Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
Jambon schreef:heb al aan je gedacht, maarruh, ff de eigenaar van de plaatjes gemaild, een originele kast is wel erg leuk ntl.. En anders een airbox maken die r op lijkt maar dan met een lange toetert zodat de LPG niet wegwaait, moet r nog wel een filter in..


(of topic, heb je ook een vv filter voor een Panda 2011?)

Die originele volvo box is zeker super! mocht het niet lukken hoor ik het wel.

filter voor een panda zal ook wel leverbaar zijn, mail de gegevens maar even.
de doos is (eindelijk..) binnen.. gek op dozen.. niets leuker dan een doos.. (hou op! >Sad)

[Afbeelding: 2723017590102125362S600x600Q85.jpg]

..nu alle aanverwanten nog.. grotere brandstofpomp (officieel is er een grotere mechanische beschikbaar geweest..), ws electrisch, passend stangenstelsel voor de bediening en de dubbele chokekabel er weer in etc. duurt nog wel ff, eerst een nw fiets..

Kan zomaar zijn dat de carbs zelf weer verkocht worden en er 45ers voor in de plaats komen.. Het Misab boekje vermeld op geen enkele B18/20 40ers.. anderzijds scheelt het weer een paar druppels benzine..

En dan maar weer ens op het injectie gebeuren gaan bezinnen (nee staat niet in de agenda..), dit zijn als het ware luxe throttlebodies voor een 1/4 van de prijs van echte..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Och een setje 40mm carburateurs moet toch groot genoeg zijn voor een 2 liter. Origineel zijn de R-Sports sets ook altijd 40mm en die Webers zijn net wat lekkerder af te stellen dan een Solex.
Ik zoek ook nog een betere brandstofpomp voor m'n GLS, maar volgens mij zit je wel redelijk goed met de Facet Red Top en de opbrengst lijkt me ook nog groot genoeg als je eventueel nog wilt
upgraden naar 45mm.
Ik kan iig niet wachten tot ik de GLS volledig af heb met alle performance goodies Big Grin
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
40 zal best wel gaan, past goed bij de kop, verstand van Weberts..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:40 zal best wel gaan, past goed bij de kop, verstand van Weberts..?

http://link.marktplaats.nl/437679168

setje 45 mm
ja hallo, weer een verzameling.... :o Wink zijn wel verschillende lees ik... Die ik nu heb hebben wel wat aandacht nodig, maar te zien aan het verzinkte materiaal is r maar weinig mee gedaan.. Eerst met de "WeberHaynes" de boel maar ens nalopen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:40 zal best wel gaan, past goed bij de kop, verstand van Weberts..?

Was het maar zo'n feest ik begin net met carburateurs en dan gelijk met de Solex Tongue Alles wat daarna komt kan alleen nog maar meevallen volgens mij....

Alleen wat ga je nu precies doen met de Weberts? Ga je ze gebruiken zoals ze bedoeld zijn of ga je er throttle bodies van maken?
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Heb jij Solexjes van dit type..? Is wel meer des Vv's ntl.. wel lastig om de specifieke Solex delen te vinden heb ik begrepen (miss via Jelmar in SE..?). Nee, ik wil (ik wil zoveel..) ze iig netjes op bensin afstellen en er dan achter komen wat de "set-up" van dit blok nog een beetje kan. Geen rollerbank toestanden, hoeft allemaal niet. Voorin de spruitstukjes komen op termijn de LPG nozzles en draaiend op MS/KDFI (iets van 20 pagina's geleden ook al over geroepen maar kopen ho maar.. komt wel) en dan zijn het idd TB's geworden..

Moet ook nog een brandstofregelaar plaatsen denk ik, om de vlotternaalden heel te houden (denk ik..)

(eea staat gelukkig niet als agenda item... rustig aan verzamelen..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Benzinepomp met een hogere capaciteit voor de B20 is te vinden in het Volvo Penta gamma van Volvo, nog nieuw te verkrijgen onderdeelnummer 831092. Is aan de prijzige kant maar wel de originele R-sport oplossing. Daarentegen geen moeilijke elektrische oplossingen... drukregelaars, relais, opvoerpompen e.d.
Volvo Eindhoven schreef:Benzinepomp met een hogere capaciteit voor de B20 is te vinden in het Volvo Penta gamma van Volvo, nog nieuw te verkrijgen onderdeelnummer 831092. Is aan de prijzige kant maar wel de originele R-sport oplossing. Daarentegen geen moeilijke elektrische oplossingen... drukregelaars, relais, opvoerpompen e.d.
da's ook weer zo, nog niet gedacht aan Penta..

Inmiddels iets wijzer geworden met de "WeberHaynes". Om te beginnen heb ik geen choke er op zitten, da's e 1e investering, pakkingwerk en trildempers. Lastigste ivm montage is toch het feit dat het 40ers zijn. De Misab spruitstukjes komen overeen met het Misab boekje, B20: 1 of 2 45ers. De diameter is er voor geschikt, anders moet er een pasplaatje tussen inlaatspruitstuk en carb komen welke bv 1 cm dik is zodat het gat taps gemaakt kan worden en er een fatsoenlijke werveling overblijft. Anders gaat ie op de overgang (40/45) vacuum trekken. Veroorzaakt wel dat ie daardoor waanzinnig mengt maar of het gunstig is weet ik niet.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 15.006 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 9.114 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 28.106 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 32.802 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)