30 August 2014, 22:22
Hallo,
De defecte weerstand heb ik een paar jaar terug vervangen door een traploze pwm regelaar.
Werkt op zich perfect maar de aanjager motor geeft nu wat bijgeluiden.
Dit is een eigenschap van pwm regelaars en daar is op zich weinig aan te doen.
Dus toch maar weer terug naar de standen schakelaar.
Mijn vraag: moet je voor het vervangen van deze weerstand ook het halve dashboard afbreken
of kan dit makkelijker? Ik heb getracht hier wat info over te vinden zonder echt resultaat.
Moet deze weerstand echt op dezelfde plek terug? Wordt deze zo heet dat koeling nodig is?
Groeten, Arnold
De defecte weerstand heb ik een paar jaar terug vervangen door een traploze pwm regelaar.
Werkt op zich perfect maar de aanjager motor geeft nu wat bijgeluiden.
Dit is een eigenschap van pwm regelaars en daar is op zich weinig aan te doen.
Dus toch maar weer terug naar de standen schakelaar.
Mijn vraag: moet je voor het vervangen van deze weerstand ook het halve dashboard afbreken
of kan dit makkelijker? Ik heb getracht hier wat info over te vinden zonder echt resultaat.
Moet deze weerstand echt op dezelfde plek terug? Wordt deze zo heet dat koeling nodig is?
Groeten, Arnold
Volvo 240 GL Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden