Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
ze verkeren in prima staat, weinig gebruikt, alles glimt nog dus r is maar weinig benzine langsgekomen, een enkel hefboompje is foetsie maar die zijn zo te koop. En het schroefwerk, 1 v 1 los en bekijken, feitelijk zit alles vast, je moet eea slechts opendraaien om te wisselen met de juiste calibers zeg maar..

lijstje benodigdheden tot nu toe..

huidige bezetting benodigd Volgens Misab/Weberboekje (in DCOE45)

4x hoofdsproeier 130 140 145
4x venturi 45 (verkopen) 32 of 34mm 36
4x pompsproeiers 45 45 (kwartet..!) 70
4x tegenlucht sproeier 175 of 180 180 (bijna kwartet..) 175
4x stationair sproeier 50 45 (dichtsolderen en opnieuw boren..?) 55
4x emulsiebuis F11 F16 (boren..?) F2
4x startersproeier F9 geen opgaaf, vergeten ws..

Volgens de Biesheuvel prijslijst komt eea op 260€ + eea om de boel te bedienen en voeden... oh ja, een Pierburgpompje , filterhuisch, kelkjes... voorlopig ff sparen dus..

Bang van worden niet echt, wel lastig als alles er op zit (inclusief uitlaat "weer" verbouwen..) en de boel doet het niet best, dan wordt het fietschen.. Sad

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Bij de "automatische" choke ga je dus een elektrische benzinepomp toepassen. Interessante foto's en een goede aanpak om eerst de ingredienten voor het juiste "recept" voor de B20 te zoeken. Zag ik nu op de venturi "45" staan en op de behuizing "40"? Persoonlijk zou ik kiezen voor sportluchtfilters in plaats van kelken, anders zuig je wel heel veel rotzooi de motor in, zeker voor een daily driver...
Kelken gebruiken met daarover een pipercross filter 8)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo Eindhoven schreef:Bij de "automatische" choke ga je dus een elektrische benzinepomp toepassen. Interessante foto's en een goede aanpak om eerst de ingredienten voor het juiste "recept" voor de B20 te zoeken. Zag ik nu op de venturi "45" staan en op de behuizing "40"? Persoonlijk zou ik kiezen voor sportluchtfilters in plaats van kelken, anders zuig je wel heel veel rotzooi de motor in, zeker voor een daily driver...
idd, de venturi's zijn geplaatst door een vorige eigenaar, veel te groot voor normaal gebruik, worden dus iets van 32. Kelken altijd doen, op die manier dirigeer je de aangezogen lucht naar het midden van de venturi ipv de worsteling voor de lucht om haaks de hoe om te moeten bij de ingang zeg maar, luchtstroom neemt plaatselijk ook nog iets toe waardoor de menging verbeterd, weer een procentje extra puf.. Ik had een plat kelkje (heten dan anders maar weet ik ff niet) op m'n staande weber, past perfect in het sport filter en ook op m'n (achteraf ongebruikte..) SU's.. Feitelijk profiteert iedere carb van die dingen...

Volvo 142 B23 schreef:Kelken gebruiken met daarover een pipercross filter 8)
wordt een "kopie" van een R-Sport filter met een lange toeter om te voorkomen dat m'n LPG wegwaait...

iemand toevallig zo'n ding liggen voor de maat..?

zoiets moet het worden, maar dan met "toeter" naar voren...

[Afbeelding: 2812192430102125362S600x600Q85.jpg]

en dit zijn de "stacks" die ik voor de SU's heb gekocht.. zoals je kunt zien een ruwe afwerking, als je het zo laat heb je meer menging bij lage toeren, meer koppel, polijst je ze dan verplaatst dat zich naar hogere toeren...

geldt ook voor inlaatspruitstukken, ruw blijft ie in het inlaattraject wervelen, geplolijst (hà een l teveel, zie je dat..) "donderd" de brandstof bij lage toeren op de bodem maar juist bij hogere toeren vliegt ie er beter doorheen.

De spruitstukjes die ik nu heb zijn van binnen gepolijst, die zal ik ws laten stralen zodat ie onderin wat beter oppakt en de brandstof efficiënter gebruikt. Ik zal sowiezo een grotere werveling hebben omdat ze eigenlijk voor 45ers zijn en na de carb de diameter dus iets toe neemt.

Mijn informatiebron vertelde me dat zoiets soms in de racerij express werd toegepast om die reden, zo leer je nog eens iets.. moet alleen wel een fatsoenlijke adapter maken (met daar in wellicht de LPG "sproeiers").
Dacht dat je alleen kelken wilde gebruiken.

Dit is misschien een mooi uitgangspunt voor het filter

http://www.fastroadcars.co.uk/shop/image...0mega.jpeg
zit ik toevallig ook net naar te kijken.. Big Grin Alleen zijn dit sportfilters, de "deksels" moeten dus groter met daar in een alternatief "K&N" type dat groot genoeg is en dan een buis er aan, grote koeke(n)pan dus.. Volvo logo erin om het makkelijk te maken..
Volgens mij zijn deze dekselloos inderdaad, heb ze zonder deksel ook wel eens gemonteerd gezien in een VW Golf. R-sport filter zoals op het plaatje zal weer wat langer zoeken worden.... de LPG mengstukken komen die aan de motorzijde van de carbs of aan de filterzijde? (sorry heb geen ervaring met LPG)
Ik kan trouwens het bouwjaar en het interieur van jouw auto niet met elkaar rijmen, eind '72 was model '73 al in productie... heb je volgens chassinummer een MY '72 en eerste inschrijving in '73?
Volvo Eindhoven schreef:Ik kan trouwens het bouwjaar en het interieur van jouw auto niet met elkaar rijmen, eind '72 was model '73 al in productie... heb je volgens chassinummer een MY '72 en eerste inschrijving in '73?
is een onderdelen opmaak versie uit Gent, ben r inmiddels zo meer tegengekomen... kop en kont "69, deuren "71 > , bodemplaat "73>, dash "69..

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.006 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.114 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.106 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.802 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)