Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
intercooler
#11
Watersproeiers voor je intercooler zetten. Extra ruitensproeiertank, pompje en sproeien maar ;D ;D ;D ;D

http://www.youtube.com/watch?v=GN5T8AiTe...re=related


http://www.youtube.com/watch?v=RbXGY1vVouM&NR=1

Was het eigenlijk stiekem van plan als mijn turbo klaar is..............Tongue Tongue
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#12
Water in het inlaatkanaal spuiten zodat het mee verband en warmte onttrekt tijdens de verbranding
zodat je niet meer extra benzine in hoeft te spuiten om het spul te koelen zodat je in vollast bij 1,3 bar lekker lambda 1 kan draaien
en de boel heel houden DAT lijkt me wel wat ;D

en toen werd ik wakker ;D
Antwoord
#13
volgens mij geeft de standaard IC ook al een redelijk drukverlies wanneer er veel lucht doorheen moet, dus niet alleen bij het koelvermogen loop je tegen grenzen aan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#14
Heeft er eigenlijk wel eens iemand gemeten welke temperatuur er gehaald wordt bij max. belasting motor.
Temp. vóór IC / temp. ná IC.

Voor m'n diesel kom ik op 100graden / 40graden bij 25graden buitenlucht max. belasting D24TIC (ingekorte truck-IC)
Antwoord
#15
Zijn redelijk normale waarden lijkt me
belangrijk is dat het onder de 50 graden blijft
temperaturen voor de ic kunnen makkelijk oplopen tot ruim boven de 100 graden
Antwoord
#16
Watersproeiers spuiten niet in de motor, maakt alleen de buitenkant van de intercooler lekker koud.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#17
yep, wel gedemineraliseerd water nemen anders krijg je door kalkafzetting steeds slechtere warmte-afgifte heb ik ergens gelezen.
Antwoord
#18
Alleen als je zeker weet dat dat demiwater pH 7 heeft, anders lost de intercooler langzaam op en heb je dus ook een probleem. :Smile :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#19
Aha, is dat simpel te meten voor een leek? (die pH waarde)
En zou regenwater ook geschikt zijn?(het regent trouwens zat de laatste tijd en m'n IC is nog dicht ;D)
Antwoord
#20
240diesel schreef:Aha, is dat simpel te meten voor een leek? (die pH waarde)
En zou regenwater ook geschikt zijn?(het regent trouwens zat de laatste tijd en m'n IC is nog dicht ;D)
Je koopt een rolletje pH papier en kunt het dan aflezen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Maten 245 intercooler. mikus 6 9.217 13 September 2015, 08:39
Laatste bericht: Karinsky
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  245 TIC met ruimtegebrek rond de ventilator/ radiator / intercooler - opstelling JohanW 12 10.210 8 April 2012, 20:17
Laatste bericht: JohanW
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 6.177 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  Intercooler inbouwen 240Turbo84 34 26.748 15 October 2010, 14:58
Laatste bericht: Jw240
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.292 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  standaard intercooler ingebouwd inclusief overboostswitch !! TheSaint77 19 25.815 5 December 2009, 18:56
Laatste bericht: Ticcie
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 2.934 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin
  intercooler Erwin 244 turbo 6 5.937 1 July 2009, 07:51
Laatste bericht: Jw240
  Intercooler inbouwen? Erikhans 12 9.887 3 December 2008, 18:52
Laatste bericht: Erikhans

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)