Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Watersproeiers voor je intercooler zetten. Extra ruitensproeiertank, pompje en sproeien maar ;D ;D ;D ;D
http://www.youtube.com/watch?v=GN5T8AiTe...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=RbXGY1vVouM&NR=1
Was het eigenlijk stiekem van plan als mijn turbo klaar is..............
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Water in het inlaatkanaal spuiten zodat het mee verband en warmte onttrekt tijdens de verbranding
zodat je niet meer extra benzine in hoeft te spuiten om het spul te koelen zodat je in vollast bij 1,3 bar lekker lambda 1 kan draaien
en de boel heel houden DAT lijkt me wel wat ;D
en toen werd ik wakker ;D
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
volgens mij geeft de standaard IC ook al een redelijk drukverlies wanneer er veel lucht doorheen moet, dus niet alleen bij het koelvermogen loop je tegen grenzen aan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Heeft er eigenlijk wel eens iemand gemeten welke temperatuur er gehaald wordt bij max. belasting motor.
Temp. vóór IC / temp. ná IC.
Voor m'n diesel kom ik op 100graden / 40graden bij 25graden buitenlucht max. belasting D24TIC (ingekorte truck-IC)
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
Zijn redelijk normale waarden lijkt me
belangrijk is dat het onder de 50 graden blijft
temperaturen voor de ic kunnen makkelijk oplopen tot ruim boven de 100 graden
Berichten: 649
Topics: 26
Lid sinds: May 2008
Watersproeiers spuiten niet in de motor, maakt alleen de buitenkant van de intercooler lekker koud.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
yep, wel gedemineraliseerd water nemen anders krijg je door kalkafzetting steeds slechtere warmte-afgifte heb ik ergens gelezen.
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Alleen als je zeker weet dat dat demiwater pH 7 heeft, anders lost de intercooler langzaam op en heb je dus ook een probleem. :

:
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Aha, is dat simpel te meten voor een leek? (die pH waarde)
En zou regenwater ook geschikt zijn?(het regent trouwens zat de laatste tijd en m'n IC is nog dicht ;D)
Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
240diesel schreef:Aha, is dat simpel te meten voor een leek? (die pH waarde)
En zou regenwater ook geschikt zijn?(het regent trouwens zat de laatste tijd en m'n IC is nog dicht ;D)
Je koopt een rolletje pH papier en kunt het dan
aflezen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.