Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144.
ok, dan wordt het dat, of -40mm voor..


inmiddels wat ingevingen voor de inbouw tank / verbouw kofferbak..

uitlaat uitvoeren als 2 serie, demper naast de reservewielbak..

huidige type benzinetank wordt bak voor LPG-tank..

benzinetank van een late 1serie / 2serie monteren..

maximale ruimte als in de stations, en het zwaartepunt blijft laag..

[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
vandaag de hele dag aan het "prutsen" geweest met de uitlaat (had ik maar een lasapparaat..) Om het LPG / benzine tank verhaal ruimte te geven moet de uitlaat naar rechts, feitelijk als de late 1- / 2serie. De Simons eindpijp wilde helaas niet passen dus die is behoorlijk verzaagt, weer 54 euri in de container..

uiteindelijk met passen en meten ongeveer de gewenste vorm gevonden, eea zit helaas houtje / touwtje in elkaar.. de pot die normaal dwars onder de auto hangt, heeft nu een plekkie gevonden tussen de rechter reservewielbak en tank..

[Afbeelding: 2768689840102125362S600x600Q85.jpg]

..opgehangen aan het sleepoog..

[Afbeelding: 2180199340102125362S600x600Q85.jpg]

...en de beugel aan het "chassis", zal een vastsjorpunt oid zijn, heb er nog nooit iets aan zien zitten..

[Afbeelding: 2115999320102125362S600x600Q85.jpg]

...hij hangt veel te laag naar m'n zin, maandag by Fabory een paar inserts M8 halen zodat de ophangpunten ook van links naar rechts kunnen.. en dan weer eens kijken, mogelijk een ophangbeugel van een strip RVS er omheen..

als ie tijd heeft dinsdagmiddag naar Paul Kuppens in Gemert. In principe om het "plastiekje" dat ik gecreërd heb uit 1 stuk te buigen, houdt ik meteen 24 uitlaatklemmen over.. zal er wel op neer komen dat eea geheel op nieuw wordt gericht..

De huidige demper is nog wel heel maar iets van 15 cm diameter. Ze hebben Simons universeeldempers van 40 lang en 10 diameter, misschien wel mooier en iig beter weg te werken.. Ook eens zien wat de maten van de Simons eindemper van een Amazon is, die hangt daar immers ook..

Ik had me deze oefening kunnen besparen door meteen een afspraak te maken, maar ja. dan is de lol er af... zal maar geen plaatje laten zien van de gepopnagelde delen...

Wel apart, er zijn nu 2 bochten en een 60 cm minder, merk je meteen in trekkracht..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
vanmiddag heb ik de ophangsteun van links naar rechts verhuisd. omdat daar geen montage plek zit heb ik daar op dezelfde locatie 2 gaten voor geboord en er 2 M8 inserts of blindklinkmoeren ingetrokken. het steuntje voor voorheen de eindpijp hangt daar nu, pst in principe goed allen is ie zo gevormd dat de beugel het verloop van de "chassisbalk" volgt, eea staat nu op het oog onder een verkeerde hoek maar werkt daardoor niet minder. morgen een klembeugel om de einddemper maken en ens zien of ie een beetje fatsoenlijk wil hangen, lees origineler... en anders wordt het een pot met een kleinere diameter als het niet teveel kabaal maakt, en daar moet dan uiteindelijk de verbindende buis pas op gemaakt worden.. hoop dat ik morgenmiddag terecht kan.. het wordt dan drop of dronder..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
als dit verhaal naar m'n zin zit kan ik iig verder "borduren" op het brandstoffenopslagverhaal onder de bodem, daar is dan meer plek voor, á la 245 zeg maar... zoals de vlag er nu voor hangt (wat zijn NLers toch sterren in nutteloze gezegden... moedelood weer..) ...komt de LPG-tank achter de achteras, deels onder de bult, de ruimte die er achter overblijft zal worden gevuld met een aangepaste originele tank, mogelijk zelfs zo uitgevoerd dat de complete bovenplaat intct blijft en de kofferbakbodem weer netjes dicht kan... maar da's nog ff meten.. zal ook ens vragen wat daarvoor de eisen zijn, de tank heeft iig zo onder een El Camino gehangen.. Zou mooi zijn, zwaarste tank dicht bij de as, laag in het "chassis" , en met een beetje mazzel nagenoeg dezelfde kofferbak.. (kan de baskist mooi achter de bank.. ;D..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Jambon schreef:Wel apart, er zijn nu 2 bochten en een 60 cm minder, merk je meteen in trekkracht..!

Meer of minder trekkracht?
Scheelt het ook al als je de laatste demper weghaalt en uitlaat verlgend aan de rechterkant?
245L VAN
Sebastiaan! schreef:Meer of minder trekkracht?
Scheelt het ook al als je de laatste demper weghaalt en uitlaat verlgend aan de rechterkant?

ietsje meer, maar uiteraard marchinaal. Demper minder zal niets uithalen, het is een absorbtiesysteem.. zonder maakt ie herrie..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Is dit misschien een leuke optie voor de groene 144?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-140...ccessories

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
ik volg um idd al een pr dgn.. Wink iig 80 euri verzending.. ik heb trouwens voor al 25mm..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Had je deze ook al gespot?
http://link.marktplaats.nl/398951300
nu wel.. Wink maarruh, gezien de prijs, vage plaatje en de "knik" in het voorste lijstje verwacht ik zelf gemaakt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.288 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.955 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.291 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  aantal vragen mbt mijn nieuwe 145 Bert145 56 31.051 5 July 2009, 20:28
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)