17 December 2010, 23:50
Mijn '65-er 122S is zojuist voor het eerst in lange tijd afgekeurd voor de APK en wel op het niet geheel luchtdicht zijn van de spruitstuk pakking.
Het gaat om een Amazone uit 1965 met B20B, dubbele SU's
[img width=220 height=166]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/IMG_0026_2-1.jpg[/img]
Nu moet ik voor de herkeur "even" een nieuwe pakking plaatsen.
Deze denk ik.
Mijn vraag: kan het hele spruitstuk 'opzij' worden geschoven, of moet het hele spruitstuk los (dus ook van de uitlaatpijp).
Spruitstuk komt uit op een dubbele uitlaatpijp.
Is het nodig/raadzaam tapeinden/moeren mee te bestellen?
Saillant detail: op weg naar de APK stond ik midden op een kruispunt stil, en had ik geen koppeling meer. ???
Even aan de kant duwen en reservoir bleek helemaal leeg.
Gelukkig een bus remvloeistof in de auto, dus bijvullen, 100 x pompen, en zowaar, kon ik weer schakelen.
10 min later stond ik bij de keuring op de brug en, omdat het zulk baggerweer was. drupte de auto vanonder aan alle kanten.
Maar, ook de koppelingscylinder drupte als een gek (zo lek als een mandje) , maar is de keurmeester niet opgevallen 8) door alle pekel/sneeuw-prut.
Hoogst waarschijnlijk was dat ook afkeur geweest.
Het gaat om een Amazone uit 1965 met B20B, dubbele SU's
[img width=220 height=166]http://i214.photobucket.com/albums/cc293/ropo_01/IMG_0026_2-1.jpg[/img]
Nu moet ik voor de herkeur "even" een nieuwe pakking plaatsen.
Deze denk ik.
Mijn vraag: kan het hele spruitstuk 'opzij' worden geschoven, of moet het hele spruitstuk los (dus ook van de uitlaatpijp).
Spruitstuk komt uit op een dubbele uitlaatpijp.
Is het nodig/raadzaam tapeinden/moeren mee te bestellen?
Saillant detail: op weg naar de APK stond ik midden op een kruispunt stil, en had ik geen koppeling meer. ???
Even aan de kant duwen en reservoir bleek helemaal leeg.
Gelukkig een bus remvloeistof in de auto, dus bijvullen, 100 x pompen, en zowaar, kon ik weer schakelen.
10 min later stond ik bij de keuring op de brug en, omdat het zulk baggerweer was. drupte de auto vanonder aan alle kanten.
Maar, ook de koppelingscylinder drupte als een gek (zo lek als een mandje) , maar is de keurmeester niet opgevallen 8) door alle pekel/sneeuw-prut.
Hoogst waarschijnlijk was dat ook afkeur geweest.
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)