Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
gezien het formaat is ie hetzelfde als wat er nu op zit. De standaard pomp werk op 1 en 2 carbs. Penta's hadden standaard 2 carbs en komen qua opbouw sterk overeen met een B20B. Dat trekt ie nog wel. De Webers zijn er eigenlijk 4... Als je dat goed intrapt ben ik bang dat de vlotterkamers snel leeg zullen zijn..

ens zien wat er gebruikt te vinden is aan regelaars e.d...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Nou in ieder geval wel weer mooi dat het binnen is Smile (was een beetje een raar verhaal toch?)

Maar er komt nog best wat bij kijken dus...

Hier heb je de rest van de puzzel:

http://volvo1800pictures.com/document/Vo...atalog.pdf
Volvo Eindhoven schreef:Hier heb je de rest van de puzzel:

http://volvo1800pictures.com/document/Vo...atalog.pdf
die heb ik idd al ergens op de schijf staan, zijn Solexen, 140 pk lijkt me voldoende gezien de huidige remmelarij ende brandstofprijzen.. Die brandstofpomp is wel hetzelfde als op MP, als daar nu nog onderdelen voor te vinden zijn...

ik vermoed een iets langere pompslag... anderzijds had ik onlangs met eenzelfde type (kleiner dus toch..) lekkage, en dat gaat direct je carter in, dat wil ik niet meer zien eigenlijk...
Snap ik... 140pk moet zeker haalbaar zijn, en met schijfremmen rondom ook nog veilig. Ga je nog iets (laten) doen aan je cilinderkop of ga je voor plug and play? Ben nieuwsgierig naar de plannen en vorderingen!
140 pk in dat ding van jou moet best wel wat pret opleveren Tongue Met dat gewicht gaat dat best hard lijkt me.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo Eindhoven schreef:Snap ik... 140pk moet zeker haalbaar zijn, en met schijfremmen rondom ook nog veilig. Ga je nog iets (laten) doen aan je cilinderkop of ga je voor plug and play? Ben nieuwsgierig naar de plannen en vorderingen!
ik ben zelf ook altijd heel nieuwsgierig als ik aan zoiets begin.. Wink is al eerder gebeurd, budget bepaald de snelheid, en het feit dat dit de enige auto is.. Kop is geflowed, grotere kleppen, niet veel meer dan dat. Geen dubbele klepveren en zo. Liefst zou ik "roller-rockers" zien..
Jambon schreef:ik ben zelf ook altijd heel nieuwsgierig als ik aan zoiets begin.. Wink is al eerder gebeurd, budget bepaald de snelheid, en het feit dat dit de enige auto is.. Kop is geflowed, grotere kleppen, niet veel meer dan dat. Geen dubbele klepveren en zo. Liefst zou ik "roller-rockers" zien..

Ik vind pk's altijd een beetje lastig te schatten. Zo'n R blok heeft neem ik aan ook een R-nokkenas. Wat heb je nu voor een nokkenas? De beademing kan nog zo goed zijn, als ie de kleppen niet ver genoeg open duwt...... Wink

Desalniettemin: Gave setup!! Ben benieuwd!
Groeten, Boele
daar zeg je iets.. is nu dus een B20B met kopaanpassingen, nokkenas is dus een D-as.. kan er wel een wilde as in hangen maar bruin vindt dat niet prettig.. en mijn wilde haren zijn al jaren zoek (behalve s'morgens.. en dan zojuist na het schilderen tussen de heg..) , ik ga meer voor het "smoelen onder de kap" , trekken doet ie toch wel, en zoals ik al melde, op LPG zijn het prima throttle bodies, de massatraagheid van de Stromberg/SU zuigertjes heb je niet..
Jambon schreef:daar zeg je iets.. is nu dus een B20B met kopaanpassingen, nokkenas is dus een D-as.. kan er wel een wilde as in hangen maar bruin vindt dat niet prettig.. en mijn wilde haren zijn al jaren zoek (behalve s'morgens.. en dan zojuist na het schilderen tussen de heg..) , ik ga meer voor het "smoelen onder de kap" , trekken doet ie toch wel, en zoals ik al melde, op LPG zijn het prima throttle bodies, de massatraagheid van de Stromberg/SU zuigertjes heb je niet..

Helemaal gelijk in.

Toch zou zon TT as wel uitkomst bieden naast het smoelen Wink (altijd makkelijk om te zeggen als het niet je eigen portemonnee is.)
Groeten, Boele

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.004 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.101 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.089 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.713 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)