbteGMQ/142-5.jpg)
Deze naad bij de achterschermen
loopt door tot onder de bumper, ook even in de kofferbak kijken
![[Afbeelding: 142-2.jpg]](https://lh6.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoFycwYuI/AAAAAAAABoM/apUyv1SzvnQ/142-2.jpg)
(Deze vallen vaak pas op de tweede keer dat je gaat kijken

Krikpunten:
Op de bodem aan de voor- en achterzijde ervan zit meestal water en troep en daardoor ook vaak roest
![[Afbeelding: 142-11.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoISr8XII/AAAAAAAABoc/B2d4Wq_s8TA/142-11.jpg)
Motorkap scharnieren:
Hier een plaatje waar de binnenschermen eraf zijn (en de bevestigingspunten zelf ook ;D )
![[Afbeelding: 142-1.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoJ5S9yaI/AAAAAAAABok/mVyECiOCWFo/s800/142-1.jpg)
Ophaning van de spatlappen achterzijde: (hoeft niet dramatisch te zijn)
zowiezo de hele wielbakken zijn gevoelig
![[Afbeelding: 142-3.jpg]](https://lh5.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoGMEO1_I/AAAAAAAABoQ/kiyR0xGH3EQ/142-3.jpg)
Bevestiging van de achter dempers:
Hier moet je eigenlijk even achter het wiel kunnen kijken, daar zit een verstevigingsplaat voor de schokdemper. Tussen deze plaat en de wielkast kan het gaat roesten.
![[Afbeelding: 142-4.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoGxPJiXI/AAAAAAAABoU/IDny_op7Y_4/142-4.jpg)
Dorpel
rond dit punt wordt vaak een beetje gerommeld...
cirkel: buitenzijde
pijl: binnenzijde, even de bekleding weghalen en de boel inspecteren kan je meteen het doppie eruit trekken en in de balk kijken

![[Afbeelding: 142-5.jpg]](https://lh6.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoHK2TNvI/AAAAAAAABoY/wuTVhbteGMQ/142-5.jpg)
Deze naad bij de achterschermen
loopt door tot onder de bumper, ook even in de kofferbak kijken
![[Afbeelding: 142-2.jpg]](https://lh6.googleusercontent.com/_9BkofYasd3c/TdIoFycwYuI/AAAAAAAABoM/apUyv1SzvnQ/142-2.jpg)
Volvo 142S - 1973
Felix
Felix