Berichten: 228
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
De 164 heeft M40/M41/M400/M410 als bakken gehad. De tunnels zijn hetzelfde als de 140, dus maatvoering is gelijk. Voorzover ik weet de rubbers ook. De bak/motordragers zijn overigens tot in de 700 serie hetzelfde. AFAIK.
Berichten: 11.653
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
dan is de bak het "probleem", anders plaats ik een plaat onder de steunbalk met een "draagrubber" er op, dan veert ie minder..
ben nog wel evenbenieuwd naar de M46 balk, staat dat in een VADIS of een Volvo-gegevens-site?
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
KLIK
balk 1 is M46 benzine 2serie
balk 2 is M46 diesel 2serie
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Die onderste op het plaatje, is dat geen M47?
Berichten: 11.653
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ik zie geen M46
balk 1 komt ongeveer overeen qua vorm, dus hoef ik niet perse te veranderen, is het rubber (10) harder dan de M40 rubbers?
en welke bak "staat"er dan op z'n rubber? dacht dat ik dat ook al eens gezien heb..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Heb je nu een rond rubber? Dat zou van een m46 zijn. Een M47 schijnt vrij zwaar te zijn, nog nooit in handen gehad trouwens. Misschien dat het rubber van een M47 steviger is? Dat zijn vierkante rubbers, zie:
http://tinustechniek.nl/aandrijffotos.html . Op deze site ook meer plaatjes van inbouwoplossingen, de een wat mooier dan de ander overigens.
Berichten: 11.653
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
er zit nu het "zwaarste" ronde rubbervan en 1 serie op, maar die kan het dubbele gewicht van de M46 niet aan..
Ja "Tinus" ken ik, al wat over en weer gemaild.. ik zal er morgen eens onder kruipen, zienwaarplaats voor is.Het oudeM46 exemplaar heb ik niet meer maar heeft een beugel en is meen ik groter in diameter, dat verklaart al iets, ik dacht dat die er niet tussen kan..
Het eerste idee is overigens om een originele M46 balk met rubber te nemen en overeenkomstig de gaten 4 plaatmoeren in de balken te maken zodat eea "origineel" kan hangen.. mits de balk de uitlaat met rust laat, dan denk ik dat de beste kandidaat een 2serie M46 is gezien de vorm van de body...
weet alleen niet of die 1 van de 2 op het plaatje is, deelt met een andere bak, hij zat er niet bij.. @242..?
Berichten: 9.873
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij komen alle rubbers onder een hoek te hangen. De motorsteunen staan immers ook onder een hoek, waardoor het geheel op zijn plaats 'zakt' in een soort kommetje.
Als er een recht rubber onder de bak zit zal dat schuin weggeduwd worden door de andere twee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.653
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
helder, ze zakken op termijn in ja, alhoewel het bak rubber er vaak als een jujubes uit gaat zien, een rubber gebruiken met een grotere diameter dus.. en niet te dik als het ff ..kan
het M46 lubbel heeft maar aan 1 zijde een draadeind, andere is een beugel, zo past ie er niet tussen, en er zit nu een aangepaste M40 beugel aangeschroefd om een rubber met 2x daadeind te gebruiken.. heeft ook met de totale hoogte te maken.
dus ik kan kwijt alles met de dikte van een bak- / motorrubber en 2 draadeinden..
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
naar mijn bescheiden mening is de m46 zwaarder dan de m45 en m47
koop vadis, kun je zelf kijken
het ging niet om de bak maar de steun die je wilde zien toch? nou, vadis zegt balk 1