Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Boele schreef:Wat betaal je bij Autoconoom voor je taxatie?
Zelfde gedonder met clubtaxatie had ik ook. Waarde van polarissen werd op 250euro gezet, Spoiler geen waarde idem voor IPD+bilsteins/veren/gereviseerde bak.. Beklag over erover gedaan. Dan moest ik aspecten als chroom en interieur in betere staat brengen. Vrijwel al het chroom is nieuw!!
Heb t maar laten gaan
Dat gaat idd nergens over, zoals de auto van Raimond is gekeurd is gewoon naar waarde!
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ik heb um bij de auto expliciet alle (bijna) extra's geduid, hij is lekker ah schrijven geweest. Inmiddels heb ik een goed leesbare R-Sport PDF waarin het voorwoord duidelijk aangeeft dat R-Sport , voorheen Competition-Parts, een initiatief van Volvo is. Dat zal ik hem toesturen. Zodra ik terug ga voor aanvullingen (zal wel hetzelfde kosten (155â¬) ) nog ens aanhalen.. Hoewel niet bekend (en dan is een 140 ook nog ens een buitenbeentje) is het een betaand document voor en door Volvo uitgegeven, of een andere fabriek het nu maakt of niet... Een band, gordel, radio, LPG, etc. is ook niet door Vv geproduceert maar er wel door ze ingeschroefd..
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
centrale deurvergrendeling, waarom past een 2 serie systeem nou niet in de achterdeur.. ??? Stangetjes aangepast, proberen om de deurvanger heen te komen, blijft hoe dan ook altijd weer ergens wringen, en dan zit de tandheugel of hoe het ook het van de raambediening ook nog dwars.. vaag verhaal.. toch niet.. :o de deurvanger van een 2 serie is als veer uitgevoerd en verwerkt in de onderste scharnieren... soms zou je willen de ingeving eerder te hebben dan eerst de boel af te knippen en zo :-\ (ik had ze nota bene op m'n vorige auto..) anywho, geen kont opgeschoten maar moet wel ergens (ik hoop thuis) een set bruine scharnieren te hebben, die er maar op dan, en dan heb je alle plek voor zo'n l*llig stangetje (dat nu wel eerst aan elkaar geknoopt moet worden.. :'(
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Als je nog 2ehands een g3 verdamper tot 225 pk zoekt hoor ik t wel, voor mijn megasquirt project heb ik er nu een tot 380 pk ;D
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hoe lang blijft zo'n ding goed als ie niet gebruikt wordt?
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: Jul 2009
Jambon schreef:hoe lang blijft zo'n ding goed als ie niet gebruikt wordt?
Dergelijke verdampers bevatten geen membraan dus ik neem aan heel lang. Ik heb hem op t moment 1,5 jaar in gebruik, ca 10K km oud
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
vandeweek de ontluchting vanaf de kelpdekseldop afgesloten, de 544 dop zit r weer op, en een stop op het spruitstuk.. loopt meteen een stuk lager stationair.. ??? geen idee of het mengsel nou armer of rijker is geworden, geluid is nu ook wat voller... Nadeel is wel dat je um binnen ruikt, er zit ook een filtertje op de carterventilatie, zat r al maar die zie ik nu dampen omdat er niet meer wordt afgevoerd, altijd wat met die hokken... ;D
Mogelijk een tankje plaatsen voor beide slangen, maar ik wil eigenlijk geen vette dampen in het inlaattraject en er zal dan toch aan gezogen moeten worden... beetje kip lood om oud ijzer en ei verhaal..
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Als je straks toch op lpg gaat rijden dan kunnen die vette dampen best aangezogen worden lijkt mij.
Alle beetjes extra afzetting op je kleppen helpt het inslaan en verbranden te verminderen toch?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
zou zomaar kunnen, alhoewel het dan wel om een afgepaste hoeveelheid gaat en niet een LPG kraan die je opendraait en laat maar spoelen...
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
.... :o ??? :
![[Afbeelding: 2357028370102125362S600x600Q85.jpg]](http://inlinethumb36.webshots.com/48739/2357028370102125362S600x600Q85.jpg)
[align=center]
[align=left]..voordat het doppie er op gaat vet ertussen..
![[Afbeelding: 2909166270102125362S600x600Q85.jpg]](http://inlinethumb38.webshots.com/48037/2909166270102125362S600x600Q85.jpg)
[align=center]
[align=left]...zover mogelijk in de hoek geplaatst zodat er op later tijdstip het reservewiel kan staan..
![[Afbeelding: 2981100970102125362S600x600Q85.jpg]](http://inlinethumb38.webshots.com/48229/2981100970102125362S600x600Q85.jpg)
[align=center]
[align=left]...beetje naar "binnen" en achteren laten leunen.. niet vergeten af en toe wat vaseline op de segmentjes te smeren, hecht vuil minder goed, smeert uiteraard, en vocht komt minder snel binnen. Is nog niet aangesloten (staat nu een accu achterin..

) , komt wel een schakelaar in de "remote" draad zodat ie alleen maar voor radio ontvangst omhoog gaat. Ik had een mooie antenne van maar 40 cm, vangt veel minder wind waardoor de segmentjes ook minder wind vangen en speling krijgen, maar helaas stuk en kan er niets meer over vinden..
...Q "maarruh... hebbie dan ook een radio..?" A "nope, maar ik stop het snoertje in m'n oren zodat ik beter kan zingen .."
...niet echt ntl...

, maar ik had nog niks om een oranje balletje aan te knopen...