25 April 2011, 13:00
Echt stukje Volvo-historie dus, COOL!
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
|
25 April 2011, 13:00
Echt stukje Volvo-historie dus, COOL!
25 April 2011, 13:13
Volvo Eindhoven schreef:Echt stukje Volvo-historie dus, COOL!waar ik veel te veel met m'n vingers aangezeten heb.. ![]()
25 April 2011, 15:51
Jambon schreef:Volgens de Biesheuvel prijslijst komt eea op 260⬠+ eea om de boel te bedienen en voeden... oh ja, een Pierburgpompje , filterhuisch, kelkjes... voorlopig ff sparen dus.. Mail maar even als je die delen nodig hebt, kan ik je wel goedkoper verzorgen. (en filters ook uiteraard).
26 April 2011, 19:14
Kun je trouwens met het "inrichten" van de Webers de set-up zodanig maken dat je met octaan 95 kunt gaan rijden? Zou alweer wat euros aan de pomp schelen... met jouw LPG plannen heb je al geharde klepzetels toch?
26 April 2011, 23:35
Volvo Eindhoven schreef:Kun je trouwens met het "inrichten" van de Webers de set-up zodanig maken dat je met octaan 95 kunt gaan rijden? Zou alweer wat euros aan de pomp schelen... met jouw LPG plannen heb je al geharde klepzetels toch?geen idee of je rekening kunt houden met 95 tav sproeiers geen idee, want daar zit het, je zult toch het juiste brandstof/luchtmengsel moeten hebben... Ik tank nu ook 95, en met het spul uit Poppel pingelt ie een stuk minder dan bv hetgeen dat ik er op de Var Fart in gekieperd heb in het startdorp, witte pomp merk hutsefluts.. liever een hoger octaangetal... (liever een benzine/kerosinemengsel..) anywho, de deskundige kennis meldde me wel dat, als ie goed loopt in basis, je hem zo kunt finetunen dat je pingelen kunt voorkomen (mbv een lambda etc..). Zal dan dus wel ja, verwacht dat dat um zit in de verhouding stationair- acc. sproeier omdat het meest onder deellast voorkomt. Moet ik nog in thuis geraken... wel handig is dat alle sproeiers vanaf boven te wisselen zijn. Voorbeeld met de huidige carb, halfgas versnellen, pingelt ie soms, ff koppeling in en een dot gas, dan met meer gas versnellen en het pingelen is (vaak) weg. Maar, gooi r 98 in en het scheelt ook al. Ik verwacht dat de compressie aan de hoge kant is, hij is gereviseerd in de tijd dat benzine 1,55 kostte, 1 gulden 55... Blok heeft vanaf dat moment harde zetels meegekregen..
27 April 2011, 07:07
Jambon schreef:Voorbeeld met de huidige carb, halfgas versnellen, pingelt ie soms, ff koppeling in en een dot gas, dan met meer gas versnellen en het pingelen is (vaak) weg. Maar, gooi r 98 in en het scheelt ook al. Ik verwacht dat de compressie aan de hoge kant is, hij is gereviseerd in de tijd dat benzine 1,55 kostte, 1 gulden 55... Dat was toen we dus ongeveer 1 EUR MINDER PER LITER BRANDSTOF BETAALDE! :o! En jij bent nog geeneens bejaard ???
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
27 April 2011, 10:37
skidje schreef:Dat was toen we dus ongeveer 1 EUR MINDER PER LITER BRANDSTOF BETAALDE! :o! En jij bent nog geeneens bejaard ???ens zien wat ie over 20 jr kost dan..
27 April 2011, 11:07
Vraag en aanbod, dus laat iedereen maar elektrisch rijden 8)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014 |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe banden merk Camac | volvo142 | 11 | 15.004 |
30 May 2013, 10:37 Laatste bericht: Jambon |
|
van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... | patrick2wd | 11 | 9.101 |
29 October 2012, 13:42 Laatste bericht: patrick2wd |
|
wat nieuwe olie allemaal kan doen... | patrick2wd | 33 | 28.089 |
7 November 2011, 17:07 Laatste bericht: Boele |
|
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 | Bert145 | 56 | 32.713 |
5 July 2009, 20:28 Laatste bericht: Marc1970 |