Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Gister na een tijdje in de file gestaan te hebben merkte ik het volgende: normaal gesproken staat de temp meter net iets onder het midden. In de file kroop deze iets omhoog tot een ietsiepietse boven het midden. Maar toen ik weer gewoon kon rijden zakte de meter tot net iets boven een kwart ??? ??? en bleef hier een tijdje hangen om na een kwartiertje weer net onder het midden te blijven staan. Geen probleem maar wel raar.
Tevens nog steeds problemen met de verwarming, heb de kachelkraan vervangen maar er blijft warme lucht uit de roosters komen ook als de schuif op koud staat, iemand hier een idee over?
Thanks!
Berichten: 274
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
Waarschijnlijk blijft je thermostaat openstaan en is de koeling dus steeds maximaal. Dus meer dan nodig en en daardoor geeft het metertje te laag aan. Thermostaat vervangen en alles zal weer normaal zijjn.
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
volvo 245 SE 1992 schreef:Waarschijnlijk blijft je thermostaat openstaan en is de koeling dus steeds maximaal. Dus meer dan nodig en en daardoor geeft het metertje te laag aan. Thermostaat vervangen en alles zal weer normaal zijjn.
Zat ik ook aan te denken maar thermostaat is nog maar een paar maandjes jong. Misschien een "slechte" nieuwe ontvangen??
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
andersom gemonteerd? niet de 1e keer..
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Thermostaat heb ik geplaatst zoals de oude eruit kwam. Maar las later wel dat het gaatje welke in de thermostaat zit boven moet, weet niet zeker of deze idd boven zit op het moment. Zou misschien toch lucht kunnen zijn dan. Zou dat ook verklaren waarom de verwarming altijd warme lucht geeft?
Probeer deze week even te kijken.
Thanks!
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
dan zit er in je kachel iig geen lucht, anders valt r maar weinig te verwarmen..
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Als je de kachelkraan vervangen hebt en je koelsysteem niet gespoeld hebt kan er kalk los gekomen zijn en je nieuwe kraantje dus gesloopt zijn door kalk!
Zelf ook gehad!
Losse stukjes kalk kunnen ook in je thermostaat gaan zitten.
Succes!
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 270
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2010
Jeroen V schreef:Maar las later wel dat het gaatje welke in de thermostaat zit boven moet, weet niet zeker of deze idd boven zit op het moment.
Kijk, dat is goed om te weten!
Weet ik eindelijk de oorzaak waarom mijn 345 B19A niet perfect op temperatuur komt, hoewel er wel een nieuwe thermostaat in zit... meter blijft altijd op een derde of een kwart staan, of het nou -20 of +30 is, file of 120 km/h.
1981 Volvo 343 2.0 GLS, 1981 Volvo 345 2.0 GLS, 1983 Volvo 360 2.0 GLS sedan, 1990 Volvo 460 1.7 GLEi, 1990 Volvo 940 2.3 GL