Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Een vraag, bij mijn 240SE van 91, dus een electrische kilometerteller met sensor in de achteras, is na de vakantie in de Alpen een proleem ontstaan met de teller.
Al gedurende de heenrit naar Oostenrijk, begon de teller af en toe een beetje te zwiepen, net alsof er ergens geen contact meer was.
Maar daarna meteen weer de "juiste"snelheid aangeven en leek er geen probleem.
Nu echter ook doet hij helemaal niets meer en ook de toerenteller, is een kleine naast het grote klokkewinkel.
Wat zou er kunnen zijn er waar zou ik moeten gaan zoeken.
Het probleem is nu echter dat ik geblesserd ben en dus niet eenvoudig onder of in de auto kan kruipen om e.e.a. te checken.
Elk advies is welkom.
Overigens heeft de auto weer perfect de rit naar de sneeuwvolbracht, naast het teller-probleem geen enkel probleem gehad.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Zelfde probleem heb ik ook min of meer met mijn 244 uit 1982.
Mijn wijzer van de km teller wiebelt ook op en neer tot een km of 40/50, dan blijft hij stabiel.
Vraag me af of ik ook een sensor heb, denk het niet, je leest vaak over een mechanische km teller tov voor de ouder emodellen.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
@Frans, dan heb je ws een elektrisch probleem in de klokkenwinkel zelf, is al in wat meer topics aangehaald ..
@Bill, jij hebt een kabel, die, en alle broertjes en zusjes van daarvoor hebben dat wel vaker..
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Thanx jambon, is er wat aan te doen? behalve kabel vervangen.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
als het continu gebeurd ja, ik stoor me er niet zo aan. Komt bij mij voor als het koud is. In feite hangt de kabel in een bocht onder de auto, en die vorm gaat ie uitendelijk aannemen, en dat protesteerd een beetje met de kabelmantel..
nw kabel is iets van 3 tientjes..
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je zal toch een keer onder de auto moeten gaan kijken, naar de sensor en vooral de stekker op het differentieel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Misschien een massa-probleem omdat beide problemen geeft?
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
OK dank voor de adviezen, zal zodra ik weer in staat ben om onder/in de auto te kruipen de boel ff checken.
Wordt vervolgt.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Jambon schreef:als het continu gebeurd ja, ik stoor me er niet zo aan. Komt bij mij voor als het koud is. In feite hangt de kabel in een bocht onder de auto, en die vorm gaat ie uitendelijk aannemen, en dat protesteerd een beetje met de kabelmantel..
nw kabel is iets van 3 tientjes..
OK is duidelijk, dank.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Bill schreef:Zelfde probleem heb ik ook min of meer met mijn 244 uit 1982.
Mijn wijzer van de km teller wiebelt ook op en neer tot een km of 40/50, dan blijft hij stabiel.
Vraag me af of ik ook een sensor heb, denk het niet, je leest vaak over een mechanische km teller tov voor de ouder emodellen.
Bij mij was ie kapot gegaan, vervangen en nog steeds wiebelen tot 30-40 km.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD