Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Om mezelf maar even te quoten:
keter schreef:Jambon, hoe heb je het precies opgelost met de naafdoppen (ergens rond pagina 30)?
Ik ben met iets soortgelijks bezig (stalen velgen van een 740 onder mijn 142, met dezelfde naafdoppen als jij hebt/had), maar loop tegen twee problemen aan.

Het eerste probleem is de diameter van het naafgat van de velgen. Dat is op zich op te lossen door de doppen in te korten of in te slijpen.
Maar aan de voorkant steken de naven zo ver door de wielen naar buiten, dat de naafkap de velg net niet kan aanraken. Had jij hier last van?
Boele schreef:Helemaal gelijk in.

Toch zou zon TT as wel uitkomst bieden naast het smoelen Wink (altijd makkelijk om te zeggen als het niet je eigen portemonnee is.)
tja alles kan, miss later als er ruimte is voor een goedkoop (lees spaarzaam) vervoermiddeltje en er dus niet helemaal naar het brandstofgebruik hoeft te worden gekeken. Eea moet wel op LPG blijven lopen als het ff kan ..

Heb een oud Weberboekje waarin staat dat de standaard B20B al van 1 of 2 45ers wordt voorzien. Met 2 ook met K-as.. het moet stationair ook nog ergens op lijken..

[Afbeelding: 2827064990102125362S600x600Q85.jpg]

[Afbeelding: 2341275930102125362S600x600Q85.jpg]


keter schreef:Om mezelf maar even te quoten:
heb ik daar geen antwoord op gegeven..?! schandalig.. anywho, ik heb de lipjes tot 1/3 ingekort zodat er nog iets overblijft dat net tussen naaf en velg past, en niet door het gat in de velg kan. Echter past eea toch niet dus er uit vallen ho maar. Ik hen de dopjes ongeveer 1cm rondom ingeslepen zodat ze wat verender worden. Bij mij zie je dat wel maar ik vind het niet storend, ze waren toch niet zo mooi en heb ze ook nog moeten uitdeuken en polijsten.. Met een beetje geduld kun je ze in de velg tikken, blokje, kunststof hamertje.. Moet lukken. net passen is voldoende..

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Ah, op die fiets. Ik zal het eens gaan proberen door ze er doorheen te tikken.
over gespot gesproken, momenteel iemand aan het helpen met z'n tuut, staat nog een Amazonproject van een ander, tijdens een bakkie spot mijn oog iets roods op de plank...

[Afbeelding: 2106292810102125362S600x600Q85.jpg]

...Solexjes met B2** spruitstukken..... zoeken levert over het algemeen weinig op, er plotseling "over struikelen" dus wel...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:over gespot gesproken, momenteel iemand aan het helpen met z'n tuut, staat nog een Amazonproject van een ander, tijdens een bakkie spot mijn oog iets roods op de plank...

img

...Solexjes met B2** spruitstukken..... zoeken levert over het algemeen weinig op, er plotseling "over struikelen" dus wel...

:o sexy
dat dan weer wel, helaas hebben Solex carbs in de reguliere handel een problem met de onderdelen, hou het maar op de Webers (maar wanneer, staat nog steeds niet in de aganda..)...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
2 verschillende lengtes kelken? zal niet makkelijk af te stellen zijn (altijd 2 cylinders te arm of te rijk)
Funsdaf schreef:2 verschillende lengtes kelken? zal niet makkelijk af te stellen zijn (altijd 2 cylinders te arm of te rijk)
klopt, da's ook jammer, 2 afzagen dan of in SE zoeken naar bijpassende, ik denk dat eea zo gekocht is, ligt r schijnbaar al ff, filterhuis is ook niet compleet. De rode kelkjes zijn wel de originele R-Sport exemplaren, zo ook de inlaatjes..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Voor B19 en B21 toch? Zijn dit 40-ers of 45-ers? De rubbers tussen spruitstuk en carb is een gevoelig deel daar wil nog wel eens valse lucht aangezogen worden
Volvo Eindhoven schreef:Voor B19 en B21 toch? Zijn dit 40-ers of 45-ers? De rubbers tussen spruitstuk en carb is een gevoelig deel daar wil nog wel eens valse lucht aangezogen worden
spruitstukjes wel, maar met de juiste passen ze overal op.. Zie overigens hier maar ens aan die originelen te komen. Overigens ligt r ook een B2** naast de originele B18 met negatieve carterventilatie (oud dus..) en automaat..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.005 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.111 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.105 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.793 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)