22 November 2010, 14:12
Volgens mij tot ergens 1984, maar ik weet niet het exacte omslagpunt.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
AW70/71 L plug and play onder 244 modeljaar 1983?
|
22 November 2010, 14:12
Volgens mij tot ergens 1984, maar ik weet niet het exacte omslagpunt.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
22 November 2010, 14:12
Ik vermoed t/m 87 of daaromtrent.. But correct me if I'm wrong..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
22 November 2010, 14:26
De M47 heeft maar twee jaar een mechanische telleraansluiting gehad.
Zie ook http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-in...gsbak.html In mijn ogen is het economisch interessanter om een M47 zonder telleraansluiting + een teller aandrijfunit te kopen, dan een M47 met telleraansluiting. Het totaal komt dan vaak op hetzelfde neer. Behalve als je M47 het dan begeeft, dan heb je in dat eerste geval voor weinig weer een vervanger en anders is het maar de vraag of je er weer een met kunt vinden.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
22 November 2010, 15:43
Mooi! Mijn plan gaat uit van het omwisselen van het hele staartstuk vanaf mijn BW55.
Dat breidt de zoektocht naar een AW70L of AW71L dus uit naar: - Volvo 240 1992 - 1993 - Volvo 740 1990 - 1992 - Volvo 940 1991 - 1992 Ofwel: redblock, 8V, benzine, pook PRND12 Edit: Tot jaartal 940 aangepast i.v.m. lagerbus alleen t/m 1992
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
22 November 2010, 19:29
Als je een originele 240 pook met OD schakelaar voor die AW70/71 wil kopen dan kan ik misschien iets betekenen. Ik heb bij mijn ombouw de od-schakelaar "verbouwd"op de bak. Ik heb dus de oude BW55 pook laten zitten. Het kopen/opsturen vanuit Zweden van die AW70 pook uit een 240 was overbodig.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
22 November 2010, 22:22
Kijk, dat is nog wel interessant, als ik alleen de bak vind zonder toebehoren.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
25 November 2010, 10:02
Weet iemand het verschil qua bak in een oudere en een nieuwere 240?
In mijn eerdere post concludeerde ik tot 1997, maar ik kreeg later weer door 1992. En waarom zou een automaat uit een 940 van 1998 niet passen?
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
25 November 2010, 12:20
Volgens mij sprak Funsdaf van een andere lagering. Die mogelijk vervangen kan worden met de oude bus + km-aandrijving van de BW55.
Ik heb van de oude BW55 die bus met km-andrijving en bijbehorend straartstuk over kunnen zetten op een AW70 van een late 240 van rond 91. Groet,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch ..
26 November 2010, 23:28
Ah, helder, dank, het kwartje valt!
Ik dacht even dat je dan ook gewoon de lagering (bus type) van het oude staartstuk mee zou nemen, maar dat kan/past dus niet (zondermeer) i.v.m. algeheel nieuw type lagering vanaf 1992. Blijf ik gewoon zoeken naar een bak t/m 1992.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|