Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
gezien het formaat is ie hetzelfde als wat er nu op zit. De standaard pomp werk op 1 en 2 carbs. Penta's hadden standaard 2 carbs en komen qua opbouw sterk overeen met een B20B. Dat trekt ie nog wel. De Webers zijn er eigenlijk 4... Als je dat goed intrapt ben ik bang dat de vlotterkamers snel leeg zullen zijn..
ens zien wat er gebruikt te vinden is aan regelaars e.d...
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Nou in ieder geval wel weer mooi dat het binnen is

(was een beetje een raar verhaal toch?)
Maar er komt nog best wat bij kijken dus...
Berichten: 569
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo Eindhoven schreef:Hier heb je de rest van de puzzel:
http://volvo1800pictures.com/document/Vo...atalog.pdf
die heb ik idd al ergens op de schijf staan, zijn Solexen, 140 pk lijkt me voldoende gezien de huidige remmelarij ende brandstofprijzen.. Die brandstofpomp is wel hetzelfde als op MP, als daar nu nog onderdelen voor te vinden zijn...
ik vermoed een iets langere pompslag... anderzijds had ik onlangs met eenzelfde type (kleiner dus toch..) lekkage, en dat gaat direct je carter in, dat wil ik niet meer zien eigenlijk...
Berichten: 569
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Snap ik... 140pk moet zeker haalbaar zijn, en met schijfremmen rondom ook nog veilig. Ga je nog iets (laten) doen aan je cilinderkop of ga je voor plug and play? Ben nieuwsgierig naar de plannen en vorderingen!
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
140 pk in dat ding van jou moet best wel wat pret opleveren

Met dat gewicht gaat dat best hard lijkt me.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Volvo Eindhoven schreef:Snap ik... 140pk moet zeker haalbaar zijn, en met schijfremmen rondom ook nog veilig. Ga je nog iets (laten) doen aan je cilinderkop of ga je voor plug and play? Ben nieuwsgierig naar de plannen en vorderingen!
ik ben zelf ook altijd heel nieuwsgierig als ik aan zoiets begin..

is al eerder gebeurd, budget bepaald de snelheid, en het feit dat dit de enige auto is.. Kop is geflowed, grotere kleppen, niet veel meer dan dat. Geen dubbele klepveren en zo. Liefst zou ik "roller-rockers" zien..
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jambon schreef:ik ben zelf ook altijd heel nieuwsgierig als ik aan zoiets begin..
is al eerder gebeurd, budget bepaald de snelheid, en het feit dat dit de enige auto is.. Kop is geflowed, grotere kleppen, niet veel meer dan dat. Geen dubbele klepveren en zo. Liefst zou ik "roller-rockers" zien..
Ik vind pk's altijd een beetje lastig te schatten. Zo'n R blok heeft neem ik aan ook een R-nokkenas. Wat heb je nu voor een nokkenas? De beademing kan nog zo goed zijn, als ie de kleppen niet ver genoeg open duwt......
Desalniettemin: Gave setup!! Ben benieuwd!
Groeten, Boele
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
daar zeg je iets.. is nu dus een B20B met kopaanpassingen, nokkenas is dus een D-as.. kan er wel een wilde as in hangen maar bruin vindt dat niet prettig.. en mijn wilde haren zijn al jaren zoek (behalve s'morgens.. en dan zojuist na het schilderen tussen de heg..) , ik ga meer voor het "smoelen onder de kap" , trekken doet ie toch wel, en zoals ik al melde, op LPG zijn het prima throttle bodies, de massatraagheid van de Stromberg/SU zuigertjes heb je niet..
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Jambon schreef:daar zeg je iets.. is nu dus een B20B met kopaanpassingen, nokkenas is dus een D-as.. kan er wel een wilde as in hangen maar bruin vindt dat niet prettig.. en mijn wilde haren zijn al jaren zoek (behalve s'morgens.. en dan zojuist na het schilderen tussen de heg..) , ik ga meer voor het "smoelen onder de kap" , trekken doet ie toch wel, en zoals ik al melde, op LPG zijn het prima throttle bodies, de massatraagheid van de Stromberg/SU zuigertjes heb je niet..
Helemaal gelijk in.
Toch zou zon TT as wel uitkomst bieden naast het smoelen

(altijd makkelijk om te zeggen als het niet je eigen portemonnee is.)
Groeten, Boele