gisteren tijdens een puzzelrit met het jongeren register is het volgende: de weerstand, of veerspanning van het gaspedaal is weg.
resultaat er van is dat het gaspedaal praktisch op de grond ligt.
Ik kan alleen half gas geven. Het pedaal komt ook niet meer terug dus van het gas af gaat ook niet helemaal.
De auto is gelukkig nog wel rijdbaar als is optrekken een uitdaging.
Mijn vraag is dus waar komt de spanning vandaag bij het gaspedaal. De enige veer die ik kon vinden dat op de carb. Het plaatje waar het stangenstelsel aan vast zit zit speling. Hoort dit of juist niet?
De reserve carb die ik heb liggen heeft hier ook speling op zitten.
Dirk86 schreef:ook nog enig idee waar ik dat veertje moet zoeken?
Op je schutbord rechts achter je motor. Daar waar de stang naar je carburateur gaat. Op het schutbord zit een beugel waar die stang ook inzit. daar moet een veer zitten die je gasklep dichttrekt als je het gas loslaat. Helaas heen foto's bij de hand.
Madman schreef:Op je schutbord rechts achter je motor. Daar waar de stang naar je carburateur gaat. Op het schutbord zit een beugel waar die stang ook inzit. daar moet een veer zitten die je gasklep dichttrekt als je het gas loslaat. Helaas heen foto's bij de hand.
Groet,
Mathieu.
zal morgen ens zien of ik dat kan fotograferen, m'n interieur ligt er immers uit..
8 December 2013, 20:39 (Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 December 2013, 20:56 door Madman.)
Jambon schreef:zal morgen ens zien of ik dat kan fotograferen, m'n interieur ligt er immers uit..
Deze beugel waar ik het over had zit niet binnen in de cabine maar in het motorruim. Dus kleppie open, aan de rechterkant van de auto gaan staan en achter de motor kijken. Aan de stang die van het schutbord naar de caburateur loopt zit vlak bij het schutbord een lip/plaatje waar de veer aan vast moet zitten.
EDIT:
Vind net bijgevoegde foto waar het anders zit dan bij mijn auto, hier kan ik geen veer ontdekken. Kan zijn dat het te maken heeft met het feit dat mijn auto een automaat was uit de USA. Maar je zou snel zoiets als ik heb zelf kunnen maken.
Volgens mij zit de veer ergens boven de tunnel, om de stang die vanaf het pedaal zijwaarts gaat. Dit is de versie met het pedaal aan de vloer, 1970 stijl. Ik denk wel dat je die veer na kan maken van een tuinstoelveer of zoiets.
Misschien kan je zolang een stevige spons achter het pedaal leggen?