Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olielekkage, oorzaak brandstofpomp?
#1
Ik laat al geruime tijd een mooi merkteken achter op alle plekken waar ik parkeer ;D ;D Maar het begint nu toch een beetje de spuigaten uit te lopen. Na het schoonmaken van het blok zie ik dat het een beetje zweet aan uitlaat kant van het blok, niet noemenswaardig dus kan ik mee leven. Maar aan de inlaatzijde van het blok was en is het toch behoorlijk nattig van de olie.

Ik zie nu dat het spoor begint ongeveer bij de benzinepomp, ik zie hier niet veel meer mogelijkheden dan deze waar olie uit zou kunnen lekken dus ga er voor nu van uit dat dit de boosdoener is.

Kan ik de pomp gewoon verwijderen zonder olie af te tappen? En als ik de pakking vervang is het dan raadzaam om er gelijk ook wat vloeibare meuk tussen te smeren?

Alvast bedankt.

Jeroen
Antwoord
#2
Ik laat al geruime tijd een mooi merkteken achter op alle plekken waar ik parkeer ;D ;D Maar het begint nu toch een beetje de spuigaten uit te lopen. Na het schoonmaken van het blok zie ik dat het een beetje zweet aan uitlaat kant van het blok, niet noemenswaardig dus kan ik mee leven. Maar aan de inlaatzijde van het blok was en is het toch behoorlijk nattig van de olie.

Ik zie nu dat het spoor begint ongeveer bij de benzinepomp, ik zie hier niet veel meer mogelijkheden dan deze waar olie uit zou kunnen lekken dus ga er voor nu van uit dat dit de boosdoener is.

Kan ik de pomp gewoon verwijderen zonder olie af te tappen? En als ik de pakking vervang is het dan raadzaam om er gelijk ook wat vloeibare meuk tussen te smeren?

Alvast bedankt.

Jeroen
Antwoord
#3
hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
Jambon schreef:hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter

Ga vanavond even "online" shoppen voor een nieuwe pakking. Goed te horen dat ik verder geen olie hoef af te tappen, zo gebeurt dus lijkt me.

Antwoord
#6
Jambon schreef:hoort toch gewoon een papieren exemplaar tussen..? pomp kan er zo af, olie zit beneden in het carter

Ga vanavond even "online" shoppen voor een nieuwe pakking. Goed te horen dat ik verder geen olie hoef af te tappen, zo gebeurt dus lijkt me.

Antwoord
#7
Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.

Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?

Antwoord
#8
Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.

Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?

Antwoord
#9
Jeroen V schreef:Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.

Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?

De pomp is mechanisch en is óf stuk óf heel. Die membramen doen natuurlijk al 26 jaar hun werk, dus het kan geen kwaad om 'm te vervangen. Kost geloof ik een paar tientjes. Het viel mij op, dat de motor sneller aanslaat omdat de "terugslagklep" van een nieuwe pomp nu eenmaal beter werkt dan die van een oude. Kortom; er loopt minder benzine terug de tank in dus de motor krijgt "sneller" brandstof.

Ik zou 'm gewoon vervangen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord
#10
Jeroen V schreef:Na wat rondneuzen twijfel ik of ik alleen de pakking vervang of de hele pomp. Pompje is natuurlijk ook al 26+ jaar oud en de laatste keer dat ik op benzine reed was het niet je van het.

Hoe lang houdt zo'n pompje het uit en als ik de benzine slangen los haal staat er dan nog druk op?

De pomp is mechanisch en is óf stuk óf heel. Die membramen doen natuurlijk al 26 jaar hun werk, dus het kan geen kwaad om 'm te vervangen. Kost geloof ik een paar tientjes. Het viel mij op, dat de motor sneller aanslaat omdat de "terugslagklep" van een nieuwe pomp nu eenmaal beter werkt dan die van een oude. Kortom; er loopt minder benzine terug de tank in dus de motor krijgt "sneller" brandstof.

Ik zou 'm gewoon vervangen.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  240 Polar stottert als tank onder 2/3 niveau komt. Brandstofpomp? marc-f 6 2.561 14 June 2022, 07:29
Laatste bericht: marc-f
  Dubbele brandstofpomp B230FK ombouw TeunTimmermans 6 4.661 21 May 2020, 12:58
Laatste bericht: Dopski
  start niet : relais brandstofpomp? luukv47 6 6.682 13 March 2020, 21:35
Laatste bericht: luukv47
  Olielekkage peilstokhouder B200f. polestar-volvo 5 3.790 20 May 2019, 10:19
Laatste bericht: polestar-volvo
  Olielekkage, maar waar? Grey240Polar 22 13.645 18 May 2019, 09:33
Laatste bericht: Grey240Polar
  Oorzaak en gevolg Nicolaas H 5 4.600 22 January 2018, 01:35
Laatste bericht: Nicolaas H
  Ergernisjes: oorzaak? of gewoon gezeur Arjen van Hattem 8 6.286 8 March 2017, 18:23
Laatste bericht: Marc1970
  Klikkerdeklik B30E. Ik schrok van oorzaak. kees58 31 22.689 12 September 2016, 11:23
Laatste bericht: kees58
  Olielekkage klepdeksel Volvo For Life 9 8.521 29 July 2016, 20:06
Laatste bericht: skidje
  Olielekkage Volvo 240, maar waar? Erikvolvolvo 1 3.301 28 May 2016, 16:55
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)