Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
Ongetwijfeld zal dat hier ruim beschreven zijn..
Maar wat zijn facetten waar ik op moet letten?
- techniek
- carrosserie
- motortechniek
andere zaken?
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een 142 met LPG dus weer is uw informatie erg welkom!
vast dank,
Patrick
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
http://www.volvoklassiekersmarkt.nl/aankooptips.html zijn voor Amazon maar 142 net zo nuttig.
http://www.tinustechniek.nl/1-div-aankooptips.html voor Ama, 140 etc
Roest. Roest. Plamuur. Slechte reparaties. Lekken. Roest. Van de 140 kan je elke cm plaatwerk bekijken, da's prettig.
Welke rijdende restauratie mag het zijn?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
hahaha..
ik laat het je binnenkort weten!
ik hoop dat de 142 net zo goed is als dat hij eruit ziet..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.853
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Black Moose schreef:Ik kwam deze nog tegen op MP142 Sedan B20 Europa LPG 1970 wit originele NL auto en kenteken zonder APK 750,- met APK en beurt 1650,-
Bovendien, een beige 142 "oud" model is superdesupervet
Berichten: 355
Topics: 50
Lid sinds: Feb 2011
Black Moose schreef:Ik kwam deze nog tegen op MP142 Sedan B20 Europa LPG 1970 wit originele NL auto en kenteken zonder APK 750,- met APK en beurt 1650,-
was te laat, door logistieke redenen kon ik zaterdag niet, zondag geen vervoer en dus.. verkocht..
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Helaas, maar een evt volgende aankoop:
-Onder de motorkap in de hoeken tegen het schutbord zit een balk, hier blijft vocht in staan en gaat roesten.
-Op de dorpels plastic strip eraf trekken en bekleding opzij, dan zie je plastic doppen, kan je even in de dorpels turen en de rest van de bodem even bekijken.
-Onderkant dorpels zitten afwateringsgaten in, zijn deze open?
-Onder de voorschermen even goed omhoog naar achteren voelen->gaten?
-Wielbakken inspecteren
-Rondom de schokdemperbevestiging-> balken inspecteren
-Krikpunten zijn bevestigd op een balk, beide controleren
-Rondom de voorruit zit vaak rottigheid onder de sierstrip
-Onder de auto waat de bodem overgaat in het schutbord is een plekje voor steenslag en dus roest
Vast nog meer plaatsen, mijn auto voldeed in ieder geval aan al deze punten en heb ik niet kunnen redden.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Eigenlijk moet je op alles letten, het is tenslotte oud.
Groeten van Frans
Berichten: 1.170
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Op de kleur, weet inmiddels GEEL = GOED
Als aanvulling op wat al genoemd is.
Waar je op moet letten hangt ook een beetje af van wat je zelf kunt.
Een andere motor erin (laten) zetten kan ook nog prijzig zijn, dus dan is bijvoorbeeld een compressietest al een goede indicatie.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009