Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik laat al geruime tijd een mooi merkteken achter op alle plekken waar ik parkeer ;D ;D Maar het begint nu toch een beetje de spuigaten uit te lopen. Na het schoonmaken van het blok zie ik dat het een beetje zweet aan uitlaat kant van het blok, niet noemenswaardig dus kan ik mee leven. Maar aan de inlaatzijde van het blok was en is het toch behoorlijk nattig van de olie.
Ik zie nu dat het spoor begint ongeveer bij de benzinepomp, ik zie hier niet veel meer mogelijkheden dan deze waar olie uit zou kunnen lekken dus ga er voor nu van uit dat dit de boosdoener is.
Kan ik de pomp gewoon verwijderen zonder olie af te tappen? En als ik de pakking vervang is het dan raadzaam om er gelijk ook wat vloeibare meuk tussen te smeren?
Alvast bedankt.
Jeroen
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik laat al geruime tijd een mooi merkteken achter op alle plekken waar ik parkeer ;D ;D Maar het begint nu toch een beetje de spuigaten uit te lopen. Na het schoonmaken van het blok zie ik dat het een beetje zweet aan uitlaat kant van het blok, niet noemenswaardig dus kan ik mee leven. Maar aan de inlaatzijde van het blok was en is het toch behoorlijk nattig van de olie.
Ik zie nu dat het spoor begint ongeveer bij de benzinepomp, ik zie hier niet veel meer mogelijkheden dan deze waar olie uit zou kunnen lekken dus ga er voor nu van uit dat dit de boosdoener is.
Kan ik de pomp gewoon verwijderen zonder olie af te tappen? En als ik de pakking vervang is het dan raadzaam om er gelijk ook wat vloeibare meuk tussen te smeren?
Alvast bedankt.
Jeroen
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Jambon schreef:hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
Ga vanavond even "online" shoppen voor een nieuwe pakking. Goed te horen dat ik verder geen olie hoef af te tappen, zo gebeurt dus lijkt me.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Jambon schreef:hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
Ga vanavond even "online" shoppen voor een nieuwe pakking. Goed te horen dat ik verder geen olie hoef af te tappen, zo gebeurt dus lijkt me.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.
Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.
Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Jeroen V schreef:Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.
Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?
De pomp is mechanisch en is óf stuk óf heel. Die membramen doen natuurlijk al 26 jaar hun werk, dus het kan geen kwaad om 'm te vervangen. Kost geloof ik een paar tientjes. Het viel mij op, dat de motor sneller aanslaat omdat de "terugslagklep" van een nieuwe pomp nu eenmaal beter werkt dan die van een oude. Kortom; er loopt minder benzine terug de tank in dus de motor krijgt "sneller" brandstof.
Ik zou 'm gewoon vervangen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Jeroen V schreef:Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.
Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?
De pomp is mechanisch en is óf stuk óf heel. Die membramen doen natuurlijk al 26 jaar hun werk, dus het kan geen kwaad om 'm te vervangen. Kost geloof ik een paar tientjes. Het viel mij op, dat de motor sneller aanslaat omdat de "terugslagklep" van een nieuwe pomp nu eenmaal beter werkt dan die van een oude. Kortom; er loopt minder benzine terug de tank in dus de motor krijgt "sneller" brandstof.
Ik zou 'm gewoon vervangen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL