Berichten: 46
Topics: 9
Lid sinds: Nov 2014
Ik heb een 245 GLT (2,3 ltr/K-jet) uit 1984. De kop is aan revisie toe omdat de kleppen niet meer gesteld kunnen worden. Dit gaat straks een aardige aanslag doen in mijn portemonnee heb ik begrepen.
Nu zit ik te overwegen om een goede tweedehandse kop te kopen.
Zijn de koppen van de 2,3 ltr hetzelfde of zijn er verschillen.
Volvo 245 GLT 1984
Volvo V70R AWD MY 2000
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
5 January 2018, 18:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 January 2018, 18:26 door Marc1970.)
Alle K jet koppen kunnen erop (voor het gemak want dan kunnen de injectors erin), dus ook die van de B19E en de B21E, en de B230E, je krijgt dan wel een ander kleppendeksel erbij, en de D riem afdekking is wat anders (improviseerbaar). Ook K jet koppen uit de 740 gaan het gewoon doen.
Voor de 2.3 kan je ff kijken of de koelwaterkanalen klein zijn. De grote kanalen-versie komt vlak langs de koppakking, niet optimaal maar kan wel.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Als je nog een kop zoekt dan heb ik er nog 1 voor je. Zit alleen nog op het blok en het blok zit nog in de auto en ik verkoop het liefst alles in 1 keer dus het complete blok. Het is een B21 K-jet kop.